Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Capacidade para aplicar as técnicas moleculares ao estudio da célula vexetal e a súa fisioloxía, a súa resposta a estímulos externos e as súas aplicacións biotecnolóxicas |
A5 |
Capacidade de comprender o papel dos microorganismos como axentes patóxenos e como ferramentas biotecnolóxica |
A8 |
Capacidade de ter unha visión integrada dos coñecementos previamente adquiridos en relación coa Bioloxía Molecular, Celular e Xenética, cunha formulación interdisciplinar e un grao de experimentalidad moi elevado |
A10 |
Capacidade de modificar xenes, proteínas e cromosomas con aplicacións biotecnolóxicas |
B1 |
Capacidade de análise e síntese de problemas biolóxicos en relación coa Bioloxía Molecular, Celular e Xenética |
B3 |
Capacidade de xestión da información: reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados sobre cuestións científicas e biotecnolóxicas |
B8 |
Capacidade de razoamento crítico e compromiso ético coa sociedade: sensibilidade fronte aos problemas bioéticos e aos relacionados coa conservación de recursos naturais |
B9 |
Capacidade de preparación, exposición e defensa dun traballo |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
AI5 AI10
|
BI8
|
CM6 CM8
|
Capacidade de xestión da información: reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados sobre cuestións científicas e biotecnolóxicas |
|
BI1 BI3 BI8 BI9
|
|
Capacidade para comprender o estado actual da Biotecnoloxía Vexetal e utilizar a
terminoloxía básica empleada na materia |
AI4 AI8
|
BI1
|
CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- Introducción |
- |
Tema 2.- Cultivo in vitro |
- |
Tema 3.- Transformación xenetica |
- |
Tema 4.- Biolística |
- |
Tema 5.- Aplicación dos transxénicos |
-
|
Tema 6.- Fitorremediación |
- |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
B1 B3 B8 |
0 |
25 |
25 |
Saídas de campo |
C6 C8 |
10 |
0 |
10 |
Actividades iniciais |
B1 |
2 |
0 |
2 |
Estudo de casos |
A4 A5 A8 A10 B1 B3 B8 B9 |
18 |
18 |
36 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
A natureza desta materia é semipresencial. Tras unha presentación dos contidos da mesma, iranse incorporando á plataforma de teleenseñanza moodle, diferentes arquivos ppt e de texto para o estudo autónomo do alumno. Estes arquivos serán autoexplicativos, aínda que se fose necesario poderíase consultar co profesorado, vía email ou en persoa |
Saídas de campo |
Se plantea o menos unha saida a unha industria/centro científico onde se apliquen metodoloxías vistas na asignatura |
Actividades iniciais |
En unha única sesión inicial se presentará a asignatura explicando a sua metodoloxía e o método de evaluación |
Estudo de casos |
Ao alumno exporáselle un caso hipotético, que terá que resolver aplicando os coñecementos que vaia adquirindo ao traballar as lecturas. Nunha primeira fase o traballo realizarase en grupo, para nunha segunda fase traballar de maneira individual.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Estudo de casos |
|
Descrición |
En horario de tutorías, cada alumno poderá comentar co profesor a marcha da materia, así como todas as dúbidas que se lle presenten respecto ao contido da mesma.
Así mesmo programaranse catro sesións específicas de tutoría para o desenvolvemento do caso.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, ou en modalidade semipresencial, poderán realizar tutorías mediante métodos telemáticos co profesorado ao longo de todo o curso |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
B1 B3 B8 |
Tras unha presentación dos contidos da asinatura, iranse incorporando á plataforma de teleenseñanza moodle, diferentes arquivos ppt e de texto para o estudo autónomo do alumno. Estes arquivos serán autoexplicativos, aínda que se fose necesario poderíase consultar co profesorado, vía email ou en persoa |
1 |
Estudo de casos |
A4 A5 A8 A10 B1 B3 B8 B9 |
O finalizar o traballo "estudo de casos" o alumno enviará as suas conclusions o profesorado, que valorará o uso da información proporcionada o alumno, e o grao de comprensión da mesma. Asimismo, terase en conta o manexo das fontes de información existentes. |
99 |
|
Observacións avaliación |
A cualificación mínima para superar a materia será de 5 puntos. Aqueles alumnos que non alcancen esta nota deberán repetir o traballo asignado. Xa que o estudo de casos non precisa presencialidade a evaluación dos alumnos semipresenciais ou con dedicación a tempo parcial recoñecida, será igual que a do resto do alumnado
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Serrano M, Piñol T, Biotecnología vegetal,1991, Ed. Síntesis Caballero JL, Muñoz J, Valpuesta V,Introducción a la biotecnología vegetal: métodos y aplicaciones, 2001, Ed.Publicaciones y Obra Social y Cultural Cajasur Slater A., Scout N, Fowler M., Plantbiotecnology: the genetic manipulation of plants, 2003, Ed. Oxford UniversityPress Henry RJ, Plant conservation genetics , 2006,Food Products Press Reinhard Renneberg, Darja SüBbier , Biotecnologíapara principiantes , 2008, Reverte Herman, EB, Micropropagation systems,techniques and applications : 2006-2010 , 2010, Agritech Consultants |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Mecanismos Moleculares da Interacción Planta-patóxeno/610441018 |
|
Materias que continúan o temario |
Técnicas Celulares/610441001 | Técnicas Moleculares/610441002 |
|
|