Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A7 |
Coñecer e aplicar as técnicas analíticas. |
A10 |
Coñecer a cinética do cambio químico, incluíndo a catálise e os mecanismos de reacción. |
A11 |
Coñecer e deseñar operacións unitarias de Enxeñaría Química. |
A13 |
Comprender a Química dos principais procesos biolóxicos. |
A14 |
Demostrar o coñecemento e comprensión de conceptos, principios e teorías relacionadas coa Química. |
A15 |
Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos. |
A16 |
Adquirir, avaliar e utilizar os datos e información bibliográfica e técnica relacionada coa Química. |
A19 |
Levar a cabo procedementos estándares e manexar a instrumentación científica. |
A20 |
Interpretar os datos procedentes de observacións e medidas no laboratorio. |
A21 |
Comprender os aspectos cualitativos e cuantitativos dos problemas químicos. |
A22 |
Planificar, deseñar e desenvolver proxectos e experimentos. |
A24 |
Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química. |
A25 |
Relacionar a Química con outras disciplinas e recoñecer e valorar os procesos químicos na vida diaria. |
A28 |
Adquirir, avaliar e utilizar os principios básicos da actividade industrial, xestión e organización do traballo. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender o deseño e a operación dos reactores químicos e biolóxicos. |
A10 A11 A15 A24 A28
|
B3 B7
|
|
Coñecer as problemáticas da contaminación da auga e do aire e da xestión de residuos, así como as tecnoloxías dispoñibles para abordalas. |
A7 A13 A14 A16 A19 A20 A21 A22 A24 A25 A28
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C2 C5 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introdución á enxeñaría ambiental. |
Operacións de separación. Tipos de reactores e biorreactores. |
Tema 2. Tratamento de augas residuais. |
Introdución. Procesos de tratamento físico. Fundamentos dos tratamentos biolóxicos. Tecnoloxías do tratamento biolóxico. |
Tema 3. Tratamento de efluentes gasosos. |
Introdución. Sistemas de eliminación de partículas contaminantes. Tecnoloxías de tratamento de gases e vapores contaminantes. |
Tema 4. Valorización e tratamento de residuos. |
Introdución. Clasificación de residuos. Valorización e xestión de residuos. Tecnoloxías de tratamento de residuos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A10 A11 A13 A15 A21 A25 A28 |
16 |
40 |
56 |
Traballos tutelados |
A10 A11 A14 A16 A21 A22 A24 A25 A28 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C5 C6 C8 |
6.5 |
26 |
32.5 |
Prácticas de laboratorio |
A7 A14 A15 A19 A20 A21 B3 B4 B5 B7 |
9 |
9 |
18 |
Proba mixta |
A13 A14 A16 A24 B2 B3 B7 C6 |
2 |
3 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición por parte do profesor dos contidos da materia, bases teóricas. |
Traballos tutelados |
Os alumnos realizarán un traballo, individual ou en grupo reducido, sobre algún tema relacionado co contido do programa que será exposto na aula. |
Prácticas de laboratorio |
Realizaranse prácticas no laboratorio nas que se estudarán sistemas de tratamento experimentais. |
Proba mixta |
Ao final do curso, nas datas previstas para elo, realizarase unha proba escrita que formará parte da avaliación.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O profesor atenderá ao alumno na resolución das dúbidas que lle poidan xurdir ao realizar as actividades encomendadas. Levarase a cabo no horario de titorías do profesor.
No caso de situacións excepcionais debidamente justificadas poderán adoptarse medidas adicionais para que o estudante poida superar a materia, flexibilizando os prazos de entrega do traballo tutelado ou os horarios de realización das prácticas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A10 A11 A14 A16 A21 A22 A24 A25 A28 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C5 C6 C8 |
A realización do traballo é obrigatoria. Valorarase a calidade dos traballos realizados en canto a contido e referencias bibliográficas, así como a presentación escrita e oral.
|
25 |
Prácticas de laboratorio |
A7 A14 A15 A19 A20 A21 B3 B4 B5 B7 |
A realización das prácicas é obrigatoria. Valorarase o traballo experimental realizado no laboratorio e o informe no que se recollerán obxectivos, resultados, tratamento dos datos e conclusións.
|
10 |
Proba mixta |
A13 A14 A16 A24 B2 B3 B7 C6 |
Na proba, que terá lugar no período establecido de exames, valoraránse os coñecementos adquiridos polo alumno. |
65 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia o alumno terá que acadar en cada unha das actividades que contabilizan na avaliación unha nota mínima de 4 sobre 10, e unha cualificación global igual ou superior a 5 sobre 10. No caso de que o alumno non acade a puntuación mínima nalgunha das actividades, aínda no caso de que a cualificación global sexa superior a 5 sobre 10, a materia figurará na acta como suspensa (4,5). Na segunda oportunidade só é posible mellorar a cualificación da proba mixta, manténdose as cualificacións do traballo e das prácticas obtidos no curso. Só os alumnos que non realicen ningunha das actividades avaliables terán a consideración de "non presentados". Os alumnos que sexan avaliados na segunda oportunidade só poderán optar á matrícula de honra se o número máximo destas, dacordo coa normativa académica, non se cubríu na primeira oportunidade. O proceso de ensino-aprendizaxe incluida a avaliación refírese a un curso académico, e polo tanto, os alumnos que non superen a materia e volvan matricularse, terán que realizar todas as actividades programadas, sen manteren ningunha das cualificacións obtidas en cursos previos. No caso de situacións excepcionais debidamente justificadas poderán adoptarse medidas adicionais para que o estudante poida superar a materia, flexibilizando os prazos de entrega do traballo tutelado ou os horarios de realización das prácticas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
-
Henley EJ y Seader JD. Operaciones de separación por etapas de equilibrio en ingeniería química. Ed. Reverté, Barcelona (1988).
-
Ramalho, R. S. Tratamiento de aguas residuales. Ed. Reverté. Barcelona (1996).
-
Metcalf and Eddy. Ingeniería de Aguas Residuales. Tratamiento, vertido y reutilización. Labor. Barcelona (1995).
-
Henze, M., van Loosdrecht, M. C. M., Ekama, G.A. and Brdjanovic, D.. Biological Wastewater Treatment. IWA Publishing (2008).
-
APHA, Standard Methods for the Examination of Water and Wastewater. 20th ed., Washington DC, USA. (1998).
-
Kennes, C. and Veiga, M.C. Bioreactors for waste gas treatment. Kluwer Academic Publishers (2001).
-
Deublein, D. and Steinhauser, A. Biogas from waste and renewable resources: an introduction. Wiley-VCH, (2008).
-
Anderson, W.C. Innovative site remediation technology (Vol 1-8), American Academy of Environmental Engineers, (1993). |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Enxeñaría Química/610G01033 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É aconsellable que os alumnos sexan capaces de comprender textos en inglés, xa que unha parte das fontes de información están publicadas nesa lingua. |
|