Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Definir conceptos, principios, teorías e feitos das diferentes áreas especializadas da Química |
A2 |
CE2 - Propoñer alternativas para resolver os problemas químicos complexos das diversas especialidades químicas |
A3 |
CE4 - Innovar en métodos de síntese e análise química relacionados coas diferentes áreas da Química. |
A4 |
CE3 - Aplicar os materiais e as biomoléculas en ámbitos innovadores da industria e Enxeñaría Química |
A9 |
CE9 - Valorar, promover e practicar a innovación e o emprendemento na industria e na investigación química. |
B1 |
CB6 – Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B7 |
CG2 - Identificar información da literatura utilizando as canles axeitadas e integrar esta información para crear e contextualizar un tema de investigación. |
B10 |
CG5 - Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química |
B11 |
CG6 - Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de capturar e organizar a información para resolver problemas na actividade profesional |
C1 |
CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico |
C3 |
CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional. |
C4 |
CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquisición de coñecementos profundos sobre a química de biomoléculas (hidratos de carbono, proteínas e ácidos nucleicos) |
AM1 AM9
|
BM1 BM2 BM4 BM7
|
CM4
|
Coñecer as rutas bioxenéticas e as funcións que teñen estas biomoléculas |
AM2 AM3 AM4
|
BM5 BM10 BM11
|
|
Coñeza as estratexias utilizadas no seu illamento, identificación e procesamento; así como métodos para a súa síntese |
AM2 AM4
|
BM2 BM5 BM7
|
CM1 CM3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Introdución e aspectos históricos. Estrutura e funcións básicas da célula. Biomoléculas máis importantes |
Estrutura organizativa e bioquímica das células.
Distintos tipos de biomoléculas, a estrutura de base e funcións |
TEMA 2. Os péptidos e as proteínas: aspectos estructurais. Síntese e modificación. Proxección de proteínas funcionais. Metaloproteínas: tipos, métodos de estudo, exemplos e aplicacións |
Os aminoácidos e os péptidos
Proteínas e funcións
Primaria, estrutura terciaria e cuaternaria secundario
Biosíntesis
Síntese por métodos químicos
Modificación por métodos químicos
Aplicacións |
TEMA 3. Os ácidos nucleicos: aspectos estructurais. Técnicas de síntese e análise. Interaccións con outros ácidos nucleicos. Interaccións con moléculas pequenas e metais. Interaccións con proteínas e péptidos. |
Estrutura dos Nucleótidos
Estrutura e función dos diferentes ácidos nucleicos
química supramolecular do ácidos nucleicos
Biosíntesis
O ácido nucleico
Síntese e manipulación de ácidos nucleicos por métodos químicos
A interacción con moléculas pequenas e complexos metálicos |
TEMA 4. Carbohidratos e os seus derivados: aspectos estructurais e síntese |
Monossacarídeos, nomenclatura, estrutura e química.
Oligosacáridos e polisacarideos, nomenclatura, estrutura.
As determinacións estruturais de oligo- e polisacáridos.
Biosíntesis, a síntese química e a síntese biolóxica de oligosacáridos.
Glicosídos e inhibidores glicosidase: tipos, impacto na natureza, os métodos de síntese e aplicacións biolóxicas.
Glucolípidos. Tipo de estruturas. Incidencia natural. Biosíntesis. Funcións.
Glicoproteínas. Tipo de estruturas. Incidencia natural. Biosíntesis. Funcións.
O glicocódigo. Concepto Glicocódigo. Estado actual do coñecemento de Glicocódigo, perspectivas futuras e ámbito da mesma.
Glicoterapia. Funcións coñecidas de Glicoconjugados. Glycoconjugates usar en terapia, situación actual e perspectivas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B2 B5 C3 C4 |
12 |
24 |
36 |
Solución de problemas |
B4 B7 B10 B11 |
3 |
17.5 |
20.5 |
Estudo de casos |
A2 A4 C1 |
0 |
1 |
1 |
Presentación oral |
B1 B4 B7 B10 B11 C1 |
4 |
0 |
4 |
Proba mixta |
A1 A4 A3 A9 B1 B2 B5 |
1.5 |
10 |
11.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Levaranse a cabo 12 sesións maxistrles nun grupo onde veranse os contidos teóricos do tema, xunto con exemplos ilustrativos relevantes. Consistirán principalmente na presentacións en Power Point. Os alumnos tndrán co tempo unha copia de todos os ficheiros no Moodle, de xeito que os alumnos poden prepararse as clases por adianto, ademais de facilitar o seguimento de explicacións. A participación interactiva dos alumnos será incentivada en todo momento. A frecuencia de estas clases non é obrigatoria, pero é altamente recomendable |
Solución de problemas |
Proponse a realización de 7 sesións de seminarios de problemas en pequenos grupos, onde os alumnos resolverán os problemas propostos polo profesor nos boletíns correspondentes. Os alumnos terán con suficiente tempo de antelación tales boletíns través do Moodle da materia para que podan desenvolver individualmente antes do inicio destas clases. Estas clases tamén será por eles utilizado para resolver calquera dúbida que poidan xurdir. A participación nestas clases é obrigatoria |
Estudo de casos |
|
Presentación oral |
|
Proba mixta |
O exame final abarcará todo a totalidade do temario. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
Descrición |
As tutorías están programadas polo profesor e coordinadas polo Centro. En xeral, cada alumno dispondrá de dúas horas por semestre. As actividades de control como exercicios dirixidos, aclaración de dúbidas sobre a teoría ou dos problenas, exercicios, lecturas ou outras tarefas propostas; ea presentación, presentación, discusión ou comentario feito traballo individual ou en pequenos grupos. En moitos casos, o profesor pode esixir que os estudantes entreguen os exercicios antes da celebración das clases. Estas entregas virán incluído no calendario de actividades a seren desenvolvidas polos alumnos ao longo do curso na Guía docente da disciplina correspondente. Participación nestas clases é obrigatoria. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
B2 B5 C3 C4 |
|
5 |
Solución de problemas |
B4 B7 B10 B11 |
Estará composto por dous partes: as clases teórico-prácticas (seminarios) e clases interactivas en grupos moi pequenos (tutoriais). Dentro da avaliación continua (N1) esta parte vai pesar 40% na nota do curso |
30 |
Proba mixta |
A1 A4 A3 A9 B1 B2 B5 |
O exame final (N2) abarcará todos os tema. Pesará un 60% na clasificación da materia. |
55 |
Estudo de casos |
A2 A4 C1 |
|
5 |
Presentación oral |
B1 B4 B7 B10 B11 C1 |
|
5 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Davies, B.G.; Fairbanks. A.J. (2004). Carbohydrate Chemistry. Oxford Science publications
Dr. Norbert Sewald, Prof. em. Dr. Hans-Dieter Jakubke, (2009). Chemistry and Biology. John-Wiley
Vranken, D-V; Weiss, G.A. (2012). Introduction to Bioorganic Chemistry and Chemical Biology. Garland Science
Taylor, M.E.; Drickamer, K. (2011). Introduction to Glycobiology. Oxford University press
Brändén, C-I; Tooze, J. (1999). Introduction to Protein Structure. Garland Science
Hadjiliadis, N.; Sletten, E. (2009). Metal Complex-DNA Interactions. Wiley
Alberts et all (2002). Molecular Biology of the Cell. Garland Science
Blackburn, M.: Gait, M.J.; Loakes, D.; Williams, D.M. (2006). Nucleic Acids in Chemistry and Biology. Rayal Society of Chemistry
Gutte, B. (1995). Peptides: Synthesis, Structures and Application. Academic Press
Chris R. Calladine, Horace R. Drew, Ben F. Luisi and Andrew A. Travers (2004). Understanding DNA, The Molecule & How It Works. Elsevier |
|
Bibliografía complementaria
|
Kaim, W. Schwederski, B.,Klein, A (2013). Bioinorganic chemistry, inorganic elements in the chemistry of life: an introduction and guide. John Wiley, Chichester
Driguez, H; Thiem, J. (1997). Glycoscience, Synthesis of Substrate Analogs and Mimetics. Springer-Verlag, New York |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Determinación Estrutural Avanzada/610509103 | Estrutura e Reactividade dos Compostos Orgánicos/610509114 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Química de Produtos Naturais/610509118 | Bioloxía Molecular/610509117 | Química Médica/610509116 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
<p>O alumno debe repasar os
conceptos teóricos introducidos nos distintos temas utilizando o manual de
referencia e os resumos. O grao de éxito na resolución dos exercicios ofrece
unha medida de preparación dos alumnos para superar o exame final. Os alumnos
que se atopan con dificultades significativas en traballar as actividades
propostas deben comparecer durante as horas de titoría dos profesores, a fin de
que pode analizar o problema e axudar a resolver estas dificultades. É moi
importante cando se prepara o exame resolver algúns dos exercicios da lista ao
final de cada capítulo do manual de referencia.</p> |
|