Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A2 |
Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada. |
A3 |
Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa. |
A4 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. |
A5 |
Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa. |
A6 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A9 |
Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A10 |
Ler e comunicarse no ámbito profesional nun nivel básico en máis dun idioma, en especial en inglés |
A11 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
B1 |
CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo |
B3 |
CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1-Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais |
B7 |
CG2-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización |
B8 |
CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas. |
B9 |
CG4-Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar as persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados |
B10 |
CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e integrar a lóxica financeira a aplicar na toma de decisións de financiamento na empresa |
A1 A2 A3 A6 A8 A11
|
B2 B6 B8 B10
|
C6
|
Coñecer as teorías financeiras básicas sobre os mercados de capitais e comprender as súas implicacións prácticas |
A6 A8 A10 A11
|
B1 B3 B5 B7
|
C4 C6 C8
|
Saber valorar un investimento financeiro |
A2 A4 A5 A8 A11
|
B4 B9
|
C1 C6
|
Saber desenvolver modelos financeiros e aplicar ferramentas informáticas |
A9 A11
|
B6
|
C5 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE I: AS FONTES DE FINANCIAMENTO DA EMPRESA |
1. Fontes de financiamento a curto e largo prazo
2. Financiamento bancario e mediante a emisión de títulos
3. Autofinanciamento
4. Financiamento público e privado
5. Novas formas de financiamento Fintech: o financiamento colaborativo
6. A ética nas finanzas: o financiamento ético
7. O custo de capital
8. A estructura de capital: política de endebedamento da empresa |
BLOQUE II: SELECCIÓN DE CARTEIRAS E VALORACIÓN DE ACTIVOS |
1. A rendibilidade e o risco
2. A formación de carteiras óptimas
3. A valoración de activos |
BLOQUE III: PRODUTOS DERIVADOS |
1. Opcións e futuros: valoración e estratexias de investimento
2. Permutas financeiras (swaps) |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A10 B1 B2 B5 B10 C4 C5 C6 C7 C8 |
18 |
36 |
54 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A11 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 |
20 |
40 |
60 |
Proba mixta |
A1 A4 A6 A8 A11 B2 B3 B4 B6 B7 B8 C1 C4 |
4 |
16 |
20 |
Seminario |
A3 A6 A8 A9 A11 B2 B3 B7 |
4 |
3 |
7 |
Proba mixta |
A1 A4 A6 A8 A11 B2 B3 B4 B6 B7 B8 C1 C4 |
2 |
6 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición teórico-práctica dos temas do programa |
Solución de problemas |
Realización de tarefas prácticas: desenvolvemento de aplicacións dos coñecementos traballados e resolución de exercicios e problemas
|
Proba mixta |
Probas que poderán ser de diverso tipo (test, resposta breve, resposta ampla...) e que se realizarán durante o periodo de clases
|
Seminario |
Titorías de grupo pequeno que se desenvolverán no cuadrimestre en datas que se fixarán ao longo deste |
Proba mixta |
Exame teórico-práctico sobre os contidos da materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Seminario |
Proba mixta |
|
Descrición |
Programaranse catro horas de titorías en grupos reducidos nas que a atención ao alumnado é máis personalizada.
As titorías individuais do curso desenvolveranse nos horarios publicados polo profesorado a principios de cada cuadrimestre. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A4 A6 A8 A11 B2 B3 B4 B6 B7 B8 C1 C4 |
Durante o periodo de clases realizaranse tres probas de diverso tipo que non terán carácter liberatorio e que suporán en conxunto o 45% da cualificación final (máximo 4,5 puntos). Cada proba non realizada puntúa como cero.
|
45 |
Proba mixta |
A1 A4 A6 A8 A11 B2 B3 B4 B6 B7 B8 C1 C4 |
Exame da materia que supón o 55% da cualificación final que o alumno pode obter (máximo 5,5 puntos). Celebrarase en primeira oportunidade (xaneiro no grao en ADE e maio/xuño no programa de simultaneidade dos graos en ADE e Dereito) e en segunda oportunidade (xullo) nas datas acordadas pola xunta de facultade. En ningún caso será posible obter con este exame a parte de cualificación correspondente ás probas que se realizarán durante o periodo de clases. |
55 |
|
Observacións avaliación |
A cualificación de NON PRESENTADO só se outorgará ao alumno cuxa participación en actividades de avaliación teña unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada, segundo normativa vixente da facultade.
A avaliación exposta tamén rexe para o alumnado con recoñecemento de DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL e dispensa académica de exención de asistencia.
Únicamente o alumno que concurra á OPORTUNIDADE ADIANTADA DE AVALIACIÓN examinarase na data establecida pola facultade a tal efecto e o exame será tipo proba mixta de todos os contidos e competencias da materia e con él poderá obter o 100% da cualificación.
Segundo normativa do centro, está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento masivo de información.
Segundo normativa da universidade, o acceso á realización dunha proba de avaliación con instrumentos electrónicos ou dispositivos móbiles acesos, non autorizados expresamente polo profesorado responsable, será causa suficiente de expulsión da proba. Asimesmo, en caso de realización fraudulenta dunha proba de avaliación, procederase á expulsión inmediata do estudante da proba. A expulsión dunha proba de avaliación implicará a cualificación de suspenso (nota numérica 0) na convocatoria da materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
www.aebanca.es (). Asociación Española de Banca.
www.bde.es (). Banco de España.
www.bolsamadrid.es (). Bolsa de Madrid.
www.cnmv.es (). Comisión Nacional del Mercado de Valores.
Piñeiro, C.; De Llano, P. (2010). Dirección financiera. Un enfoque centrado en valor y riesgo. Madrid: Delta
Pindado, J. (dir.) (2012). Finanzas empresariales. Madrid: Paraninfo
www.ico.es (). Instituto de Crédito Oficial.
www.igape.es (). Instituto Gallego de Promoción Económica.
Boedo, L. (2009). Las fuentes de financiación y su coste. A Coruña: Netbiblo
www.paraninfo.es/catalogo/9788497328951/finanzas-empresariales (). Material electrónico del libro Pindado (2012).
www.bolsasymercados.es/mab (). Mercado Alternativo Bursátil.
www.meff.es (). Mercado Español de Derivados Financieros.
www.udc.es/grupos/fysig/carlos/oikonomicon/index.html (). Página del profesor Carlos Piñeiro Sánchez.
Brealey, R.; Myers, S.; Allen, F. (2015). Principios de finanzas corporativas. 11ª ed.. Madrid: McGraw-Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
Suárez, A. (2013). Decisiones óptimas de inversión y financiación en la empresa. 21ª ed.. Madrid: Pirámide
Doldán, F. (2003). Dirección financiera de la empresa. Santiago: Tórculo
Lassala, C.; Medal, A.; Navarro, V.; Sanchis, V.; Soler, A. (2006). Dirección financiera II. Madrid: Pirámide
Piñeiro, C.; De Llano, P. (2012). Finanzas empresariales: teoría y modelos con hoja de cálculo. Santiago: Andavira
Hull, J. C. (2013). Introducción a los mercados de futuros y opciones. 8ª ed.. México: Pearson Educación
Álvarez, B.; Boedo, L. (2011). La financiación empresarial: exposición teórica y análisis de la operativa. Estudio de casos reales desarrollados en Excel. Barcelona: Inforbook's
Piñeiro, C.; De Llano, P. (2009). Principios y modelos de dirección financiera. Santiago: Andavira
Gómez, A.; Piñol, J.; Reig, A.; Rodrigo, A. (2006). Teoría de la financiación II. Madrid: Pirámide |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise das Operacións Financeiras/611G02004 | Estatística I/611G02006 | Contabilidade Financeira I/611G02013 | Estatística e Introdución á Econometría/611G02014 | Contabilidade Financeira II/611G02018 | Teoría do Investimento/611G02020 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Planificación Financeira/611G02034 |
|
|