Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os diversos sistemas de enerxía que poden ser utilizados pra obter enerxía eléctrica |
A1 A4
|
B1
|
|
Comprender os procesos de xeneración eléctrica a partir de fontes de enerxía tradicional |
A2 A5
|
B4
|
C6
|
Coñecer, saber seleccionar e dimensionar o conxunto de elementos que conforman o sistema de xeneración eléctrica das centrais eléctricas |
A1 A5 A32
|
B1 B5
|
|
Coñecer, saber seleccionar e dimensionar os diversos sistemas auxiliares que forman parte das centrais eléctricas |
A5 A32
|
B1 B5
|
|
Coñecer os principios de funcionamento do mercado eléctrico |
A4
|
B2
|
|
Coñecer os principio de operación dos mercados enerxéticos |
A4
|
B2
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Recursos enerxéticos e a produción de electricidade |
1.1. Reservas e recursos enerxéticos
1.2. Clasificación e tipos de centrais eléctricas
1.3. Estudo dos diferentes tipos de fontes de enerxía primaria |
Tema 2: Enerxía eléctrica e desenvolvemento sostible. Impacto medioambiental |
2.1. Introdución ao desenvolvemento sostible
2.2. Custos de emisión de CO2
2.3. Procesos de combustión
2.4. Impacto ambiental das diferentes tecnoloxías |
Tema 3: Tecnoloxías máis eficientes de produción de enerxía eléctrica |
3.1. Técnicas de mellora da eficiencia
3.2. Novas tecnoloxías de uso de carbón
3.3. Tecnoloxía da gasificación do carbón
3.4. Captura e almacenamiento do CO2 |
Tema 4: Cobertura da demanda de enerxía eléctrica |
4.1. Estudo da demanda de enerxía eléctrica
4.2. Configuración do SEP
4.3. Configuración e funcionamento do mercado de enerxía eléctrica español
4.4. Tarifas, prezos e custos da enerxía eléctrica
4.5. Programación da xeración
4.6. Parámetros relativos á produción |
Tema 5: Centrais eléctricas de carbón |
5.1. Circuíto auga-vapor. Turbinas de vapor
5.2. Circuíto aire-gases
5.3. Circuíto combustible-cinzas
5.4. Circuíto auga de refrigeración
5.5. Control e regulación da central |
Tema 6: Centrais térmicas nucleares |
6.1. A fisión nuclear
6.2. Elementos dun reactor nuclear
6.3. Control do reactor nuclear
6.4. Tipos de reactores nucleares |
Tema 7: Esquemas eléctricos. Servizos auxiliares |
7.1. Estudo dos diferentes esquemas eléctricos
7.2. Servizos auxiliares das centrais. Consumo enerxético
7.3. Fornezo de reserva |
Tema 8: Centrais térmicas de gas. Ciclo combinado. Coxeración |
8.1. Ciclo termodinámico de Brayton
8.2. Turbinas de gas. Compoñentes
8.3. Ciclo termodinámico Otto-Diesel
8.4. Motores de combustión interna
8.5. Ciclo combinados. Caldera de recuperación de calor
8.6. Regulación e control dunha central de ciclo combinado
8.7. Coxeración |
Tema 9: Centrais hidroeléctricas convencionais e de bombeo |
9.1. Descrición dos compoñentes dunha central hidroeléctrica
9.2. Turbinas hidráulicas. Control e regulación
9.3. Centrais hidroeléctricas reversibles. Tipos |
Tema 10: Introdución ás centrais eléctricas con fontes renovables |
10.1. Centrais eólicas, térmicas, fotovoltaicas, de biomasa, mariñas, geotérmicas e minihidráulicas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A4 A5 A32 B4 B2 |
31 |
40 |
71 |
Solución de problemas |
A32 A4 B1 B5 C6 |
20 |
16 |
36 |
Traballos tutelados |
A1 A4 A32 B1 B2 B4 C6 |
0 |
20 |
20 |
Proba obxectiva |
A4 A5 A32 B1 B5 |
3 |
15 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A orde dos temas impartidos non terá que ser o descrito na guía docente. Ademais, haberá temas que se poidan ver conjuntamente no desenvolvemento doutros, xa que a división entre eles pode non ser estrita. |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios e problemas concretos no aula, a partir dos coñecementos que se explicaron. |
Traballos tutelados |
Realización dun boletín de problemas de carácter individual, con exercicios similares aos resoltos no aula. |
Proba obxectiva |
Consiste na realización dunha proba obxectiva de aproximadamente 3 horas de duración, na que se evaluarán os coñecementos adquiridos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O alumno dispón das correspondentes sesións de tutorías personalizadas, para a resolución das dúbidas que xurdan da materia.
A realización do boletín de problemas será individual, e cada alumno poderá asistir ás sesións de tutorías que considere oportunas para resolver as dúbidas que lle xurdan ao efecto. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A4 A5 A32 B1 B5 |
Exame tipo proba obxectiva |
75 |
Traballos tutelados |
A1 A4 A32 B1 B2 B4 C6 |
Realización das tarefas establecidas na materia, no marco desta metodoloxía |
25 |
|
Observacións avaliación |
No marco dos "Traballos tutelados" poderanse incluír aspectos tales como asistencia a clase, traballo persoal, traballos persoais propostos, actitude, etc., para axudar á obtención do aprobado.
A "Proba obxectiva" dividirase nunha parte teórica e outra práctica. A nota obtida polo alumno cos "Traballos tutelados" será ponderada coa nota obtida na parte práctica da "Proba obxectiva".
É necesario superar o 50% da puntuación na parte teórica da "Proba obxectiva" para aprobar, así como ter realizados e aprobados os "Traballos tutelados".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Sanz Feito, J. (1990). Centrales Eléctricas. UPM
Orille Fernández, Á. L. (1993). Centrales Eléctricas I, II y III. UPC
Rojas Rodríguez, S. (1997). Centrales hidroeléctricas teoría y problemas. UNEX
Sabugal García, S. (2006). Centrales térmicas de ciclo combinado: teoría y proyecto. Díaz de Santos
Barrero, F. (2004). Sistemas de energía eléctrica. Thomson |
|
Bibliografía complementaria
|
Gómez Expósito, A. (2003). Sistemas eléctricos de potencia problemas y ejercicios resueltos. Prentice Hall
Lapuerta Amigo, M. (1998). Tecnologías de la combustión. Universidad de Castilla-La Mancha
García Ybarra, P. L. (2001). Tecnologías energéticas e impacto ambiental. McGraw-Hill |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Termodinámica/770G02012 | Mecánica de Fluídos/770G02016 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Instalacións de Enerxías Renovables/770G02033 | Técnicas de adquisición de medidas eléctricas/770G02030 | Xestión Eficiente da Enerxía Eléctrica/770G02040 | Mantemento Industrial/770G02041 | Instrumentación Industrial/770G02042 | Comunicacións Industriais/770G02043 |
|
|