Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o concepto, tipoloxía, características, operativa e finalidades dos instrumentos financeiros derivados |
AP26
|
BP3 BP23
|
|
Coñecer as consecuencias da aplicación práctica dos instrumentos financeiros derivados, con especial atención á determinación do resultado do seu uso |
AP26
|
BP2 BP3 BP18
|
|
Coñecer e aplicar os principais modelos de valoración de instrumentos financeiros derivados |
AP26
|
BP2 BP16 BP17 BP24 BP28
|
|
Considerar criticamente o uso dos instrumentos financeiros derivados, determinando as vantaxes e desvantaxes de cada instrumento e estratexia nun contexto específico |
AP27
|
BP6 BP7 BP13 BP14 BP25 BP26 BP27 BP28
|
|
Habilidades para superar o exame de certificación EFA |
AP26 AP27
|
BP2 BP3 BP6 BP7 BP13 BP14 BP16 BP17 BP18 BP23 BP24 BP25 BP26 BP27 BP28
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución aos derivados financeiros |
1.1. Concepto de risco financeiro e instrumento derivado
1.2. Mercado organizado e non organizado |
2. Mercado de futuros |
2.1. Organización e funcionamento
2.2. Principais contratos de futuros
2.3. Formación xeral de prezos
2.4. Aplicacións prácticas |
3. Opcións financeiras |
3.1. Mercado de opcións
3.2. A prima
3.3. Aplicacións prácticas |
4. Outros produtos |
4.1. Produtos complexos
4.2. Produtos estruturados
4.3. Permutas financeiras e outros derivados |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A26 B3 B23 B24 |
8 |
20 |
28 |
Solución de problemas |
A27 B2 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B25 B26 B27 B28 |
10 |
30 |
40 |
Proba obxectiva |
A26 A27 B18 B17 B16 B14 B13 B7 B25 B24 B23 B28 B27 B26 B3 B2 B6 |
1 |
1 |
2 |
Proba mixta |
A26 A27 B28 B27 B26 B25 B24 B23 B18 B17 B16 B14 B13 B7 B6 B3 B2 |
2 |
2 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos teóricos e prácticos da materia co obxectivo de orientar ao alumno na súa preparación. |
Solución de problemas |
Realización de actividades prácticas, incluindo desenvolvemento de aplicacións da teoría e resolución de exercicios e problemas. |
Proba obxectiva |
Probas que se realizarán durante o periodo de clases, con preguntas curtas, preguntas de resposta ampla, preguntas sobre supostos prácticos, preguntas tipo test (verdadeiro/falso), preguntas de resposta múltiple ou unha combinación dos tipos mencionados. |
Proba mixta |
Exame teórico-práctico dos contidos da materia, con preguntas curtas, preguntas de resposta ampla, preguntas sobre supostos prácticos, preguntas tipo test (verdadeiro/falso), preguntas de resposta múltiple ou unha combinación dos tipos mencionados. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Nos horarios de titorías o alumno será atendido para aclarar as dúbidas que se lle plantexen na preparación da materia. Antes de acudir a titorías, recoméndase ao alumno que empregue o correo electrónico do profesor para plantexar a data e hora (dentro das anunciadas para as tutorías) nas que está interesado en ser atendido, coa finalidade de facilitar a xestión e efectividade das mesmas.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial ou dispensa académica de exención de asistencia acordarase un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación, polo que este alumnado deberá poñerse en contacto co profesor nos primeiros dez días do cuatrimestre no que se imparte a materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A27 B2 B6 B7 B13 B14 B16 B17 B18 B25 B26 B27 B28 |
Durante o periodo de clases realizaranse varias actividades, individuais ou en grupo, que non terán carácter liberatorio e que suporán en conxunto o 30% da cualificación final. Cada actividade non realizada puntúa como cero. |
30 |
Proba obxectiva |
A26 A27 B18 B17 B16 B14 B13 B7 B25 B24 B23 B28 B27 B26 B3 B2 B6 |
Durante o periodo de clases realizaranse dúas probas de diverso tipo que non terán carácter liberatorio e que suporán en conxunto o 20% da cualificación final. Cada proba non realizada puntúa como cero. |
20 |
Proba mixta |
A26 A27 B28 B27 B26 B25 B24 B23 B18 B17 B16 B14 B13 B7 B6 B3 B2 |
Exame da materia que supón o 50% da cualificación final. Celebrarase en primeira e segunda oportunidade. En ningún caso será posible obter con este exame a parte de cualificación correspondente ao resto das actividades de avaliación. |
50 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado debe acreditar a súa personalidade, dacordo á normativa vixente, en todas as actividades de avaliación. Os criterios de avaliación son os mesmos para a primeira e para a segunda oportunidade. Na oportunidade adiantada, e só neste caso, haberá unha proba mixta para avaliar todas as competencias e contidos da materia. Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, agás para as datas no que compete ás probas obxectivas e á proba mixta, para as restantes actividades de avaliación (que terán o mesmo formato que para os alumnos con dedicación a tempo completo) acordarase un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, polo que este alumnado deberá poñerse en contacto co profesor nos primeiros dez días do cuatrimestre no que se imparte a materia. A cualificación de NON PRESENTADO outorgarase ao alumnado cuxa participación en actividades de avaliación teña unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada, segundo normativa vixente da Facultade. Segundo normativa da Universidade, o acceso á realización dunha proba de avaliación con instrumentos electrónicos ou dispositivos móbiles acesos, non autorizados expresamente polo profesorado responsable, será causa suficiente de expulsión da proba. Asimesmo, en caso de realización fraudulenta dunha proba de avaliación procederase á expulsión inmediata do estudante da proba. A expulsión dunha proba de avaliación implicará a cualificación de suspenso (nota numérica 0) na convocatoria da materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Elvira, Óscar (2015). Comprender los productos derivados: futuros, opciones, productos estructurados, CAPs, Floors, Collars, CFDs.... Barcelona: Profit
Winstone, David (1995). Financial derivatives: hedding with futures, forwards, options ans swaps. London: Chapman & Hall
Mercado Español de Futuros Financieros (). http://www.meff.es.
Hull, John C. (2014). Introducción a los mercados de futuros y opciones. México: Pearson Educación
Knop, Roberto (2013). Manual de instrumentos derivados: cuatro décadas de Black-Scholes. Madrid: Escuela de Finanzas Aplicadas |
|
Bibliografía complementaria
|
Chorafas, Dimitris N. (2008). Introduction to derivative financial instruments: options, futures, forwards, swaps, and hedging. New York: McGraw-Hill
Casanovas Ramón, Montserrat (2014). Opciones financieras. Madrid: Pirámide
Hull, John C. (2011). Options, Futures, and Other Derivatives. Upper Saddle River, NJ: Pearson, Prentice Hall
Poitras, Geoffrey (2002). Risk management, speculation, and derivative securities. Amsterdam: Academic Press |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Técnicas estatístico-econométricas aplicadas/611448003 | Valoración financeira/611448012 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|