Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Dominar o procedemento de elaboración dos fluxos de caixa, a determinación do Valor actual neto e a taxa de rendemento interna |
A5 |
Utilizar os principais modelos de análise e selección de inversións, tanto nun contexto de certeza como de risco e incerteza |
A6 |
Estruturar o proceso de selección de investimentos tendo en conta tanto os modelos cuantitativos como a información de tipo cualitativo |
A7 |
Ordenar, determinar e aplicar os modelos de valoración de empresa a distintos eidos |
A8 |
Determinar os obxectivos financeiros e o concepto de valor de empresa |
A9 |
Entender o concepto de intanxibles, a súa localización, a súa importancia, a súa valoración, a súa implicación na función financeira |
B1 |
Habilidades lingüísticas básicas. |
B2 |
Planificación para a resolución de problemas. |
B3 |
Uso adecuado dos medios e sistemas de información dispoñibles. |
B4 |
Habilidades informáticas. |
B5 |
Habilidades de presentación oral e escrita. |
B6 |
Pensamento crítico e avaliación das accións propias e alleas. |
B7 |
Habilidade para traballar de forma autónoma e tomar decisións. |
B8 |
Capacidade de organizar e planificar, saber administrar o tempo. |
B9 |
Capacidade para traballar baixo presión. |
B10 |
Habilidades interpersonais, saber relacionarse con outros. |
B11 |
Curiosidade, habilidades de búsqueda e xestión da información. |
B12 |
Preocupación pola calidade, por facer as cousas ben. |
B13 |
Capacidade para adaptarse a novas situacións, flexibilidade. |
B14 |
Análise e toma de decisións en materia de riscos financeiros e de investimento |
B15 |
Explotación da información dispoñible para a planificación e a toma de decisións |
B16 |
Utilización de técnicas estatísticas e econométricas para a resolución de problemas específicos no ámbito das finanzas e a banca |
B17 |
Comprensión do concepto de valor temporal do diñeiro e aprendizaxe dos instrumentos de matemáticas financeiras que o utilizan para resolver distintos problemas no ámbito das finanzas |
B18 |
Adquisición da capacidade necesaria para analizar a situación financeira da empresa nun momento determinado, establecemento das correccións adecuadas e planificación do seu futuro |
B20 |
Estudo da solvencia das empresas e das entidades financeiras |
B23 |
Coñecemento dos principais aspectos que abarca a actividade bancaria |
B24 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación |
B25 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B26 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B27 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B28 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer los fundamentos y justificación de la teoría de inversión, así como los instrumentos de valoración de las operaciones financieras. |
AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP9 BP10 BP11 BP12 BP13 BP14 BP15 BP16 BP17 BP18 BP20 BP24 BP25 BP26 BP27 BP28
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Dominar el procedimiento de elaboración de los flujos de caja, la determinación del Valor actual neto y la tasa de rendimiento interna. |
AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6
|
CM1 CM3 CM6
|
Aprender a utilizar los principales modelos de análisis y selección de inversiones, tanto en un contexto de certeza como de riesgo e incertidumbre. |
AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6
|
CM1 CM3 CM6
|
Estructurar el proceso de selección de inversiones teniendo en cuenta tanto los modelos cuantitativos como la información de tipo cualitativo. |
AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7
|
CM1 CM3 CM6
|
Identificar el contexto decisional y los modelos de ayuda a la decisión adecuados al mismo |
AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP8 BP12 BP14 BP15 BP17 BP18 BP20 BP24
|
CM1 CM3 CM4 CM6 CM7
|
Conocer los fundamentos y justificación teórica práctica de la Función Financiera, del Análisis Economico Financiero, desde la perspectiva financiera |
AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP11 BP12
|
CM1 CM2 CM6
|
Ordenar, determinar y aplicar los modelos de valoración de empresa a distintos ámbitos. Discernir el concepto de valor. |
AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP11 BP12 BP13 BP14 BP15 BP16 BP17 BP18 BP20 BP23 BP24 BP25
|
CM1 CM2 CM3 CM6 CM7
|
Deteminar los objetivos financieros, y el concepto de valor de empresa. |
AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9
|
BP1 BP2 BP3 BP6 BP8 BP9
|
CM1 CM2 CM3 CM6
|
Los intangibles, su localización, su importancia, su valoración, su implicación en la función financiera. |
AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP6 BP7 BP8 BP11 BP12
|
CM1 CM2 CM3 CM6 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
El objetivo financiero de la empresa |
La función financiera en la empresa. Concepto y objetivo financiero. |
Fundamentos de matemáticas financieras. |
Fundamentos. Conceptos básicos. Leyes financieras. Operación financiera. Tantos equivalentes. Capitalización simple, compuesta, contínua. Descuento simple, compuesto, contínuo. |
El valor; especificación y contenido. |
Descuento de flujos y coste de capital. |
Valoración de empresas. |
¿Por qué preocuparse del valor de la empresa? Valor económico y valor financiero. El enfoque de valor completo. Métodos de valoración de empresas. |
Valoración de intangibles. |
¿Qué es un factor intangible de valor? Variables determinantes del valor incremental de la empresa. Intangibles, opcionalidad y crecimiento. |
Selección de inversiones. |
Cuantificación y determinación de las variables del modelo.
Delimitación del entorno de certeza. |
Riesgo e incertidumbre. |
La aleatoriedad. Definición, captación y ajuste del riesgo. Análisis de sensibilidad de un proyecto de inversión |
Multicriterio. |
Análisis de los modelos de decisión multicriterio más difundidos. |
Opciones Reales |
Valoración de opciones reales. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 A5 A6 A7 A8 A9 B28 B27 B26 B25 B24 B23 B20 B18 B17 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
12 |
24 |
36 |
Solución de problemas |
A4 A5 A6 A7 A8 A9 B25 B24 B23 B20 B18 B17 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C2 C3 C4 C6 C7 |
9 |
9 |
18 |
Proba mixta |
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B12 B13 B14 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 |
4 |
4 |
8 |
Proba mixta |
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 |
5 |
5 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación dos aspectos básicos dos capítulos. |
Solución de problemas |
Traballo práctico baseado en exercicios, casos e/ou problemas, individuais ou en grupo |
Proba mixta |
Controis de avaliación periódicos, de contido teórico e práctico. |
Proba mixta |
Proba de avaliación escrita, de contido teórico e práctico. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Os alumnos poden acudir ás titorías no horario que sinale cada profesor, previa petición de cita por correo electrónico, e de acordo coa normativa de dedicación docente do profesorado da UDC.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 |
Pretende medir a calidade xeral da aprendizaxe e as habilidades desenvolvidas polo alumno, o grao de interiorización e asunción, e a capacidade para aplicalas á solución de problemas (cuasi)reais. Poden incluir cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, e/ou de razonamento e interpretación. |
50 |
Proba mixta |
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B12 B13 B14 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C6 C7 |
Probas escritas periódicas destinadas a controla-lo progreso do alumno ó longo do curso. Poden incluir cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, e/ou de razonamento e interpretación. |
50 |
|
Observacións avaliación |
De conformidade coas orientacións establecidas pola Facultade e os
ecriterios de coordinación acordados para a área de Economía Financeira,
- A primeira e segunda oportunidade avaliaranse calculando a
media dos resultados da avaliación continua e da proba final, coas
ponderacións indicadas nesta guía. - Oportunidade adiantada:
avaliarase en función do resultado dunha proba mixta comprensiva de
tódolos contidos e competencias propios da materia, de acordo coa guía
do curso inmediatamente anterior - Os alumnos con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de
asistencia serán avaliados calculando a media dos resultados das
alomenos tres probas de avaliación continua e a proba final, coas
ponderacións sinaladas nesta guía.
A avaliación continua
basearase nos resultados das alomenos tres probas mixtas. A primeira
delas pondera un 20% na cualificación do curso, e as outras dúas un 15%
cada unha. Tódalas probas deberán realizarse nas datas e horas
sinaladas a tal efecto polo equipo docente da materia., ou cando
proceda, polos órganos da Facultade, agás nos supostos que no seu caso
prevea a normativa académica; de non se realizar, cualificaranse como
cero a efecto de calcula-la avaliación global. De conformidade coa
normativa da Facultade, cualificarase como "non presentado"
exclusivamente ós alumnos que desenvolvan tarefas que ponderen menos dun
20% na avaliación global do curso, con independencia da cualificación
acadada. De se considerar necesario, poderá publicarse undocumento
de “normas de exame” con aclaracións adicionais de cara á realización
das probas. En calquera caso, non se permitirá o emprego de material de
apoio en ningunha proba, tanto de avaliación continua como final e/ou
conxunto. Durante as aulas, salvo autorización expresa por parte
dos profesores, os móbiles, ordenadores, smartwatches, e calquera outro
aparello electrónico agás as calculadoras permanecerán en todo momento
fóra da vista; duranteos exames deberán ademais estar apagados. O
incumprimento destas normas ou ouso indebido destes aparellos serán
causas de expulsión da aula ou dos exames,e neste último caso terán a
interpretación de fraude. A gravación das aulas e/ou as titiorías non
está permitida, e pode ser constitutiva de infracción prevista no Código
Penal. A comisión de fraude poderáimplicar que o alumno deba
examinarse de forma oral ante un Tribunal compostopolo equipo docente da
materia, sen perxuizo doutras consecuencias académicasque se poidan
derivar.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Piñeiro, de Llano, Álvarez (2006). Dirección Financiera; modelos avanzados de decisión con Excel. Madrid, Delta
Piñeiro, de Llano (2009). Dirección financiera; un enfoque centrado en valor y riesgo. Madrid, Delta
Piñeiro, C., de Llano, P. (2012). Finanzas Empresariales. Teoría y Modelos con hoja de cálculo.. Andavira, Santiago
de Llano, P., Piñeiro, C. (2007). Modelos de Gestión Financiera. Madrid, McGraw Hill
Piñeiro, de Llano (2009). Principios y modelos de dirección financiera. Santiago, Tórculo ediciones |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|