Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A35 |
Coñecer os procesos de deseño, desenvolvemento e produción de vacinas e fármacos. |
A36 |
Coñecer os factores xenéticos responsables da resposta variable a fármacos, nutrientes e xenobióticos e saber aplicalos ao deseño de novos fármacos específicos. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese (localización de problemas e identificación das causas e a súa tipoloxía). |
B2 |
Capacidade de organización e planificación de todos os recursos (humanos, materiais, información e infraestruturas). |
B3 |
Capacidade de xestión da información (con apoio de tecnoloxías da información e as comunicacións). |
B4 |
Capacidade de planificación e elaboración de estudos técnicos en biotecnoloxía microbiana, vexetal e animal. |
B5 |
Capacidade de identificar problemas, buscar solucións e aplicalas nun contexto biotecnolóxico profesional ou de investigación. |
B6 |
Capacidade de comunicación oral e escrita dos plans e decisións tomadas. |
B7 |
Capacidade para formular xuízos sobre a problemática ética e social, actual e futura, que propón a Biotecnoloxía. |
B8 |
Capacidade de comunicación eficazmente coa comunidade científica, profesional e académica, así como con outros sectores e medios de comunicación. |
B9 |
Capacidade de Traballo en equipo multidepartamental dentro da empresa. |
B10 |
Capacidade de Traballo nun contexto de sostibilidade, caracterizado por: sensibilidade polo medio ambiente e polos diferentes organismos que o integran así como concienciación polo desenvolvemento sostible. |
B11 |
Racionamento crítico e respecto profundo pola ética e a integridade intelectual. |
B12 |
Adaptación a novas situacións legais, ou novidades tecnolóxicas así como a excepcionalidades asociadas a situacións de urxencia. |
B13 |
Aprendizaxe autónoma. |
B14 |
Liderazgo e capacidade de coordinación. |
B15 |
Sensibilización cara á calidade, o respecto medioambiental e o consumo responsable de recursos e a recuperación de residuos. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Learn how to use the basic tools needed to carry out the design and development of new vaccines and drugs and their production processes. |
AC35
|
BC1 BC2 BC3 BC5 BC6 BC10 BC12 BC13
|
|
Promote within the biotechnology industry, respectful work environment and the organisms in it. |
AC36
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC13 BC14 BC15
|
|
Promoting independent learning, leadership, adapting to new situations and sensitivity to quality and respect for the environment in the field of biotechnology. |
AC35 AC36
|
BC1 BC5 BC7
|
|
Comprender y practicar la dinámica del trabajo en equipo y desarrollo de habilidades directivas y organizativas |
AC35 AC36
|
BC2 BC9
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Deseño e produción de vacunas e fármacos |
Introdución. Fases de desenvolvemento. Validación e calidade. |
Fármacos: Introdución |
Conceptos básicos. Clasificación e nomenclatura dos fármacos. |
Fármacos: Mecanismos de actuación dos fármacos |
Fases da acción dun fármaco. Interaccións entre os medicamentos e as suas dianas biolóxicos (farmacodinâmica). Procesos de ADME (Farmacocinética).
|
Deseño de fármacos |
Fases na procura e descubrimento de novos fármacos: etapas anteriores. Fases do descubrimento, optimización e desenvolvemento. Otimizando o cabeza de serie. Os ensaios in vitro / in vivo. Fases preclínica e clínica. Rexistro. Proceso de aprobación de fármacos. Posta no mercado
|
Fármacos: A natureza como fonte de novos fármacos. |
As principais fontes naturais: Fármacos de orixe vexetal, animal e microbiana de orixe mariña.
Importancia dos Produtos Naturais no mercado farmacéutico mundial
Esquema xeral de obtención dos ingredientes activos a partir de fontes naturais: procesos de extracción, illamento e caracterización de produtos naturais.
Técnicas modernas do estudo dos productos naturais no desenvolvemento de medicamentos |
Fármacos: O impacto da biotecnoloxía no descubrimento e produción de fármacos. |
Tecnoloxía do ADN recombinante: produción de bibliotecas, construción de ADN recombinante, PEGilación de proteína. Granxas farmacéuticas transxénicas. |
Vacinas: Introdución |
Introdución histórica. A inmunización activa e pasiva.
Introdución ao sistema inmunitario. |
Vacinas: Inmunización |
Sistema inmune específica: os linfocitos T e B
Antixéno, imunóxeno, subrogante hapteno.
Elementos a considerar na vacinación.
Vías de administración. |
Vacinas: novas vacinas |
A vacina perfecta
Tipos de vacinas
Vacina contra a gripe
Futuro da inmunización (preventivo e terapéutico)
Novas vacinas
Nanovacunas |
Vacina de produción:
Capítulo 1. Investigación e desenvolvemento de novas vacinas. |
Principio
Estudos pre-clínicos
Ensaios Clínicos
Rexistro de Medicamentos |
Vacina de produción:
Capítulo 2. Xestión da Calidade |
Principio
Garantía de calidade
Control de Calidade
Revisión da Calidade do Produto |
Vacina de produción:
Capítulo 3. Persoal |
Principio
Normas xerais
A responsabilidade persoal
Formación
Hixiene Persoal |
Vacina de produción:
Capítulo 4. Instalacións e equipos |
Principio
Local
Normas xerais
Área de produción
As zonas de almacenamento
Áreas de Control de Calidade
Áreas de apoio |
Vacina de produción:
Capítulo 5. Documentación |
Principio
Normas xerais
Documentos necesarios
Especificacións (materiais e envases iniciadoras)
Os produtos intermedios ea granel, produtos acabados
Fórmula e Procesamento
Protocolo de acondicionado
Protocolos de produción en lote
Protocolo de acondicionamento de lotes
Procedementos e rexistros
Recepción
Mostraxe
Ensaios |
Vacina de produción:
Capítulo 6. Produción |
Principio
Normas xerais
A prevención de contaminación cruzada en produción
validación
Obras de Partida
Operacións de procesamento de produtos intermedios ea granel
Os materiais de envasado
Operacións acondicionado
Produtos acabados
Rexeitado, materiais recuperados e devoltos |
Vacina de produción:
Capítulo 7. Control de calidade. |
Normas xerais
Boas prácticas de laboratorio no control de calidade
Documentación
Mostraxe
Ensaios
Os estudos de estabilidade en marcha |
Vacina de produción:
Capítulo 8. Fabricación e análise por contratos. |
Normas xerais
Axente Contatante
Axente contratado
Contrato |
Produción de vacinas:
Capítulo 9. Reclamacións e retirada do produto
|
Reclamacións
Retiradas |
Produción de vacinas:
Capítulo 10. Auto-inspección. |
Normas xerais. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A35 B4 B13 B14 B15 |
13 |
39 |
52 |
Field trip |
B1 B5 B6 B9 B10 B12 |
8 |
8 |
16 |
Multiple-choice questions |
A35 A36 B2 B3 B7 B8 B11 |
1 |
5 |
6 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Nestas sesions o profesorado impartirá clases teóricas a todos los alumnos. Preténdese que os alumnos adquiran coñecementos das materias ensinadas no Máster con debate participativo e construtivo. |
Field trip |
A saída de campo concíbese como prácticas externas. Os alumnos farán a práctica supervisada en pequenos grupos na empresa CZ veterinaria (Porriño) onde coñecerán todo o proceso de producción a escala industrial das vacunas. |
Multiple-choice questions |
Estará composto por un exame de múltiple opción, con preguntas sobre o tema ensinado. Haberá dos cuestionarios: un sobre fármacos e outro sobre vacunas. Realizarase a media coas notas obtidas en cada parte do examen. |
Personalized attention |
|
Description |
Nas saidas o campo, os alumnos realizarán as prácticas supervisadas en pequenos grupos na empresa CZ veterinaria, onde coñocerán todo o proceso de produción a escala industrial de vacinas.
O traballo que teñen que realizar será supervisado polos profesores en pequenos grupos. Posta posterior en común por parte dos alumnos.
Os alumnos que desexen poderán asistir nas horas das tutorías o fixar un día e hora co
profesor para a aclaración sobre un tema.
Para o alumnado con reconocimiento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, o profesor adoptará as medidas que considere oportunas para non perxudicar a súa calificación. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A35 B4 B13 B14 B15 |
A participación dos alumnos nas clases teóricas impartidas polos profesores e OBLIGATORIA.
Todas as faltas deben ser xustificadas. A ausencia de dous días ou máis das clases teóricas, levará suspender o curso. A asistencia e participación nas clases serán avaliadas |
20 |
Field trip |
B1 B5 B6 B9 B10 B12 |
A saída de campo destina-se como práctica en pequenos grupos na empresa CZ veterinaria.
Son OBLIGATORIAS. Avaliaranse a presenza, participación e implicación dos alumnos.
|
15 |
Multiple-choice questions |
A35 A36 B2 B3 B7 B8 B11 |
Preguntas sobre os temas impartidos. O alumno terá que resolver dous cuestionarios: un de Química e outro de Inmunoloxía. Realizarase a media das duas notas. |
65 |
|
Assessment comments |
Os alumnos que non superen a materia na primeira convocatoria (27 febreiro 2018; 15:00 h), poderán presentarse a segunda convocatoria (5 xullo 2018; 16:00 h), sempre que asistiran as clases con regularidade. A docencia realizarase os días 14, 15, 16, 19 e 20 de febreiro.
|
Sources of information |
Basic
|
Patrick, G. L (2009). An Introduction to Medicinal Chemistry. 4th Ed. New York, Ed. Oxford University Press
Abul K. Abbas, Andrew H. Lichtman, Shiv Pillai, (2014). Cellular and Molecular Immunologymolecular. 8ª Ed. Elsevier Saunders
Peakman, Mark; Vergani, Diego (2011). Inmunología básica y clínica. 2ª Ed., Elsevier
Delgado, A.; Minguillón, C.; Joglar, J. (2003). Introducción a la Química Terapéutica. 2ª Ed. Madrid, Ed. Díaz de Santos
Comite asesor de vacunas (2001). Manual de Vacunas en pediatria,. Asociación española de pediatria
Sarker, S. D.; Nahar, L, (2012). Natural Products Isolation: Methods and Protocols. New Jersey: Ed. Human Press
Galbis Pérez, J. A. (2004). Panorama actual de la Química Farmacéutica. 2ª Ed. Sevilla: Ed. Universidad de Sevilla
Stanley A. Plotkin, Walter Orenstein and Paul A. Offit, (2013). Vaccines. Saunders |
Os profesores entregarán os alumnos a bibliografía (libros, separatas, artigos ...) da materia correspondente.
|
Complementary
|
Avendaño, C (2001). Introducción a la Química Farmacéutica. 2ª Ed. Madrid, Ed. McGraw-Hill
P. Gil Ruiz (2002). Productos Naturales. Pamplona: Universidad Pública de Navarra
Raviña Rubira, E, (2008). Un viaje a lo largo de la evolución histórica del descubrimiento de fármacos. Servicio de publicaciones de la Universidad de Santiago de Compostela |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Legal and ethical aspects in Biotechnology/610475203 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Specific novel drug design (Pharmacology and Pharmacogenomics)/610475504 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Industrial Biotechnology /610475105 | Biotecnological Processes and Products/610475106 |
|
Other comments |
É aconsellable que os alumnos teñan coñecemento do idioma inglés na compresión de texto, porque gran parte das fontes de información que teñen que consultar son publicados nesta lingua. |
|