Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A7 |
CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. |
A5 A7
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8
|
C1 C2
|
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A12
|
B2 B3 B4 B8
|
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
|
B6 B7
|
C5
|
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A7
|
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
|
B9
|
C3 C4 C7 C8
|
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
A13
|
|
|
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais |
A9
|
|
|
Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados
|
A2
|
B2 B3 B4 B8
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. CONCEPTO E PLANIFICACIÓN DA INVESTIGACIÓN DE MERCADOS |
CONCEPTO E CARACTERÍSTICAS
SISTEMA DE APOIO AS DECISIONS DE MARKETING
PLANIFICACIÓN DA INVESTIGACIÓN DE MERCADOS
MERCADOS E COMPETENCIA: CONCEPTOS BÁSICOS. NORMATIVA |
TEMA 2. FONTES E TÉCNICAS DE INFORMACIÓN |
FONTES DE INFORMACIÓN: CONCEPTO E CARÁCTERISTICAS
CRITERIOS PARA CLASIFICAR FONTES DE INFORMACIÓN |
TEMA 3. MÉTODOS CUALITATIVOS DE INVESTIGACIÓN COMERCIAL |
DINÁMICA DE GRUPOS
ENTREVISTA EN PROFUNDIDADE
DELPHI
PSEUDOCOMPRA
OBSERVACIÓN
TÉCNICAS PROXECTIVAS Y DE CREATIVIDADE |
TEMA 4. MÉTODOS CUANTITATIVOS DE INVESTIGACIÓN COMERCIAL |
- CONCEPTO. CARACTERÍSTICAS E CLASES
- BASES DE DATOS. SISTEMAS DE INFORMACIÓN GEOGRÁFICA
- PANELES: CONSUMIDORES-DETALLISTAS-AUDIENCIAS
|
TEMA 5. A ENQUISA |
- VENTAXAS DERIVADAS DO USO DE ENQUISAS
- CLASES DE ENQUISAS
- DESEÑO DE CUESTIONARIOS
- MEDICION Y ESCALAS
- O MUESTREO: CONCEPTOS BÁSICOS-DISEÑO MUESTRAL-PROCEDEMIENTOS DE MUESTREO-TAMAÑO MUESTRAL
- ANÁLISE DLA INFORMACIÓN:TÉCNICAS DE ANALISIS UNIVARIANTE-BIVARIANTE-MULTIVARIANTE
- PROTECCIÓN DE DATOS: CONCEPTOS BÁSICOS |
TEMA 6. O INFORME FINAL |
ESTRUCTURA INFORME E PRESENTACIÓN ORAL
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 B8 C5 C7 C8 |
12 |
24 |
36 |
Actividades iniciais |
A2 B8 B9 C4 C5 C8 |
3 |
6 |
9 |
Análise de fontes documentais |
A7 |
3 |
6 |
9 |
Estudo de casos |
A2 A5 A9 A12 A13 B2 B3 B4 B5 B7 |
12 |
24 |
36 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A2 A5 A9 A12 A13 B3 B4 B6 B8 C1 C2 C3 C5 C6 C8 |
12 |
36 |
48 |
Saídas de campo |
A13 B2 B3 B4 |
0 |
6 |
6 |
Proba de ensaio |
B2 B3 C5 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explicación en clase de los diferentes temas con apoyo de medios audiovisuales.
|
Actividades iniciais |
Actividades que se levan a cabo ao inicio de cada módulo, antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. |
Análise de fontes documentais |
Utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. |
Estudo de casos |
Resolución de varios casos prácticos individuales o en grupo. Estas prácticas serán necesariamente entregadas en los plazos fijados en el aula y expuestas oralmente si los profesores lo estiman necesario. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Estudio de mercado. El punto de partida, para cada uno de los grupos, lo constituye la elección de un tema de investigación. El alumno/s establecerá un proceso de investigación sobre un acontecimiento que considere importante a nivel empresarial, estableciendo las fuentes y el tipo de información necesarias, los análisis estadísticos que se deben aplicar y, por último, expondrá sus conclusiones. En este sentido, (salvo propuesta del propio grupo aceptada por profesores) el tema del trabajo será asignado por el profesor y versará sobre cualquier materia relacionada con el ámbito social, económico, político, medioambiental…
|
Saídas de campo |
Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, , etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de productos... |
Proba de ensaio |
El examen final está formado por dos pruebas de ensayo.
En estas pruebas se realizarán preguntas de breve desarrollo acerca de los contenidos de la materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Existe a posibilidade de levar a cabo reunions de traballo con grupos reducidos para resolver as dudas sobre a materia, sobre os casos e traballos. Se fijará ao inicio do curso con los alumnos e con antelación suficiente o lugar, fecha e hora. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
A2 A5 A9 A12 A13 B3 B4 B6 B8 C1 C2 C3 C5 C6 C8 |
Durante el cuatrimestre los alumnos elaborarán un proyecto de investigación. Los trabajos se valorarán atendiendo a:
• Organización y trabajo en equipo/individual durante el cuatrimestre
• Presentación, estructura, razonamiento y creatividad
• Documentación/bibliografía/otros recursos utilizados.
• Especial atención a las conclusiones y recomendaciones.
|
30 |
Estudo de casos |
A2 A5 A9 A12 A13 B2 B3 B4 B5 B7 |
Se contempla la realización de casos prácticos relacionados con los contenidos teóricos de la asignatura, en base a lecturas de documentos de trabajo, asistencia a charlas u otras posibles actuaciones. Serán evaluados teniendo en cuenta su presentación oral y escrita, la claridad, creatividad y aplicación de los fundamentos teóricos. |
40 |
Proba de ensaio |
B2 B3 C5 |
Realizarase unha proba de ensaio que inclúe preguntas de breve desenvolvemento. |
30 |
|
Observacións avaliación |
A evalIación da asignatura abarca dous bloques diferenciados: O trabajo desarrollado polo alumno ao longo do curso (evaluación continua = 7 puntos) e a realización do exame final(3 puntos).
AVALIACIÓN CONTINUA: casos prácticos e proxecto de investigación
A puntuación máxima da evaluación continua é de 7 puntos sobre 10.
Os casos prácticos e o proxecto de investigación deben ser expostos e presentados na aula na fecha o no momento que o profesor/es estime oportuno.
A participación activa do alumno no desesarrollo das prácticas será valorada polo profesor. Neste senso a calificación de cada un dos membros dun grupo de traballo podrá ser diferente.
A entrega fora de plazo dos traballos o a non presenza na aula no momento da exposición oral conleva a valoración da práctica con 0 puntos.
Exame final:
O exame final é o 30% da nota final (3 puntos sobre 10).
Os profesores realizarán unha proba de ensaio que inclúe preguntas de breve desenvolvemento.
Podrá asinarse un plus na calificación final aos alumnos que participen regular e activamente no desarrollo da asignatura.
Segunda oportunidad (examen xullo)
A calificación obtida en la evaluación continua (casos prácticos y proxecto de investigación) se conservará para 2ª oportunidad de xullo.
O exame 2ª oportunidad (xullo) contén preguntas de ensaio dos contidos do programa, dos casos prácticos e dos proxectos de investigación.. Estas preguntas suponen o 30% da calificación da asignatura (3 puntos)
Alumnos dedicación tiempo parcial:
Os alumnos que teñan recoñecida a dedicación a tempo parcial, seguirán o mesmo sistema de avaliación que os que están a tempo completo. Neste senso, na presente guía se contemplan varias horas de atención personalizada.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
GRANDE ESTEBAN, I (2017). FUNDAMENTOS Y TÉCNICAS DE INVESTIGACIÓN COMERCIAL. ESIC. MADRID
TRESPALACIOS GUTIERREZ JUAN ANTONIO (2016). INVESTIGACIÓN DE MERCADOS. PARANINFO |
|
Bibliografía complementaria
|
ASOCIACIÓN DE EMPRESAS DE ESTUDIOS DE MERCADO Y OPINION (ANEIMO) (). .
ACNIELSEN (). .
INSTITUTO NACIONAL ESTADÍSTICA (). .
INSTITUTO COMERCIO ESPAÑOL (ICEX) (). .
KANTARMEDIA (). .
AGENCIA ESPAÑOLA DE PROTECCIÓN DE DATOS (). .
ALIMARKET ( newsletter) (2016). .
ASOCIACIÓN ESPAÑOLA DE MARKETING ACADÉMICO Y PROFESIONAL (AEMARK) (). .
MARKETING RESEARCH ASSOCIATION (). .
COMISIÓN NACIONAL DE LOS MERCADOS Y LA COMPETENCIA (). .
WWW.ESOMAR.ORG (). .
ASOCIACIÓN ESPAÑOLA DE ESTUDIOS DE MERCADO (AEDEMO) (). .
ASOCIACIÓN DE EMPRESAS DE ESTUDIOS DE MERCADO Y OPINION (ANEIMO) (). . |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|