Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A6 |
CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial. |
A7 |
CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
The student will learn the basic concepts and relationships of Microeconomics. |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C3 C4 C8
|
To undestand the existing relations between the different main microeconomic variables. |
A4 A5 A6 A7 A8
|
|
C1 C4 C6
|
To develop the students' critical awareness and the value of effort. |
|
B9
|
C4 C6 C7 C8
|
To learn how to work in groups. |
A12 A13
|
B6
|
C1 C5 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. INTRODUCTION. COMPETITIVE MARKETS AND GENERAL EQUILIBRIUM. |
0. Introduction
1. Competitive markets and general equilibrium |
2. MARKET POWER |
2. Market Power: Monopoly
3. The social costs of monopoly power. Price regulation
4. Price discrimination |
3. MONOPSONY AND VERTICAL INTEGRATION |
5. Monopsony
6. Vertical integration |
4. MONOPOLISTIC COMPETITION AND PRODUCT DIFFERENTIATION |
7. Monopolistic competition |
5. SOCIAL WELFARE. MARKET FAILURES. EXTERNALITIES AND PUBLIC GOODS. |
8. Externalities, property rights and Coase's theorem
9. Public goods |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A5 A9 A11 A12 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 C4 C5 C6 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
Problem solving |
A8 A12 B1 B8 C6 |
15 |
30 |
45 |
Case study |
A4 A6 A12 A13 B2 B6 B8 B9 C1 |
2 |
4 |
6 |
Mixed objective/subjective test |
A7 A9 A12 B1 B3 B5 C1 |
8 |
8 |
16 |
Seminar |
A11 A13 B4 C1 C4 C7 C8 |
4 |
8 |
12 |
Events academic / information |
A7 B3 B6 |
4 |
4 |
8 |
Student portfolio |
A7 A9 A10 A12 C3 |
0 |
4 |
4 |
|
Personalized attention |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Lectures with media support that may be completed with the introduction of questions to students to encourage interactive learning. |
Problem solving |
Practical issues to be solved during the interactive sessions, seminars or as a personal work. Delivery may be in paper or digital support, through direct delivery, through the online platform, e-mail or other similar system. |
Case study |
Students must face particular problems (the case) that describe real or supposed professional situations. Students must be able to analyse and solve such problems (face to face and/or virtually) |
Mixed objective/subjective test |
Written test that may combine multiple choice questions, sorting, short answer and/or discrimination.
|
Seminar |
Students are divided into two subgroups. Seminars will consist of four hours for each subgroup during the course. |
Events academic / information |
Participation in scientific or informative events, indicated by the teaching team, with active participation and accredited participation (face to face or virtually) |
Student portfolio |
A structured and organized collection of personal, theoretical or practical work carried out throughout the course by the students. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Seminar |
Problem solving |
Case study |
Student portfolio |
|
Description |
The teacher will be available to meet students individually, whenever they request it. Particularly for the resolution of proposed works, cases and problems. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Problem solving |
A8 A12 B1 B8 C6 |
The handing over of the solution to the exercises proposed by the teachers will be assesed. |
15 |
Case study |
A4 A6 A12 A13 B2 B6 B8 B9 C1 |
The handing over of the solution to the cases proposed by the teachers will be assesed. |
5 |
Mixed objective/subjective test |
A7 A9 A12 B1 B3 B5 C1 |
In addition to the January and July written tests, midterm exams will be set. These exams will count for the final mark of the course. |
70 |
Events academic / information |
A7 B3 B6 |
Accreditation and active participation. |
5 |
Student portfolio |
A7 A9 A10 A12 C3 |
The handing over of the solution to the exercises proposed by the teachers will be assesed. |
5 |
|
Assessment comments |
A) Full-time students: - Continuous evaluation 30% - Mixed test 70% B)Part-time students: - Continuous evaluation 30% - Mixed test 70% In order to pass the subject the student must obtain, at least, 5 points of a maximum of 10. Additionally, it is also necessary to obtain at least 3 points (of a maximum of 7) in the final written exam. Those who have to make use of the second opportunity to pass the subject will be evaluated exactly as those who have passed the subject in the first opportunity. Those who have to make use of the "early opportunity" must get at least 5, out of 10, to pass the subject. The same criteria would be applied to the part time students and to those who have "dispensa académica de exención de asistencia" according to UDC's regulation.
|
Sources of information |
Basic
|
Varian, H.R. (1998). Análisis Microeconómico (3ª Ed.). Antoni Bosh
Barreiro-Gen, M. & Novo-Corti, I. en Martínez Fernández et al (eds) (2016). Dixardin (Economía Social y creación de valor: casos prácticos de empresas). Galega de Economía Social
Fernández de Castro, J.; Tugores, J. (1997). Microeconomía. McGraw-Hill
Pindyck, Robert S.; Rubinfeld, Daniel L. (2013). Microeconomía. Pearson. Prentice Hall
Krugman, P & Wells, R. (2013). Microeconomía. Reverté
Goolsbee, A., Levitt, S. Syverson, C. (2015). Microeconomía. Reverté
Carrasco A. y otros (). Microeconomía Intermedia. Problemas y cuestiones. McGraw-Hill
Frank, Robert H. (). Microeconomía y Conducta (7ª Ed.). McGraw-Hill |
|
Complementary
|
Gracia, Esperanza; Pérez, Rafaela (). Cuestiones Tipo Test de Microeconomía Intermedia. Prentice Hall
Fernández de Castro, J.; Duch Brown, N. (). Economía Industrial. McGraw-Hill
Schumacher, E.F. (2011). LO pequeño es hermoso. Akal
Puértolas, J y Llorente L. (2013). Micreoconomía Interactiva. Pirámide
Estrin, Saul; Laidelr, David (). Micreoeconomía. Prentice Hall
Datz, Nichael, L.; Rosen, Harvey L. (). Microeconomía. Adison.Wesley Iberoamericana
Nicholson, Walter (). Microeconomía Intermedia y Aplicaciones. Thomson
Congregado, E. y otros (). Microeconomía. Cuestiones y problemas resueltos. Prentice Hall
Tugores, J.; Fernández de Castro, J. (). Microeconomía: Cuestiones y Problemas. McGraw-Hill
Nicholson, Walter (). Teoría Microeconómica. McGraw-Hill |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Principles of Microeconomics/611G01001 | Mathematics I/611G01009 | Mathematics II/611G01010 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|