Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Definir conceptos, principios, teorías e feitos das diferentes áreas especializadas da Química |
A2 |
CE2 - Propoñer alternativas para resolver os problemas químicos complexos das diversas especialidades químicas |
A3 |
CE4 - Innovar en métodos de síntese e análise química relacionados coas diferentes áreas da Química. |
A4 |
CE3 - Aplicar os materiais e as biomoléculas en ámbitos innovadores da industria e Enxeñaría Química |
A7 |
CE7 - Operar con instrumentación avanzada para análise química e a determinación estrutural |
A9 |
CE9 - Valorar, promover e practicar a innovación e o emprendemento na industria e na investigación química. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B7 |
CG2 - Identificar información da literatura utilizando as canles axeitadas e integrar esta información para crear e contextualizar un tema de investigación. |
B10 |
CG5 - Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química |
B11 |
CG6 - Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de capturar e organizar a información para resolver problemas na actividade profesional |
C1 |
CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico |
C2 |
CT2 - Traballar en equipo e adaptarse a equipos multidisciplinares. |
C3 |
CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional. |
C4 |
CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumno será capaz de usar programas informáticos que lle permitan visualizar moléculas;
comprenderá os fundamentos dalgunhas técnicas básicas de análise do estado sólido;
será capaz de interpretar os resultados das técnicas básicas mais comúns de caracterización de sólidos; será capaz de seleccionar as técnicas de caracterización do estado sólido que resulten mais adecuadas para a resolución de problemáticas concretas. |
AM1 AM2 AM3 AM4 AM7 AM9
|
BM2 BM3 BM5 BM7 BM10 BM11
|
CM1 CM2 CM3 CM4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Unidade I. |
Visualización de moléculas |
Unidade II. |
Análise térmico de materiais: termogravimetría (TGA), calorimetría diferencial de barrido (DSC), análise térmico diferencial (DTA), calorimetría de valoración isotérmica (ITC). |
Unidade III. |
Técnicas de difración: difración de raios X en pó (XRPD). |
Unidade IV. |
Técnicas microscópicas modernas: microscopía de efecto túnel (STM), microscopía de forzas atómicas (AFM). |
Unidade V. |
Caracterización espectroscópica de superficies e interfases: resonancia plasmónica (SPR), espectroscopía Raman, espectroscopía fotoelectrónica de raios X (XPS) e espectroscopía Auger. |
Unidade VI. |
Caracterización de dispersións coloidais: dispersión de luz láser (DLS) e potencial zeta. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A9 B2 B10 |
12 |
0 |
12 |
Seminario |
A2 A4 A3 B3 B5 C2 C4 |
4 |
0 |
4 |
Traballos tutelados |
C3 |
2 |
0 |
2 |
Prácticas a través de TIC |
A1 B5 C3 |
4 |
0 |
4 |
Solución de problemas |
A7 B7 B11 C1 |
20 |
0 |
20 |
Análise de fontes documentais |
B11 B10 C3 C4 |
0 |
26 |
26 |
Proba obxectiva |
A1 A2 B5 B3 C4 C1 |
2 |
0 |
2 |
Prácticas de laboratorio |
A7 B5 C3 |
5 |
0 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases expositivas por parte do profesor, interactivas, con participación activa do alumnado. |
Seminario |
Seminarios realizados con profesorado de máster ou invitado, doutras institucións, así como con profesionais expertos na materia. Serán sesións interactivas. |
Traballos tutelados |
Tutorías individuais ou en grupo reducido. |
Prácticas a través de TIC |
Clases prácticas na aula de informática. |
Solución de problemas |
Solución a problemas ou de proxectos curtos, propostos polo profesor, o polo propio alumno (se se considera oportuno). |
Análise de fontes documentais |
Estudio persoal baseado nas fontes de información. |
Proba obxectiva |
Realización dunha ou varias proibas para a verificación da obtención de coñecementos e de adquisición das hablilidades e actitudes propostas para esta materia. |
Prácticas de laboratorio |
Prácticas de caracterización de materiais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Titorías individuáis ou en grupo reducido. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A2 A4 A3 B3 B5 C2 C4 |
SESIÓN MAXISTRAL, SEMINARIOS, SOLUCIÓN DE PROBLEMAS: computurán conxuntamente (25% da calificación global) |
0 |
Sesión maxistral |
A1 A9 B2 B10 |
SESIÓN MAXISTRAL, SEMINARIOS, SOLUCIÓN DE PROBLEMAS: computurán conxuntamente (25% da calificación global) |
0 |
Solución de problemas |
A7 B7 B11 C1 |
SESIÓN MAXISTRAL, SEMINARIOS, SOLUCIÓN DE PROBLEMAS: computurán conxuntamente (25% da calificación global) |
25 |
Proba obxectiva |
A1 A2 B5 B3 C4 C1 |
(75% da calificación global) |
75 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación farase
mediante avaliación continua e a realización dun exame final, estando
condicionado o acceso ao exame á participación en polo menos o 80% das
actividades docentes presenciais de asistencia obligatoria (clases
presenciais teóricas, seminarios e titorías). O profesor verificará a asistencia ás clases
según o sistema de control de asistencias oficial establecido en cada Centro ou
Universidade. As ausencias deberán ser xustificadas documentalmente. As
ausencias xustificadas contabilizarán como asistencia ás actividades docentes,
a efectos de poder presentarse ao exame.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
P. Atkins, J. de
Paula: "Physical Chemistry", 10th ed.; Oxford University Press, 2014 I. N.
Levine: "Principios de Fisicoquímica", 6ª ed.; McGraw-Hill, 2014 A.R. West:
"Solid State Chemistry and its Applications"; 2nd ed.; Wiley, 2014 L.E. Smart, E.A. Moore: "Solid State Chemistry: An
Introduction". 4th ed.; CRC Press, 2012 |
Bibliografía complementaria
|
|
-
J.M. Hollas: "Modern Spectroscopy"; 4th ed.; John Wiley&Sons, 2004. -
S.R. Morrison: "The Chemical Physics of Surfaces"; 2nd ed.; Plenum Press,
1990. -
F. MacRitchie: "Chemistry at Interfaces"; Academic Press, 1990. -
D. Myers: "Surfaces, Interfaces and Colloids: Principles and
Applications"; VCH, 1999. -
G. Cao: "Nanostructures and Nanomaterials: Syntesis, Properties and
Applications". Imperial College Press, 2004. -
S.E. Lyshevski (ed.): "Dekker Encyclopedia of nanoscience and
nanotechnology" (7 volumes), 3ª Edición. CRC Press, 2014. -
John P. Sibilia: “A guide to materials characterization and chemical
analysis”. VCH Publishers, 1998. -
J. Bermúdez Polonio: "Métodos de
difracción de rayos X. Principios y aplicaciones". Editorial Pirámide, 1981. -
C. Hammond: "The basics of Crystallography and Diffraction",
4th ed.; International Union of Crystallography, Oxford University Press, 2015. -
B. D. Cullity S.R. Stock: “Elements of X-Ray Diffraction” 3rd ed.;
Prentice Hall 2014 -
C. Giacovazzo (ed.): “Fundamentals of Crystallography” 3rd ed.;
International Union of Crystallography, Oxford University Press, 2011. Ademais recomendaranse para cada tema
textos complementarios (artículos, páxinas web, textos específicos). |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|