Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE01 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da revisión crítica das actuacións sociais e ambientais das empresas. |
A2 |
CE02 - Comprender a incidencia da contorna na actividade empresarial: dispor de coñecementos adecuados para interpretar e elaborar estratexias de actuación social e ambiental da empresa. |
A7 |
Saber realizar un diagnóstico estratégico del sector en el que se encuentra ubicado la empresa u organización. |
A9 |
CE09 - Preparar informes económicos-financeiros que satisfagan as necesidades dos usuarios. |
A10 |
CE10 - Ler e interpretar estados financeiros. |
A11 |
CE11 - Deseñar estratexias corporativas, competitivas e políticas de empresas. |
A21 |
CE21 - Deseñar sistemas de información para a empresa. |
A22 |
CE22 - Manexar ferramentas informáticas para a xestión de empresas. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B6 |
CG1 - Organizar e planificar a xestión empresarial. |
B7 |
CG2 - Resolver problemas empresariais. |
B8 |
CG3 - Tomar decisións na empresa de forma efectiva. |
B9 |
CG4 - Compromiso ético na dirección empresarial. |
B10 |
CG5 - Aplicar coñecementos á xestión empresarial |
B11 |
CG6 - Aprender novas técnicas de dirección de empresas. |
B12 |
CG7 - Adaptarse a novas situacións e xerar novas ideas no mundo empresarial. |
B14 |
CG9 - Entender a importancia da cultura emprendedora. |
C1 |
CT01 - Saber manexar as fontes de información relevante e o seu contido |
C2 |
CT02 - Valorar críticamente o coñecemento e a tecnoloxía. |
C3 |
CT03 - Valorar a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a carreira profesional. |
C4 |
CT04 - Traballar en equipo e desenvolver un espírito lóxico e creativo. |
C5 |
CT05 - Capacidade de análise e síntese |
C6 |
CT06 - Comunicación oral e escrita. |
C7 |
CT07 - Capacidade crítica. |
C8 |
CT08 - Capacidade de liderado |
C9 |
CT09 - Habilidade para traballar de forma autónoma. |
C10 |
CT10 - Capacidade para comunicarse con expertos doutras áreas. |
C11 |
CT11 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Comprende-lo papel das TIC nas organizacións empresariais |
AJ1 AJ2 AJ21 AJ22
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ6 BJ7 BJ8 BJ9 BJ11 BJ12
|
CJ1 CJ4 CJ5 CJ7 CJ9 CJ10 CJ11
|
Relaciona-las TIC coa competitividade e o desempeño empresarial |
AJ2 AJ7 AJ11
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ6 BJ7 BJ8 BJ10 BJ11 BJ12 BJ14
|
CJ1 CJ2 CJ6
|
Comprende-la dinámica financeira dos investimentos intensivos en TIC |
AJ9 AJ10
|
BJ3 BJ4 BJ6 BJ7 BJ8 BJ10
|
CJ1 CJ2 CJ4 CJ5 CJ6 CJ7
|
Saber avaliar invesvimentos, proxectos ou empresas intensivas en TIC |
AJ7 AJ9 AJ10 AJ21
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ7 BJ8 BJ9 BJ10 BJ12 BJ14
|
CJ2 CJ3 CJ5 CJ6 CJ11
|
Fomenta-lo interese e o sentido crítico en relación á innovación e ó progreso da tecnoloxía |
|
BJ11 BJ12
|
CJ1 CJ2 CJ3 CJ4 CJ5 CJ6 CJ7 CJ8 CJ9 CJ10 CJ11
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Información e toma de decisións |
(I)rracionalidade
Datos, información e coñecemento |
O sistema de información |
Sistemas vs. tecnoloxías da información
As TIC en perspectiva histórica
A organización como un entramado de fluxos de información |
La dimensión interna |
Procesamento de transaccións
Sistemas de xestión e para a toma de decisións |
A dimensión externa |
Comercio electrónico
Cambios estruturais: teletraballo e máis |
Aspectos de xestión |
Avaliación de investimentos en TIC
Intanxibles e competitividade |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Case study |
A1 A2 A7 A9 A10 A11 A21 A22 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 |
15 |
22.5 |
37.5 |
Directed discussion |
A1 A7 B1 B2 B3 B7 B8 B9 B10 B14 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
9 |
9 |
18 |
Supervised projects |
A2 A9 B10 B11 B12 C2 C4 C6 C9 C10 C11 |
15 |
60 |
75 |
Document analysis |
C1 C3 C5 C7 C9 |
0 |
6.5 |
6.5 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A7 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B14 C1 C2 C3 |
3 |
0 |
3 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Case study |
Análise crítica de casos. Valorarase i) a capacidade para diagnostica-las situacións formuladas; ii) a calidade das solucións propostas; iii) o contido do informe ou memoria presentado; iv) a capacidade para afirma-las conclusións con argumentos baseados na lóxica financeira, organizativa e competitiva da empresa. |
Directed discussion |
Dinámicas de grupo en relación a casos, situacións ou escenarios. Valorarase i) o grao de participación; ii) a creatividade e o nivel de asertividade; iii) a relevancia e interese das contribucións realizadas ó debate. |
Supervised projects |
Traballo de campo en relación ó uso de TIC polas empresas da nosa contorna económica: busca de información, análise das evidencias recopiladas, e elaboración de informe cos resultados e conclusións. Valorarase i) a calidade do traballo preliminar de busca de información, mostraxe, etc.; ii) a calidade do traballo estatístico realizado para analiza-los datos dispoñibles; iii) a relevancia das conclusións obtidas, e o seu respaldo na lóxica financeira e organizativa; iv) a calidade da memoria ou informe final, e no seu caso, da exposición. |
Document analysis |
Busca de bibliografía e fontes de información relevantes, lectura e análise do seu contido. |
Guest lecture / keynote speech |
Presentación xeral dos temas de traballo, e coordinación do grupo |
Personalized attention |
Methodologies
|
Case study |
Supervised projects |
|
Description |
Os alumnos teñen á súa disposición apoio personalizado dentro do horario de titorías (información actualizada na web da Facultade), previa petición de cita por correo electrónico. Os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia poden solicitar ou propor un horario de atención compatible coa súa dedicación, cando existan razóns obxectivas que lles impidan asistir no horario ordinario. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A1 A2 A7 A9 A10 A11 A21 A22 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 |
Análise crítica de casos. Valorarase i) a capacidade para diagnostica-las situacións formuladas; ii) a calidade das solucións propostas; iii) o contido do informe ou memoria presentado; iv) a capacidade para afirma-las conclusións con argumentos baseados na lóxica financeira, organizativa e competitiva da empresa. |
30 |
Directed discussion |
A1 A7 B1 B2 B3 B7 B8 B9 B10 B14 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
Valorarase i) o grao de participación; ii) a creatividade e o nivel de asertividade; iii) a relevancia e interese das contribucións realizadas ó debate. |
30 |
Supervised projects |
A2 A9 B10 B11 B12 C2 C4 C6 C9 C10 C11 |
Valorarase i) a calidade do traballo preliminar de busca de información, mostraxe, etc.; ii) a calidade do traballo estatístico realizado para analiza-los datos dispoñibles; iii) a relevancia das conclusións obtidas, e o seu respaldo na lóxica financeira e organizativa; iv) a calidade da memoria ou informe final, e no seu caso, da exposición. |
40 |
|
Assessment comments |
De conformidade coas orientacións establecidas pola Facultade
e os criterios de coordinación acordados para a área de Economía Financeira e Contabilidade, - A primeira e segunda oportunidade avaliaranse de conformidade cos criterios
expostos máis arriba. As actividades deben desenvolverse e/ou entregarse
nas datas e condicións que se indiquen en cada momento; de non ser así, sen
perxuizo das excepcións que no seu caso prevea a normativa académica, puntuaranse
como cero. - Oportunidade adiantada: avaliarase en función do resultado dunha proba
mixta comprensiva de tódolos contidos e competencias propios da materia, de
acordo coa guía do curso inmediatamente anterior - Os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia serán avaliados calculando a media de
i) Traballo de campo (40%), e ii) Proba escrita, a realizar na data que
determine a Facultade (ou no seu defecto el equipo docente da materia)
dentro do período de avaliación fixado polo calendario académico da UDC, e
relativa a tódolos contidos e competencias da materia (60%).
De conformidade coa normativa da Facultade, cualificarase
como "no presentado" exclusivamente ós alumnos que desenvolvan
tarefas que ponderen menos dun 20% na avaliación global del curso, con
independencia da cualificación obtida.
Salvo autorización expresa por parte dos profesores,
durante as sesións presenciais os móbiles, ordenadores, tablets e similares
permanecerán en todo momento fóra da vista; durante as probas de avaliación deberán
ademais estar apagados. O incumprimento destas normas será causa suficiente
para a expulsión da aula ou da proba, e neste último caso terá a interpretación
de fraude. A gravación das sesións presenciais e/ou das titorías non está
permitida, e pode ser constitutiva de infracción prevista no Código Penal.
A comisión de fraude poderá implicar que o alumno deba examinarse de
forma oral, sen perxuizo doutras consecuencias académicas que se poidan derivar.
|
Sources of information |
Basic
|
Andreu, R. (1996). Estrategia y sistemas de información. Madrid: McGraw - Hill
Hirschheim, R. et al. (2002). Information systems outsourcing: enduring themes, emergent patterns, and future directions. New York: Springer Verlag
Alter, S. (1996). Information Systems. A Management Perspective. Menlo Park, California: Benjamin Cummings
O'Brien, J. (2006). Management information systems. Boston: McGraw - Hill
Cardona, J. (ed.) (2011). Sistemas de información empresarial: casos y supuestos prácticos. Granada: GEU
Gómez Vieites, A. (2009). Sistemas de información: herramientas prácticas para la gestión empresarial. Madrid: Ra-ma
Robson, W. (1994). Strategic management and information systems an integrated approach. Londres: Pitman
Li, F. (1995). The geography of business information. Chichester: Wiley |
A busca e análise de fontes é unha das metodoloxías desenvolvidas durante o curso e un dos seus obxectivos objetivos formativos; neste sentido, a bibliografía aportada debe entenderse como unha reseña básica e xeral, que se completa con referencias específicas para cada capítulo. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|