Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Definir conceptos, principios, teorías e feitos das diferentes áreas especializadas da Química |
A2 |
CE2 - Propoñer alternativas para resolver os problemas químicos complexos das diversas especialidades químicas |
A5 |
CE5 - Avaliar axeitadamente os riscos e o impacto ambiental e socioeconómico asociado con produtos químicos especiais |
A6 |
CE6 - Deseñar procesos que impliquen o tratamento ou eliminación de produtos químicos perigosos |
A9 |
CE9 - Valorar, promover e practicar a innovación e o emprendemento na industria e na investigación química. |
B1 |
CB6 – Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
CG1 – Innovar en espazos e áreas do campo de traballo, demostrando iniciativa e espírito empresarial |
B8 |
CG3 – Avaliar a responsabilidade na xestión da información e do coñecemento no campo da Química Industrial e da investigación química |
B9 |
CG4 - Demostrar capacidade de analizar, describir, organizar, planificar e xestionar proxectos |
B10 |
CG5 - Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química |
B11 |
CG6 - Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de capturar e organizar a información para resolver problemas na actividade profesional |
B12 |
CG8 - Avaliar a dimensión humana, económica, xurídica e ética na práctica profesional, así como as implicacións ambientais do seu traballo. |
C1 |
CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico |
C2 |
CT2 - Traballar en equipo e adaptarse a equipos multidisciplinares. |
C3 |
CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional. |
C4 |
CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional. |
C5 |
CT5 - Demostrar unha actitude de respecto polas opinións, valores, comportamentos e prácticas doutros |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
• Coñecer o proceso de implementación dun sistema de xestión, o seu mantemento e mellora, xa sexa de Calidade, Medio Ambiente, Seguridade e Saúde ocupacional ou unha combinación destes. |
AM1 AM2 AM5 AM6
|
BM1 BM8 BM10 BM12
|
CM4 CM5
|
• Coñecer o proceso de auditoría de sistemas de xestión, e os seus principios e prácticas, de acordo á norma ISO 19011. |
AM1 AM6
|
BM8 BM12
|
CM4 CM5
|
• Asimilar os conceptos fundamentais dos sistemas de xestión e comprender os obxectivos e requisitos das Normas de referencia. |
AM9
|
BM5 BM6
|
CM1
|
• Formar técnicos na implantación e mantemento de sistemas de xestión na empresa/industria química, xa sexan de Calidade, Medio Ambiente, Seguridade e Saúde ocupacional ou unha combinación de estes. |
AM2 AM5 AM6
|
BM1 BM4 BM8 BM9 BM11 BM12
|
CM1 CM2 CM3
|
• Formar auditores/as potenciais nos principios e prácticas de auditorías de sistemas de xestión, de acordo á norma ISO 19011. |
AM2 AM5 AM6
|
BM1 BM4 BM8 BM9 BM11 BM12
|
CM1 CM2 CM3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introdución. Aspectos e conceptos xerais. |
• Organización e estratexia empresarial
• Sistemas de xestión
• Acreditación e certificación |
Tema 2. Xestión de calidade: ISO 9001 |
• Calidade: concepto e evolución
• Modelo EFQM de Excelencia
• Custos da Calidade e da Non-Calidade
• Ferramentas da calidade
• Norma ISO 9001
|
Tema 3. Xestión ambiental: ISO 14001 e EMAS |
• Medio ambiente e sustentabilidade
• Sistemas de xestión ambiental: ISO 14001 e EMAS
• Ecoetiqueta
|
Tema 4. Xestión de prevención de riscos laborais: OSHAS 18001 |
• Introdución: Evolución e marco actual
• Obrigas
• Elementos chave dun sistema de xestión PRL
• Plan de prevención
• Riscos específicos
• Ferramentas
• Norma OHSAS 18001 |
Tema 5. Auditorías dos sistemas de xestión |
• Conceptos xerais e tipos de auditorías
• Etapas dunha auditoría
• Técnicas de auditoría
|
Tema 6. Integración de sistemas de xestión: Calidade, Medio Ambiente e Prevención. |
• Concepto e fundamentos
• Vantaxes e inconvenientes
• Diferencias e analoxías entre los sistemas
• Evidencias para un sistema integrado
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A5 A6 A9 B1 B4 B6 B10 B12 C3 C4 C5 |
12 |
30 |
42 |
Seminario |
A1 A2 A5 A6 A9 B1 B5 B6 B8 B9 B11 C1 C3 C4 |
7 |
14 |
21 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A5 A6 A9 B1 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 |
2 |
8 |
10 |
Proba obxectiva |
A1 A5 A9 B1 B4 B5 B10 B12 C4 |
1 |
1 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases presenciais teóricas. Clases expositivas (utilización de pizarra, ordenador, canón), complementadas coas ferramentas propias da docencia virtual. |
Seminario |
Sesións interactivas relacionadas cos distintos contidos da materia con debates e intercambio de opinións co alumnado. Resolución de problemas e casos prácticos. |
Traballos tutelados |
Realización de traballos e informes escritos e Exposición oral (traballos, informes, problemas e casos prácticos) |
Proba obxectiva |
Exame de tipo mixto, con preguntas abertas e preguntas tipo test con resposta única ou múltiple, que versará sobre os contidos traballados nas e sesións maxistrais, seminarios e solución de problemas. Sen material de consulta. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Haberá atención personalizada tanto nas actividades presenciais indicadas e titorías presenciais como por correo-e, sobre calquera aspecto da materia e do traballo do/a alumno/a. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A1 A2 A5 A6 A9 B1 B5 B6 B8 B9 B11 C1 C3 C4 |
Resolución de problemas e casos prácticos, incluída a realización e exposición oral de traballos e e casos prácticos, e de informes por escrito |
25 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A5 A6 A9 B1 B4 B6 B10 B12 C3 C4 C5 |
Avaliación continuada da participación activa do/a alumno/a e resposta a preguntas e cuestións orais durante o curso. |
5 |
Proba obxectiva |
A1 A5 A9 B1 B4 B5 B10 B12 C4 |
Cuantificación en función da porcentaxe de respostas correctas. |
60 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A5 A6 A9 B1 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 |
Resolución de problemas e casos prácticos. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para obter a cualificación de
non presentado, o/a estudante non poderá ter participado en máis dun 20 % das
actividades avaliables programadas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Básica (manuais de referencia). Cristina Abril Sánchez et al.: Guía para la integración de sistemas de gestión
: calidad, medio ambiente y seguridad y salud en el trabajo FC Editorial e Laborprex
auditores, 2010. Andrés Pastor Fernández et al.:
Sistemas integrados de gestión, Servicio de Publicacións da Universidade de
Cádiz, 2013. Signatura: 331-1017 (Ubicación: Económicas). Complementaria. César Camisón Zornoza et al.:
Gestión de la calidad: conceptos, enfoques, modelos y sistemas Pearson
Educación, 2006. José María Alonso, Pedro
Provedo: Gestión de la calidad 3ª ed, Santillana, 2005. Asociación Española de
Normalización y Certificación: Gestión de la calidad 2ª ed. AENOR, 2006. Eladio Romero González,
Evaluación y gestión medioambiental para planes, programas y proyectos de
ingeniería. Universidad de Sevilla, 2015. Enrique Claver Cortés et al.: Gestión de la calidad y gestión
medioambiental: fundamentos, herramientas, normas ISO y relaciones. 3ª ed.
Pirámide, 2011. José Ignacio García Ninet et
al.: Manual de prevención de riesgos laborales : seguridad, higiene y salud en
el trabajo. 3ª ed. Atelier, 2012. Faustino Menéndez Díez:
Higiene industrial : manual para la formación del especialista. 3ª ed. Lex Nova, 2004. MAPFRE: Manual de higiene
industrial, 3ª ed. MAPFRE, 1996. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|