Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Definir conceptos, principios, teorías e feitos das diferentes áreas especializadas da Química |
A4 |
CE3 - Aplicar os materiais e as biomoléculas en ámbitos innovadores da industria e Enxeñaría Química |
A9 |
CE9 - Valorar, promover e practicar a innovación e o emprendemento na industria e na investigación química. |
B1 |
CB6 – Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B7 |
CG2 - Identificar información da literatura utilizando as canles axeitadas e integrar esta información para crear e contextualizar un tema de investigación. |
B10 |
CG5 - Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química |
B11 |
CG6 - Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de capturar e organizar a información para resolver problemas na actividade profesional |
B12 |
CG8 - Avaliar a dimensión humana, económica, xurídica e ética na práctica profesional, así como as implicacións ambientais do seu traballo. |
C1 |
CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico |
C3 |
CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional. |
C4 |
CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender os aspectos fundamentais da teoría de sólido, en relación coa estrutura electrónica e a rede cristalina. |
AM1 AM4
|
BM1 BM5 BM7 BM10 BM11 BM12
|
CM3 CM4
|
Empregar as relacións existentes entre os aspectos fundamentais da teoría e das distintas propiedades electrónicas e da rede observadas experimentalmente. |
AM9
|
BM1 BM4 BM5 BM7 BM11 BM12
|
CM1 CM3
|
Comprender a influencia da dimensionalidade do sistema sobre ditas propiedades. |
AM1 AM4
|
BM1 BM4 BM5 BM7 BM12
|
CM1 CM3 CM4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- Modelos clásicos e cuánticos do electróns libres |
O modelo de Drude e o modelo de Sommerfeld
Efecto do potencial periódico da rede nas propiedades do gas de electróns. |
Tema 2.- Cuantización da enerxía da rede |
Fonóns |
Tema 3.- Clase de técnicas experimentais na determinación de propiedades de transporte eléctrico e térmico. |
Condutividade eléctrica, condutividade térmica, poder termoeléctrico e efecto Hall. |
Tema 4.- Fenómenos cooperativos en illantes. |
Ferroelectricidade e magnetismo localizado |
Tema 5.- Propiedades ópticas de materiais. |
Aspectos xerais. Propiedades ópticas de metais e semicondutores. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A1 A4 A9 B1 B4 B7 C4 C3 |
4 |
12 |
16 |
Traballos tutelados |
A4 A1 B4 B5 B7 B10 B11 B12 C1 C3 |
1 |
6 |
7 |
Proba mixta |
A1 A4 A9 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B12 C1 C3 C4 |
1 |
6 |
7 |
Sesión maxistral |
A1 A9 C1 |
15 |
30 |
45 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Clases prácticas na que se propoñen e resolven aplicacións da teoría, problemas, exercicios, etc. O alumnado participa activamente nestas clases de distintas maneiras: entrega de exercicios ao profesorado, exposición de traballos, clases prácticas, etc. Inclúense probas de avaliación se as houbese. A asistencia a estas clases é obrigatoria. |
Traballos tutelados |
Titorías programadas polo profesor nas que se propoñen actividades como a exposición de traballos realizados polos alumnos, aclaración de dubidas sobre teoría, debate ou comentario de traballos individuais ou realizados en pequenos grupos. En moitos casos o profesor esixirá ao alumnado a entrega de exercicios previa a realización da titoría. O horario acordarase co alumnado. |
Proba mixta |
Proba final que contribuirá a avaliación do nivel de coñecementos e competencias adquiridos polo alumnado. |
Sesión maxistral |
Lección impartida polo profesor que pode ter formatos diferentes (teoría, problemas e/ou exemplos xerais, directrices xerais da materia..) O profesorado pode contar co apoio de medios audiovisuais e informáticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Todo o alumnado debe participar dunha maneira activa nestas actividades, para que, o profesorado poida comprobar se o alumnado está adquirindo as competencias da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A4 A9 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B12 C1 C3 C4 |
Exame ou proba obxectiva |
55 |
Sesión maxistral |
A1 A9 C1 |
Participación activa durante as sesións maxistrais |
5 |
Seminario |
A1 A4 A9 B1 B4 B7 C4 C3 |
Resolución dos problemas propostos |
30 |
Traballos tutelados |
A4 A1 B4 B5 B7 B10 B11 B12 C1 C3 |
Resolución e/ou presentación dos traballos tutelados |
10 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación desta materia é mediante avaliación continua e a realización dun proba final. A avaliación continua ten un peso do 45% na cualificación da materia. O resto asinarase o resultado da proba final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
J. M. Ziman (). Principles of the Theory of Solids.
P. A. Cox (). The Electronic Structure and Chemistry of Solids.
S. Elliot (). The Physics and Chemistry of Solids. |
|
Bibliografía complementaria
|
C. F. Bohren and D. R. Huffman (). Absorption and Scattering of light by small particles.
J. B. Goodenough (). Magnetism and the Chemical Bond. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
E moi importante asistir a tódalas clases. A resolución de problemas e exercicios de autoavaliación é clave na aprendizaxe desta materia. Pode resultar de axuda comenzar polos problemas resoltos nos manuais de apoio e de referencia, para seguir despois con problemas propostos ao final de cada capítulo nos manuais de referencia.- É imprescindible consultar a bibliografía e tratar de completar con aspectos avanzados os conceptos máis fundamentais que se expliquen na clase. |
|