Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Recoñecer distintos niveis de organización nos sistemas vivos. |
A17 |
Realizar bioensaios e diagnósticos biolóxicos. |
A20 |
Muestrear, caracterizar e manexar poboacións e comunidades. |
A21 |
Deseñar modelos de procesos biolóxicos. |
A24 |
Xestionar, conservar e restaurar poboacións e ecosistemas. |
A26 |
Deseñar experimentos, obter información e interpretar os resultados. |
A30 |
Manexar adecuadamente instrumentación científica. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B6 |
Organizar e planificar o traballo. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo. |
B8 |
Sintetizar a información. |
B12 |
Adaptarse a novas situacións. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Describir conceptos ecolóxicos a nivel de individuo, poboación, comunidade e ecosistema. |
A1 A24
|
|
|
Discutir conceptos ecolóxicos valorando criticamente as evidencias que os apoian. |
|
B8
|
|
Enfrontarse con certo éxito á literatura especializada. |
A30
|
|
|
Usar algunhas técnicas básicas da ampla metodoloxía ecolóxica. |
A17 A20 A21 A26 A30
|
B4 B6 B7 B12
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Sección 1. Ecoloxía e evolución |
Tema 1. Introducción á ecoloxía
Tema 2. Selección natural |
Sección 2. O individuo e o ambiente |
Tema 3. O ambiente: medio terrestre e acuático
Tema 4. Adaptacións das plantas ó medio
Tema 5. Adaptacións dos animais ó medio |
Sección 3. O ecosistema |
Tema 6. O ecosistema e o seu funcionamento.
Tema 7. A produción.
Tema 8. O fluxo de enerxía.
Tema 9. Descomposición e ciclo nutrientes.
Tema 10. Ciclos globais. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A17 A20 A21 A24 A26 A30 B4 B6 B7 B8 B12 |
24 |
62.4 |
86.4 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A17 A20 A21 A24 A26 A30 B4 B6 B7 B8 B12 |
15 |
15 |
30 |
Seminario |
A1 A17 A20 A21 A24 A26 A30 B4 B6 B7 B8 B12 |
8 |
20.8 |
28.8 |
Proba obxectiva |
A1 A17 A20 A21 A24 A26 A30 B4 B6 B7 B8 B12 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
1.8 |
0 |
1.8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral para transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A maior parte do apoio gráfico destas sesións estará dispoñible no campus virtual (Moodle). |
Prácticas de laboratorio |
Para que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico no campo e/ou laboratorio. |
Seminario |
Presentación e estudo de modelos numéricos para unha mellor comprensión e resolución de problemas ecolóxicos. A maioría destes modelos traballaranse con PCs da Facultade se os alumnos non dispoñen de portátiles. |
Proba obxectiva |
Exame escrito de toda a materia: teoría, prácticas e seminarios. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
Seminario |
|
Descrición |
Preparación, explicación e revisión de exames
Resolución de dúbidas que poidan xurdir segundo se explica a materia
Orientación e tutela para un aproveitamento óptimo das prácticas
Orientación e tutela para un aproveitamento óptimo das seminarios
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A17 A20 A21 A24 A26 A30 B4 B6 B7 B8 B12 |
Examen escrito de toda la materia: teoría, prácticas y seminarios (ver observaciones). |
100 |
|
Observacións avaliación |
Un único exame (de data marcada pola Xunta de Facultade) incluirá preguntas sobre as tres partes da materia: teoría, seminarios (S) e prácticas (P). O seu valor para a cualificación final será proporcional á súa contribución á planificación horaria: 60%, 20% e 20% (respectivamente). Para superar a materia é necesario superar simultáneamente todas e cada unha das tres partes; unha parte suspensa poderá ser compensada con outras se a súa cualificación é maior que 4/10.
A asistencia a S e P non é obrigatoria, pero quedará rexistrada.
Os alumnos poden, de forma voluntaria, entregar con data límite no momento do exame unha libreta ou memoria en papel sobre o traballo desenvolvido en S e/ou P; o texto principal será manuscrito e o conxunto doadamente lexible. As devanditas memorias elaboraranse segundo guías dispoñibles no campus virtual (Moodle), e a súa cualificación (susceptible de exame oral individual) poderá contribuír a paliar posibles deficiencias na parte correspondente do exame.
De acordo coa normativa vixente, en xeral as libretas S e P non se poderán recuperar ata o final do curso seguinte, polo que é recomendable quedar cunha copia do que se entrega. Non obstante, os alumnos que concorran á oportunidade de xullo poderán recuperar a libreta que tivesen podido presentar anteriormente para aproveitala, mellorala e volver entregala; de ser o caso indicaranse claramente os cambios introducidos na nova versión.
Estas libretas pódense preparar por parellas ou grupos, pero non deben copiarse: son individuais (igual que os respectivos exames) e, polo tanto, deben recoller o traballo e o xeito de interpretalo de cada estudante.
As libretas entregadas en 1ª soben nota e poden polo tanto facer compensable unha parte S ou P.
As entregadas en 2ª non soben nota, pero poden facer compensable e/ou aprobar unha parte S ou P.
A cualificación das libretas entregadas en 1ª oportunidade consérvase só para a 2ª.
As dúas libretas (S e P) serán necesarias para obter unha cualificación de Matrícula de Honra.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Alstad DN (2001). Basic Populus models of ecology. New Jersey: Prentice-Hall
Smith RL & Smith TM (2000). Ecología. Madrid: Pearson
Piñol J & Martínez-Vilalta J (2006). Ecología con números. Barcelona: Lynx
Molles M (2006). Ecología: Conceptos y Aplicaciones. McGraw Hill
Krebs CJ (1986). Ecología: el análisis experimental de la distribución y la abundancia. Madrid: Pirámide
Begon M, Harper JL & Townsend CR (1999). Ecología: individuos, poblaciones y comunidades. Barcelona: Omega
Molles M (2013). Ecology: concepts and applications. McGraw Hill
Smith TM, Smith RL (2015). Elements of Ecology. Pearson
Ricklefs RE (1998). Invitación a la ecología: la economía de la naturaleza. Madrid: Panamericana
Alstad DN (). www.cbs.umn.edu/populus.
Piñol J & Martínez-Vilalta J (). www.ecologiaconnumeros.uab.es. |
Unha das referencias básicas para os seminarios é a de Piñol & Martínez-Vilalta (EC-650). Os modelos contidos no CD que inclúe o libro están tamén dispoñibles na súa web.
Do enlace de Alstad pódese descargar libremente o programa "Populus", con modelos de bioloxía xeral e para algúns seminarios en particular. Inclúe un PopulusHelp.PDF (parcialmente en castelán) que foi editado como libro en 2001 (EC-505).
Hai edicións mais recentes das demais referencias básicas. |
Bibliografía complementaria
|
Gotelli NJ (1995). A primer of ecology. Sunderland: Sinauer
Margalef R (1974). Ecología. Barcelona: Omega
Odum EP, Barret GW (2006). Fundamentos de ecología. Mexico: Thomson |
Hai edicións mais recentes destas referencias complementarias.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Química/610G02001 | Matemáticas/610G02003 | Estatística/610G02005 | Xeografía física/610G02006 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Fisioloxía vexetal aplicada/610G02029 | Fisioloxía Animal I/610G02035 |
|
Materias que continúan o temario |
Ecoloxía II: Poboacions e comunidades/610G02040 | Ecoloxía humana/610G02041 | Ecotoxicoloxía/610G02042 | Análise de datos en Bioloxía/610G02044 |
|
Observacións |
Prímase a comprensión sobre a memorización. |
|