Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Capacidade para a redacción, firma, desenvolvemento e dirección de proxectos no ámbito da enxeñaría industrial, e en concreto da especialidade de electrónica industrial. |
A2 |
Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos. |
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
A9 |
Capacidade de visión espacial e coñecemento das técnicas de representación gráfica, tanto por métodos tradicionais de xeometría métrica e xeometría descritiva como mediante as aplicacións de deseño asistido por ordenador. |
A23 |
Coñecementos e capacidades para organizar e xestionar proxectos. Coñecer a estrutura organizativa e as funcións dunha oficina de proxectos. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñece as atribucións e facultades que lle confiren as leis de atribucións. |
A1 A4
|
|
|
Adquire coñecementos para a redacción e interpretación de documentos técnicos propios da enxeñaría |
A3 A9 A23
|
B1 B2
|
C6 C7
|
Interpreta os conceptos e normas fundamentais relacionados con proxectos industriais. |
A4 A5 A23
|
B1
|
|
Interpreta e prepara a documentación técnica específica dun proxecto do ámbito da enxeñaría industrial. |
A3 A4
|
B4 B5 B6
|
C6 C7
|
Comprende e aplica coñecementos de Lexislación |
A4 A5
|
B4
|
|
Entende as interrelacións entre todos os axentes relacionados co proxecto. |
A2 A5 A23
|
B2 B6
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. ATRIBUCIÓNS PROFESIONAIS
|
1 Evolución histórica da titulación
2 Atribucións e facultades profesionais
3 Exercicio libre da profesión
4 Colexios e asociacións profesionais
5 A retribución dos traballos
|
TEMA 2. A ENXEÑERÍA COMO PROFESIÓN
|
1 A profesión de Enxeñaría.
2 O enxeñeiro na empresa industrial.
3 O enxeñeiro na empresa de servizos.
4 Acceso dos enxeñeiros ás empresas.
5 O enxeñeiro na Administración Pública.
6 Acceso dos enxeñeiros á Administración Pública.
|
TEMA 3. OFICINAS TÉCNICAS
|
1 Definición e denominacións
2 Empresas de Enxeñaría
3 A Oficina Técnica como departamento
|
TEMA 4. DOCUMENTOS ADMINISTRATIVOS E TÉCNICOS.
|
1 Introdución
2 Documentos administrativos
3 Documentos técnicos: informes, ditames e peritacións. |
TEMA 5. O PROXECTO DE ENXEÑARÍA
|
1 Definición
2 Tipos de proxectos
3 Documentos do proxecto
4 Normas de presentación
|
TEMA 6. METODOLOXÍA E FASES DO PROXECTO |
1 Desenvolvemento metodolóxico do proxecto.
2 Fontes de información.
3 Técnicas creativas
4 Fases do proxecto |
TEMA 7. MEMORIA E ANEXOS DO PROXECTO |
1 A memoria como documento do proxecto.
2 Metodoloxía para a realización da memoria.
3 Contido da memoria
4 Anexos
|
TEMA 8. OS PLANOS DO PROXECTO
|
1 Os planos como documento do proxecto
2 Contido
3 Relación de planos dun proxecto e a súa información.
|
TEMA 9. O PREGO DE CONDICIÓNS |
1 O Prego de Condicións como documento do proxecto.
2 Contido.
3 Estrutura
|
TEMA 10. MEDICIÓNS E ORZAMENTO |
1 Definición de orzamento.
2 Unidades de obra.
3 Estrutura do orzamento.
4 Revisión de prezos.
5 Prezos contraditorios. |
TEMA 11. ESTUDO DE SEGURIDADE E SAUDE
|
1 O Estudo de Seguridade e Saúde como documento do proxecto.
2 Ámbito de aplicación.
3 Contido do estudo de seguridade e saúde.
4 Coordinador de seguridade e saúde.
5 Plan de seguridade.
6 Libro de incidencias.
|
TEMA 12. DIRECCIÓN DE PROXECTOS
|
1 Introdución.
2 Marco lexislativo que regula a dirección de obra.
3 Funcións e actividades do director de obra segundo a L.O.E.
4 Funcións do director de obra en materia de seguridade e saúde.
5 Responsabilidades do director de obra. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A23 C4 C6 C7 |
18 |
18 |
36 |
Seminario |
A4 A9 B4 B5 |
3 |
6 |
9 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A4 A9 B1 B2 B4 B5 B6 C4 |
30 |
60 |
90 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A4 B5 |
2 |
2 |
4 |
Proba obxectiva |
A4 A5 A23 B1 C6 |
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición do profesor complementada co uso de medios audivisuales e a introdución de preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo para o estudo intensivo das partes mais importantes do caso práctico. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario |
Traballos tutelados |
Os alumnos enfróntanse a un caso práctico real no ámbito da enxeñería. Os alumnos deberán:
Identificar cales son os requisitos de deseño tanto os impostos polo "promotor" como os que impoñen as distintas normativas que afectan.
Escoller procedementos axeitados de cálculo ou deseño e aplicalos convenientemente
Plasmar a solución nun documento cun formato e según normas establecidas
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia a xornadas técnicas e elaboración dun informe. |
Proba obxectiva |
Exame de teoría, sobre do temario exposto nas horas presenciais.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os alumnos terán que facer a exposición e defensa do seu traballo de prácticas |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A4 A5 A23 B1 C6 |
Realízase un exame de teoría, sobre o temario exposto nas horas presenciais.
|
40 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A4 A9 B1 B2 B4 B5 B6 C4 |
Os alumnos deberán entregar un documento que recolla a solución ao caso práctico proposto polo profesor, segundo formato e normativa especificada polo profesor. O traballo poderán facelo engrupos de dous máximo
Os alumnos deberán facer unha exposición do seu traballo e defendelo fronte as preguntas que xurdan |
60 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia, os estudantes han de obter a cualificación mínima de aprobado (5), para cada un dos exercicios prácticos realizados en clase, e para cada un dos traballos relacionados cos seminarios e propostos polo profesor, a realizar en horas non lectivas. A iso habemos de unir as cualificacións obtidas polo estudante no exame de Teoría no que, igualmente, é necesario obter unha cualificación mínima de aprobado (5).Soamente obterán a cualificación de Non presentado, os estudantes que non participen en ningún dos procedementos de avaliación contemplados na materia. A asistencia a clase terá un peso de un 15% na calificación da asignatura
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
GÓMEZ-SENENT MARTÍNEZ, E. (2000). CUADERNOS DE INGENIERÍA DE PROYECTOS.. VALENCIA. UNIVERSIDAD
LOZANO APOLO, G. (1994). CURSO DE PREPARACIÓN Y PRESENTACIÓN DE DOCUMENTOS, GRÁFICOS, MEMORIAS, REPRESENTACIONES TÉCNICA Y PATENTES. GIJÓN. CONSULTORÍAS TÉCNICAS DE LA CONSTRUCCIÓN
MORILLA ABAD, I. (2001). GUÍA METODOLÓGICA Y PRÁCTICA PARA LA REALIZACIÓN DE PROYECTOS. MADRI. C.O.I. de CAMINOS, CANALES Y PUERTOS
DE FUENTES RUIZ, A. (2012). MANUAL IMPRESCINDIBLE DE ARQUIMEDES. MADRID. ED ANAYA MULTIMEDIA
MERCHÁN GABALDÓN, F. (2000). MANUAL PARA LA DIRECCIÓN DE OBRAS. MADRID. DOSSAT
SEVILLA LÓPEZ, J. M. (2001). MANUAL PARA LA REDACCIÓN DE PROYECTOS DE CONSTRUCCIÓN EN LA ADMINISTRACIÓN PÚBLICA. MADRID. DOSSAT
(2013). Microsoft PROJECT 2013. BARCELONA. EDICIONES ENI
BRUSOLA SIMÓN, F. (1999). OFICINA TÉCNICA Y PROYECTOS. VALENCIA. S. P. de la U.P. de VALENCIA
COS CASTILLO, M (1997). TEORÍA GENERAL DEL PROYECTO. DIRECCIÓN DE PROYECTOS. MADRID. SÍNTESIS
COS CASTILLO, M (1997). TEORÍA GENERAL DEL PROYECTO. INGENIERÍA DE PROYECTOS. MADRID. SÍNTESIS |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Debuxo Industrial e CAD/770G01029 | Instalacións Eléctricas e Industriais/770G01032 | Instalacioós Eléctricas en Baixa Tensión/770G02022 | Instalacións Industriais e Comerciais/770G02031 | Expresión Gráfica/770G02005 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo Fin de Grao/770G02045 |
|
|