Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Definir conceptos, principios, teorías e feitos das diferentes áreas especializadas da Química |
A3 |
CE4 - Innovar en métodos de síntese e análise química relacionados coas diferentes áreas da Química. |
A5 |
CE5 - Avaliar axeitadamente os riscos e o impacto ambiental e socioeconómico asociado con produtos químicos especiais |
A6 |
CE6 - Deseñar procesos que impliquen o tratamento ou eliminación de produtos químicos perigosos |
A7 |
CE7 - Operar con instrumentación avanzada para análise química e a determinación estrutural |
A8 |
CE8 - Analizar e utilizar os datos obtidos de forma independente en experimentos de laboratorio complexos relacionándoos coas técnicas químicas, físicas ou biolóxicas axeitadas, incluíndo o uso de fontes bibliográficas primarias |
A9 |
CE9 - Valorar, promover e practicar a innovación e o emprendemento na industria e na investigación química. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B10 |
CG5 - Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química |
B11 |
CG6 - Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de capturar e organizar a información para resolver problemas na actividade profesional |
B12 |
CG8 - Avaliar a dimensión humana, económica, xurídica e ética na práctica profesional, así como as implicacións ambientais do seu traballo. |
C1 |
CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico |
C2 |
CT2 - Traballar en equipo e adaptarse a equipos multidisciplinares. |
C3 |
CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional. |
C4 |
CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade para seleccionar e implementar boas prácticas de medida e experimentación analítica, asegurando a calidade dos datos químicos a través da validación das metodoloxías de análisis. |
AM8 AM9
|
BM3 BM4 BM5
|
CM1 CM4
|
Coñecer técnicas avanzadas e innovadoras de análisis, de interese no campo industrial e da investigación química. |
AM5 AM6 AM7 AM9
|
|
CM1
|
Capacidade de análisis e resolución de problemas químicos, de interese ambiental, clínico, etc., baseada en criterios analíticos. Planificación e execución das distintas etapas do proceso analítico |
AM1 AM3
|
BM2 BM10 BM11 BM12
|
CM2 CM3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Selección de metodoloxías analíticas.
|
|
Tema 2. Implantación, validación e verificación de procedimentos de análisis químicos.
|
|
Tema 3. Tecnoloxías Innovadoras en Química Analítica.
|
|
Estudo de casos prácticos |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A9 B2 B11 C2 C4 |
3 |
9 |
12 |
Traballos tutelados |
A5 B3 B4 B5 B10 B12 C1 C3 |
2 |
18 |
20 |
Proba mixta |
A1 A8 B2 C1 |
3 |
0 |
3 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A5 A6 A7 A8 A9 |
5 |
5 |
10 |
Sesión maxistral |
A9 B3 B12 C4 |
10 |
20 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Nos seminarios acláranse e amplían algúns aspectos tratados nas clases maxistrales e prácticas de laboratorio, especialmente relacionados coa aplicación práctica das metodoloxías estudadas. Os estudantes participan e discuten as posibles estratexias para resolver os problemas ambientais e/ou industriais que se plantexen baixo a orientación do profesor |
Traballos tutelados |
Comprenderá a búsqueda de información en distintas fontes, a elaboración, exposición e defensa dun tema proposto polo profesor relacionado con algún problema ambiental, industrial, clínico, etc. As horas presenciais dedicaranse á orientación para a súa elaboración e exposición/defensa dos mesmos |
Proba mixta |
Farase un exame final para avaliar o grao de aprendizaxe tanto dos contidos teóricos como prácticos |
Prácticas de laboratorio |
Nas sesións de laboratorio o estudante terá a oportunidade de tomar contacto con técnicas e instrumentación científica avanzada. Sempre que sexa posible, visitaranse laboratorios de centros de investigación ou empresas. |
Sesión maxistral |
O profesor imparte os conceptos fundamentais e os contidos máis importantes de cada tema do programa. Ademáis, propone diferentes cuestións que deberán discutir e resolver os estudantes, fomentando a participación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Ao longo do curso, no horario que especifique o profesor, orientarase ou discutirán todos os aspectos relacionados coa docencia que o estudante considere necesarios en cada momento.
Nos seminarios o profesor supervisa para cada estudante a metodoloxía aplicada e o proceso de resolución dos problemas que se propoñen, resolvendo de forma individual as dúbidas formuladas polo estudante e guiando o proceso de aprendizaxe.
Nos traballos tutelados é importante realizar un seguimento personalizando para comentar os avances que se van realizando e proporcionar ao estudante a orientación necesaria para desenvolver con aproveitamento o devandito traballo
O alumno con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia será atendido en réxime de horas de titorías (previa cita).
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A9 B2 B11 C2 C4 |
Avaliarase o traballo e participación activa do estudante |
5 |
Traballos tutelados |
A5 B3 B4 B5 B10 B12 C1 C3 |
As actividades académicas dirixidas serán avaliados pola realización e /ou exposición das mesmas por parte do estudante. |
30 |
Proba mixta |
A1 A8 B2 C1 |
O grao de aprendizaxe dos contidos propios da materia e de adquisición de competencias por parte do estudante avaliarase mediante unha proba obxectiva. Constará de preguntas teóricas, cuestións aplicadas e resolución de problemas |
60 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A5 A6 A7 A8 A9 |
Avaliarase de modo continuado o traballo e a participación activa do estudante. |
5 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a asignatura se plantexan dous requisitos básicos;
asistencia regular á todas as actividades avaliables e acadar unha calificación
mínima en cada uhna das actividades avaliables. O alumno acadará a
cualificación de Non Presentado cando non realice o traballo tutelado e non se
presente ao examen final. A cualificación das actividades avaliables poderán
conservarse na convocatoria de xullo, excepto a da proba mixta no caso de estar suspensa. Os seguintes cursos académicos, o proceso de enseñanza-aprendizaje,
incluídas todas as actividades avaliables, volverán a comenzar cun
novo curso. Para os estudantes con
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de
exención de asistencia, se non puidera realizar todas
as probas de avaliación continua, o profesor adoptará as medidas oportunas para
non prexudicar a súa cualificación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
R. Kellner, J. M. Mermet, M. Otto, M. Valcarcel y H. M. Widmer, (2004). Básica. Eds. “Analytical Chemistry: A Modern Approach to Analytical Science. Wiley-VCH
Eurolab España. P.P. Morillas y colaboradores (2016). Guía Eurachem: La adecuación al uso de los métodos analíticos – Una Guía de laboratorio para la validación de métodos y temas relacionados . Disponible en www.eurachem.org
M. Valcárcel (1999). Principios de Química Analítica. Springer, Barcelona |
|
Bibliografía complementaria
|
Valcárcel M., Cárdenas M.S (2000.). Automatización y Miniat urización en Química Analítica. Ed. Springer.
Compañó Beltrán R., Rios Castro A (2002). Garantía de calidad en los laboratorios analíticos. Síntesis. Madrid.
Ramis Ramos G., García Álvarez-Coque M.C (2001). Quimiometría. Síntesis. Madrid.
Kruve A. et al. (2015). Tutorial review on validation of liquid chromato graphy–mass spectrometry methods: Part I. Analytica Chimica Act a 870 (2015) 8–28
Kruve A. et al. (). Tutorial review on validation of liquid chromato graphy–mass spectrometry methods: Part II. Analytica Chimica Act a 870 (2015) 29–44
I. Rodríguez, E. Trullos, X. Rius (2003). Validación de Métodos Analíticos Cualitativos. Técnicas de Laboratorio, 281 (2003) 328-335. http:/www.quimica.urv.es/quimio |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
O alumnado debe repasar os conceptos teóricos introducidos nos distintos temas empregando a bibliografía recomendada e o material
proporcionado. Aqueles alumnos que encuentren dificultades importantes
á hora de traballar as actividades propostas, deben acudir nas horas
de tutorías do profesorado, con obxeto de poder analizar o problema e
intentar resolver ditas dificultades. |
|