Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A6 |
CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial. |
A7 |
CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e entender a realidade económica internacional e española, as súas transformacións no longo prazo, os sectores produtivos, e as institucións económicas e a súa evolución |
A5 A11
|
|
C8
|
Asimilar que as realidades económicas son complexas, interrelacionadas con variables sociais, políticas e culturais, e inmersas nun contexto dinámico |
A4
|
|
|
Apreciar o papel desempeñado polos factores económicos e os factores institucionais nos procesos de desenvolvemento económico |
A3 A4
|
|
|
Análise das variábeis que determinaron o liderado occidental no proceso de crecemento económico contemporáneo |
A4 A7
|
|
|
Axudar a entender as orixes e persistencia das desigualdades socioeconómicas entre países |
A6 A7
|
|
C5 C8
|
Aplicar conceptos básicos da economía a diferentes contextos históricos |
A3 A7
|
|
|
Coñecer as distintas formacións económicas xurdidas na evolución histórica recente, e os factores que condicionaron as súas formas de crecemento |
A4
|
|
C2
|
Potenciar o emprego de técnicas e instrumentos cuantitativos básicos que impliquen o uso de material estatístico e gráfico |
A10 A12
|
|
|
Capacidade analítica e sintética |
A9
|
|
|
Capacidade crítica e autocrítica |
A13
|
|
C4
|
Capacidade de traballo en grupo |
A13
|
|
C4 C7
|
Capacidade de expresión, oral e escrita |
|
|
C1
|
Reforzar a capacidade de comprensión lectora |
A7 A10
|
|
|
Elaborar e defender argumentos sobre cuestións económicas |
A4 A5
|
|
|
Resolver problemas sobre as cuestións económicas, facendo uso dos coñecementos sobre as teorías, os modelos e os métodos científicos da economía e a empresa |
A3
|
|
|
Capacidade de percura, selección e elaboración de información |
A2 A7
|
|
|
Capacidade de aplicación dos coñecementos adquiridos á interpretación do material estatístico, gráfico e documental |
A3 A7
|
|
|
Destreza na aplicación de técnicas cuantitativas para o tratamento de repertorios estatísticos |
A3 A4
|
|
|
Capacidade para o traballo autónomo |
|
|
C7 C8
|
Capacidade de aplicar o coñecemento na práctica |
A6 A12
|
|
|
Analizar e interpretar datos básicos da conxuntura económica |
A4 A12
|
|
|
A materia aporta valores humanísticos e culturais importantes para desenvolver o liderado en empresas e Administración pública ao que están chamados os futuros Graduados en Economía |
|
|
C7 C8
|
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A8
|
|
|
- Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
- Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
- Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
-Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
INTRODUCCIÓN |
1. As grandes etapas históricas da economía española: precapitalismo, crise do Antigo Réxime e capitalismo
2. A evolución da economía española no longo prazo desde uhna perspectiva comparada
3. As crises económicas en España: Leccions de la Historia
|
TEMA 1: ECONOMÍA E CRISE DO ANTIGO RÉXIME |
1. A economía española durante o Antigo Réxime
2. A crise do Antigo Réxime 1789-1840
|
TEMA 2: O DIFÍCIL ARRANQUE DO DESENVOLVEMENTO CAPITALISTA (1840-1913) |
1. Principais obstáculos da industrialización española
2. A primeira gran crise do capitalismo, 1864-1874
3. A gran depresión da primeira globalización (1882-1897) |
TEMA 3: DA I GUERRA MUNDIAL Á GUERRA CIVIL (1914-1939) |
1.A saída da crise agraria e o climaterio anticipado
2. O ciclo da Primeira Guerra Mundial
3. A Gran Depresión Internacional e a II República
|
TEMA 4. OS ANOS DA FAME 1940-1956 |
1. O ciclo da I Guerra Mundial
2. A Gran Depresión Internacional e a II República
3. A economía española durante a Guerra Civil |
TEMA 5. A CULMINACIÓN DO PROCESO DE INDUSTRIALIZACIÓN E A "POLÍTICA DE DESENVOLVEMENTO" ESPAÑOLA (1957-1974) |
1.Plan de Estabilización e reinserción na economía mundial
2.Crecimento económico e cambio estructural
3. Os problemas estructurais do modelo no longo prazo |
TEMA 6. A ECONOMÍA ESPAÑOLA NA DEMOCRACIA (1975-2016): A CONVERXENCIA CON EUROPA E A CRISE ECONÓMICA |
1.Axuste económico e transición política (1975-1985)
2.Integración europea e recuperación económica (1986-2006)
3. A crise económica mundial: o seu impacto na economía española (2007-2016)
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
A2 C7 C8 |
1 |
0 |
1 |
Case study |
A3 A4 A5 A6 A7 A9 A12 B3 B6 B7 B8 C6 |
9 |
18 |
27 |
Workbook |
A7 A11 A13 C2 C5 |
9 |
27 |
36 |
Oral presentation |
A6 A7 A10 A13 B3 C1 |
3 |
6 |
9 |
Long answer / essay questions |
A3 A6 A9 A12 C1 |
3 |
0 |
3 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A4 A7 A8 C4 |
17 |
51 |
68 |
Objective test |
A4 A6 A9 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 |
2 |
0 |
2 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Planificación do curso, explicación de conceptos básicos e presentación das metodoloxías a aplicar |
Case study |
Incluen prácticas a partir de textos e datos estatísticos |
Workbook |
Haberá varias lecturas de carácter obrigatorio cuxo contido se discutirá en clase. Os seus contidos servirán como complemento das clases maxistrais e como material para realizar estudos de caso e análise de datos |
Oral presentation |
Debateránse os contidos das lecturas obrigatorias e os resultados dos estudos de caso e análise de datos |
Long answer / essay questions |
Durante o curso realizaranse dúas probas avaliables (cada unha 1,5 puntos) que servirán para realizar a avaliación continua dos estudantes. Estas probas consistirán nunha análise de datos históricos e/ou unha lectura obrigatoria do curso. Os alumnos dispoñerán dunha hora para realizar cada un dos exercicios propostos que computarán globalmente cun máximo de 3 puntos na nota final. As datas destas probas facilitaranse ao inicio do curso |
Guest lecture / keynote speech |
Nas sesións maxistrais o profesor impartirá as pautas clave da materia que o alumno debe coñecer e preparar con traballo individual e en grupo utilizando o resto de instrumentos que ofrece o curso. A asistencia a clase e a participación nas actividades realizadas na aula serán decisivas para elaborar a cualificación final dos alumnos dubidosos, aos que lles falten poucas décimas para o aprobado ou para subir nota |
Objective test |
Consistirá na realización dun exame escrito sobre os contidos do programa nas convocatorias oficiais. Para superar a proba, e que esta compute na avaliación final, haberá que obter un mínimo de 30 puntos dos 70 totais. Valorarase a capacidade de expresión, o manexo e o dominio do vocabulario específico, a capacidade analítica e sintética e o coñecemento dos contidos do programa. Está prohibido acceder á aula do exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. Así mesmo, é necesario que cada alumno que desexe realizar o exame se identifique correctamente co DNI ou carné de estudante na aula onde se vaia realizar a proba. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Case study |
Workbook |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
En cada un dos casos ofrecerase atención personalizada aos estudantes tanto nas sesións de clase coma no horario de titorías.
Alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: No caso de alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, mais terán a mesma obriga de realizaren actividades e de acudiren a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo.
Ademais, se realizarán tamén actividades de orientación docente nas titorías de grupo reducido (4 horas para cada grupo de 15 alumnos) durante o curso.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A3 A4 A5 A6 A7 A9 A12 B3 B6 B7 B8 C6 |
Inclúen as prácticas con material cuantitativo. Refírese ás análises de datos estatísticos dende unha perspectiva de longo prazo. Os estudos de caso avaliaranse a través das dúas probas de ensaio/desenvolvemento |
0 |
Workbook |
A7 A11 A13 C2 C5 |
Representan unha información complementaria ás clases maxistrais. En clase traballaranse as técnicas para extraer a información fundamental das lecturas e discutirase o seu contido en clase. O contido das lecturas servirá como materia complementaria á impartida nas clases maxistrais. Así mesmo, o contido das lecturas servirá tamén para elaborar os estudos de caso. En consecuencia, a súa avaliación realizarase conxuntamente cos estudos de caso a través das dúas probas de ensaio/desenvolvemento
|
0 |
Oral presentation |
A6 A7 A10 A13 B3 C1 |
A participación activa do alumnado nas clases, a través das presentacións orais para a corrección de casos prácticos, terase en conta para elaborar a cualificación final dos estudantes dubidosos, aos que lles falten poucas décimas para o aprobado ou para subir nota. |
0 |
Objective test |
A4 A6 A9 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 |
Consistirá na realización dun exame escrito sobre os contidos do programa nas convocatorias oficiais establecidas. O exame representa o 70% da avaliación final do estudante. Pero para superar a materia o estudante haberá de obter un mínimo de 3 puntos no exame final e unha cualificación mínima de 5 puntos na avaliación global (exame + estudo de casos). No exame valorarase a capacidade de expresión, o manexo e dominio do vocabulario específico, a capacidade analítica e sintética e o coñecemento dos contidos do programa da materia. |
70 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A4 A7 A8 C4 |
Nestas sesións o profesor impartirá as pautas clave da materia que os estudantes deben coñecer e preparar con traballo persoal e coa axuda do resto de instrumentos que ofrece o curso. |
0 |
Long answer / essay questions |
A3 A6 A9 A12 C1 |
Inclúen as prácticas con material cuantitativo (estudos de caso e Lecturas). Ao inicio do curso, a profesora establecerá dúas datas para realizar dúas probas avaliables e computables na nota final. En conxunto, as dúas probas avaliables contarán 3 puntos na nota final de curso (1,5 cada proba). |
30 |
|
Assessment comments |
O alumnado comezará a ser avaliado dende o primeiro día de curso independentemente da súa data de matrícula. Se o alumno se presenta a unha das probas avaliables de "Estudos de caso" e non se presenta á segunda proba avaliable de "Estudo de caso" nin ao exame final, a súa avaliación será Non Presentado". No caso contrario, se se presenta a dous estudos de caso (preséntese ou non ao exame final), a súa cualificación será a correspondente á nota obtida no conxunto de exercicios avaliables realizados no curso.
O exame ou proba obxectiva celebrarase na convocatoria oficial establecida pola Xunta de Facultade. Para superar a materia, o estudante haberá de obter en conxunto (exame + estudo de casos) unha cualificación de 5 puntos. No exame valorarase a capacidade de expresión, o manexo e dominio do vocabulario específico, a capacidade analítica e sintética e o coñecemento dos contidos do programa da materia.
O criterio de avaliación para a primeira e segunda oportunidade e a oportunidade adiantada será o mesmo. Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Excepto para as fechas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de fechas compatible coa súa dedicación.
|
Sources of information |
Basic
|
|
BIBLIOGRAFÍA Carreras, A. y X. Tafunell (2010), Historia
económica de la España contemporánea (1789-2009), Barcelona, Crítica Comín, F y M. Hernández (ed.) (2013): Crisis Económicas en España 1300-2012. Lecciones de la Historia, Madrid, Alianza Comín, F.; M. Hernández y E. Llopis (Eds.) (2010),
Historia económica de España, siglos X-XX, Barcelona, Crítica. Llopis, Enrique (ed.) (2004), El legado económico del Antiguo
Régimen, Barcelona, Crítica Llopis, Enrique y Jordi Maluquer de Motes, (eds.) (2013), España
en crisis: las grandes depresiones económicas, 1348-2012, Barcelona, Pasado
& presente Maluquer de Motes, Jordi (2014): La economía española en perspectiva histórica, Barcelona, Pasado&Presente. Nota: Al inicio de curso se colgarán en el campus virtual las lecturas obligatorias para cada tema
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
NON EXISTE UN ÚNICO MANUAL QUE CUBRA TODA A MATERIA IMPARTIDA AO LONGO DO CURSO NESTA MATERIA. A PROFESORA INDICARÁ EN CADA TEMA CALES SON AS PRINCIPAIS REFERENCIAS BIBLIOGRÁFICAS COAS QUE OS ESTUDANTES TERÁN QUE COMPLETAR A MATERIA EXPLICADA EN CLASE. ASÍ MESMO, O ALUMNADO TERÁ QUE LER E TRABALLAR EN CLASE VARIAS LECTURAS OBRIGATORIAS QUE SE INDICARÁN EN CLASE PARA CADA UN DOS TEMAS. O alumnado terá a obriga de consultar con regularidade o campus virtual da materia, pois será a vía que a profesora utilizará para colgar información sobre todos os aspectos relacionados coa materia. A materia non esixe requisitos previos. Non obstante, considéranse como recomendables: - Coñecementos básicos de informática a nivel de usuario. Coñecementos básicos de Historia e Estatística. Familiaridade con conceptos básicos de Economía. |
|