EN LA DOCENCIA DE ESTA MATERIA PARTICIPARÁN LAS SIGUIENTES PROFESORAS DE LA UVIGO:
Mª Carmen Rodríguez Arguelles (e-mail: mcarmen@uvigo.es)
Diana Valverde Pérez (e-mail: dianaval@uvigo.es)
LA SIGUIENTE PROFESORA DE LA EMPRESA LONZA BIOLOGICS:
Mónica Valladares Andrade (e-mail:monica.valladares@lonza.com)
Y LA SIGUIENTE PROFESORA DEL INIBIC (INSTITUTO DE INVESTIGACIONES BIOMÉDICAS A CORUÑA):
Margarita Poza Domínguez (e-mail: margarita.poza.dominguez@sergas.es)
Estructura, propiedades y aplicación de los diferentes tipos de materiales. Además se tratarán técnicas de
caracterización asi como los procesos de corrosión y degradación
Study programme competencies
Code
Study programme competences / results
A35
Coñecer os procesos de deseño, desenvolvemento e produción de vacinas e fármacos.
A36
Coñecer os factores xenéticos responsables da resposta variable a fármacos, nutrientes e xenobióticos e saber aplicalos ao deseño de novos fármacos específicos.
B1
Capacidade de análise e síntese (localización de problemas e identificación das causas e a súa tipoloxía).
B2
Capacidade de organización e planificación de todos os recursos (humanos, materiais, información e infraestruturas).
B3
Capacidade de xestión da información (con apoio de tecnoloxías da información e as comunicacións).
B4
Capacidade de planificación e elaboración de estudos técnicos en biotecnoloxía microbiana, vexetal e animal.
B5
Capacidade de identificar problemas, buscar solucións e aplicalas nun contexto biotecnolóxico profesional ou de investigación.
B6
Capacidade de comunicación oral e escrita dos plans e decisións tomadas.
B7
Capacidade para formular xuízos sobre a problemática ética e social, actual e futura, que propón a Biotecnoloxía.
B8
Capacidade de comunicación eficazmente coa comunidade científica, profesional e académica, así como con outros sectores e medios de comunicación.
B9
Capacidade de Traballo en equipo multidepartamental dentro da empresa.
B10
Capacidade de Traballo nun contexto de sostibilidade, caracterizado por: sensibilidade polo medio ambiente e polos diferentes organismos que o integran así como concienciación polo desenvolvemento sostible.
B11
Racionamento crítico e respecto profundo pola ética e a integridade intelectual.
B12
Adaptación a novas situacións legais, ou novidades tecnolóxicas así como a excepcionalidades asociadas a situacións de urxencia.
B13
Aprendizaxe autónoma.
B14
Liderazgo e capacidade de coordinación.
B15
Sensibilización cara á calidade, o respecto medioambiental e o consumo responsable de recursos e a recuperación de residuos.
Learning aims
Learning outcomes
Study programme competences / results
Coñecer os procesos de deseño, desenvolvemento e produción de vacinas e fármacos. Coñecer os factores xenéticos responsables da resposta variable a fármacos, nutrientes e xenobióticos e saber aplicalos ao deseño de novos fármacos específicos.
AC35 AC36
BC2 BC3 BC5 BC6 BC12 BC13 BC15
Identificar y extraer de la literatura especializada la información necesaria para la resolución de los
problemas planteados.
Usar criterios científicos e independientes para sustentar la toma de decisiones.
Usar una adecuada estructura lógica y un lenguaje idóneo al público no especializado y defenderlo ante
expertos de esa temática.
Una predisposición para actualizarse y adaptarse de acuerdo con las nuevas tecnologias del sector.
Comprender y practicar la dinámica de trabajo en equipo y desarrollo de competencias directivas y de
organización
AC35 AC36
BC1 BC2 BC3 BC5 BC6 BC7 BC8 BC11 BC13 BC14 BC15
Liderazgo y capacidad de coordinación.
Sensibilización hacia la calidad, el respeto ambiental, el consumo responsable de recursos y la
recuperación de residuos.
Capacidade de traballo en equipo multidepartamental dentro da empresa. Capacidade de traballo nun contexto de sustentabilidade, caracterizado por: sensibilidade polo medio e polos diferentes organismos que o integran, así como concienciación polo desenvolvemento sostible. Razoamento crítico e respecto profundo pola ética e a integridade intelectual.
AC35 AC36
BC5 BC6 BC7 BC9 BC10 BC11 BC13 BC15
Contents
Topic
Sub-topic
Diseño de nuevos compuestos metálicos con aplicación en medicina
Introducción. Aplicaciones en terapia y diagnóstico
Nanomedicina
Aplicaciones en terapia y diagnóstico. Nanoteragnosis
Nanotoxicidad
Respuesta inmune. Biocompatibilidad. Toxicidad
Anticuerpos
Introducción. Mecanismos de acción. Anticuerpos monoclonales y policlonales. Usos de los anticuerpos: diagnóstico/terapia. Nuevos anticuerpos y variantes.
Farmacogenética y farmacogenómica.
Factores genéticos responsables de la respuesta variable a fármacos, nutrientes y xenobióticos.
Aplicaciones terapéuticas de los anticuerpos monoclonales en la práctica
Del laboratorio al paciente. Proceso productivo a escala industrial. Control de calidad
Planning
Methodologies / tests
Competencies / Results
Teaching hours (in-person & virtual)
Student’s personal work hours
Total hours
Guest lecture / keynote speech
A35 A36
16
16
32
Field trip
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B11 B13 B15
7
14
21
Oral presentation
B1 B3 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15
1
8.5
9.5
Multiple-choice questions
A35 A36 B1 B2 B3 B13
2
10
12
Personalized attention
0.5
0
0.5
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.
Methodologies
Methodologies
Description
Guest lecture / keynote speech
Exposición por parte do profesor dos contidos sobre a materia obxecto de estudo, bases teóricas e/ou directrices dun traballo, exercicio ou proxecto a desenvolver polo estudante.
Field trip
A saída o campo concíbese como prácticas externas. O estudante desenvolver as actividades nun contexto relacionado co exercicio dunha profesión, durante un período determinado e realizando as funcións asignadas e previstas na proposta de prácticas. Las prácticas se realizaran en colaboración con la empresa LONZA situada en Porriño. Lonza es el principal fabricante de componentes químicos activos y soluciones biotecnológicas a partir de la síntesis química avanzada, la fermentación microbiana y de cultivos de células de mamífero.
Oral presentation
Exposición por parte do alumnado ante o docente e/ou un grupo de estudantes dun tema sobre contidos da materia ou dos resultados dun traballo, exercicio, proxecto... Pódese levar a cabo de maneira individual ou en grupo.
Multiple-choice questions
Probas de tipo test. Probas para avaliación das competencias adquiridas que inclúen preguntas pechadas con diferentes alternativas de resposta (verdadeiro/falso, elección múltiple, emparellamento de elementos...). Os alumnos seleccionan unha resposta entre un número limitado de posibilidades.
Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Description
El profesorado atenderá las consultas de los alumnos relacionadas con la materia proporcionando orientación apoyo y motivación en el proceso de aprendizaje. Se realizara de forma presencial o a través del correo electrónico
Para el alumnado con reconocimiento de dedicación a tiempo parcial y dispensa académica de exención de asistencia, el profesor adoptará las medidas que considere oportunas para no perjudicar su calificación.
Assessment
Methodologies
Competencies / Results
Description
Qualification
Oral presentation
B1 B3 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15
Presentación/exposición por parte del alumnado de un tema sobre contenidos de la materia o resultados de un trabajo, ejercicio o proyecto. Puede ser individual o en grupo.
25
Field trip
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B11 B13 B15
Concebido como prácticas externas. Actividades de aplicación de los conocimientos a situaciones concretas y la adquisición de habilidades básicas y de procedimiento relacionadas con la materia objeto de estudio. Se desarrollan en espacios no académicos exteriores. Se realizara un informe de las practicas
20
Multiple-choice questions
A35 A36 B1 B2 B3 B13
Probas de tipo test. Probas para avaliación das competencias adquiridas que inclúen preguntas pechadas con diferentes alternativas de resposta (verdadeiro/falso, elección múltiple, emparellamento de elementos...). Os alumnos seleccionan unha resposta entre un número limitado de posibilidades.
Se realizará un examen con preguntas tipo test para la evaluación de los conocimientos adquiridos
55
Assessment comments
La segunda oportunidad para superar la materia se realizará en el mes de Julio.
Tendrán prioridad para optar a Matrícula de Honra aquellos alumnos que se presenten en la primera oportunidad.
La prueba tipo test se realizara el día 10 de mayo de 15-16 h en el aula donde se imparten las clases. La prueba de julio se
realizará el día 10 de julio de 16-17 h en la misma aula.
Sources of information
Basic
Gielen M., Tiekink R.T , Metallotherapeutic drugs & Metal-based, J.Wiley & Sons, Cornwall 2005,
M., Scott, R.A. , Nanomaterials: Inorganicand Bioinorganic, John Wiley & Sons, Chichester, 2008
E. I. Pertsov , Nanomaterials: New ResearchDevelopments, Nova. New York. 2008.
Martin M. Zdanowicz, Concepts inPharmacogenomics , ASHP; 1 edition (January 1, 2010) ,
Federico Innocenti , Genomics and Pharmacogenomicsin Anticancer Drug Development and Clinical Response (Cancer Drug Discovery andDevelopment) , Humana Press; 1 edition (October 23, 2008) ,
Bernd Meibohm , Pharmacokinetics andPharmacodynamics of Biotech Drugs: Principles and Case Studies in DrugDevelopment , Wiley-VCH; 1 edition (January 2, 2007)
Jones, C. J., Thomback, J. R., Medicinal Applications of Coordination Chemistry. Royal Society of Chemistry, Cambridge, 2007.
Subjects that it is recommended to have taken before
Design and production of vaccines and medicines/610475503
Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Legal and ethical aspects in Biotechnology/610475203
Subjects that continue the syllabus
Master Thesis/610475006
External Practicals/610475007
Other comments
Es aconsejable que los alumnos tengan conocimiento de inglés a nivel de compresión de textos, ya que parte de las fuentes de información que consultarán están publicadas en esta lengua.
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.