Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
B1 |
CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo |
B3 |
CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B9 |
CG4-Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar as persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados |
B10 |
CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber analizar o grado de rivalidade competitiva dos sectores e a suas implicacións para a xestión da cadena de valor |
|
B1 B2 B3
|
|
Saber identificar e analizar las principais forzas competitivas dos diferentes sectores a partir de fones de información económica relevante |
|
B4 B5
|
|
Transmiti-os valores de esfuerzo e de traballo e fomenta-la iniciativa persoal |
|
|
C5 C6 C7 C8
|
Saber traballar en equipo e colaborativamente |
|
B9 B10
|
C1 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA I: A ECONOMIA SECTORIAL E INDUSTRIAL |
Campos de aplicación da Economía Sectorial
Conceptos básicos
Evolución da Economía Sectorial, principais enfoques |
TEMA 2: FUNDAMENTOS DA ECONOMIA SECTORIAL E INDUSTRIAL. |
Teoría de xogos e a sua aplicación na estratexia empresarial e na Economica industrial
Comportamento estratexico e barreiras á entrada.
Concentración e poder de mercado |
TEMA 3: ANALISIS ESTRUCTURAL DUN SECTOR. |
Caracterización estructural dos sectores industriales.
Intensidade da incidencia das Forzas Competitivas, Aprosimación aos niveis globais de rentabilidade dos sectores industriais. |
TEMA 4: PROCESO EVOLUTIVO NUN SECTOR.
|
Evolución das forzas competitivas ao longo do tempo.
Factores determinantes do proceso evolutivo dun sector
Identificación de liñas e factores chave do cambio.
Incidencia dos procesos de innovación tecnolóxica.
|
TEMA 5: DISCRIMINACION DE UNIDADES PRODUCTIVAS NUN SECTOR.
|
Tipos e factores de posicións particulares e grupos estratéxicos.
Factores chave do posicionamento das empresas nun sector.
diseño de liñas estratéxicas e avaliación de proxectos de investimento.
|
TEMA 6: DIFERENTES MARCOS SECTORIAIS |
Sectores de nova creacion.
Sector maduros.
Sectores en declive.
Sectores fragmentados.
|
TEMA 7: SECTORES GLOBALES.
|
Tendencias cara á internacionalización e globalización económica.
Factores de competitividade para a supervivencia dun sector nun ámbito xeográfico determinado.
Estratexias global e de ubicación nuhn área territorial concreta.
|
TEMA 8: POLITICA INDUSTRIAL E COMPETENCIA NA UNION EUROPEA.
|
Política da competencia na UE: Normas aplicables ás empresas.
Comportamentos anticompetitivos: Cárteles e abuso de posición dominante.
As restriccións verticais á competencia e os cotratos da distribución comercial.
|
TEMA 9: FOMENTO DA COMPETITIVIDADE E A EMPRESA NA UE
|
A polìtica industrial na UE: fomento da competitividade e da empresa
Politica I+D e fomento da I+D empresarial
Marco de incentivos e axudas e rexímenes especiais para as empresas en crisis.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 |
25 |
25 |
50 |
Seminario |
C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
0 |
4 |
Proba mixta |
B2 B1 C1 C4 C5 |
6 |
34 |
40 |
Sesión maxistral |
B1 B2 B3 B4 |
17 |
34 |
51 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Explicaránse casos practicos de análise sectorial e teoría de xogos como complemento das clases maxistrais e das presentacions orais do profesor nas aulas. Realizarase un traballo de análise estructural dun sector. |
Seminario |
Ralizaranse tutorías de grupo de 15 alumnos por grupo. Comunicarase con antelación o día e a hora de realización das tutorías. Destinaranse a resolución de dudas e a orientación dos estudiantes na realización de casos e traballos sectoriales. |
Proba mixta |
Realizaránse de xeito continuo probas sobre o contido dos temas explicados e comentados cos estudiantes. Incluiran probas obxetivas e probas cortas de exposición, discusión o comentario. |
Sesión maxistral |
Explicación na clase dos diferentes temas coa axuda de transparencias e medios audiovisuais |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
Para as dudas sobre o desenvolvemento dos traballos dos estudiantes sobre a análise estructura dun sector.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordaráse ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa sua dedicación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 |
Un grupo de alumnos debe presentar un traballo sobre a temática da análise estrcutural dun sector industrial |
40 |
Proba mixta |
B2 B1 C1 C4 C5 |
Realizaránse de xeito continuo probas sobre o contido dos temas explicados e comentados cos estudiantes. Incluiran probas obxetivas e probas cortas de exposición, discusión o comentario. |
60 |
|
Observacións avaliación |
En canto ó exame final e á cualificación na acta, lémbranse os seguintes acordos da Comisión Permanente da Facultade de Economía e Empresa do 6 de xullo de 2011:
Cualificación de non presentado. Corresponde ó alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ó 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada. Condicións de realización do exame final. Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. Avaliación da oportunidade de xullo. Esta debe realizarse cos mesmos criterios que os utilizados, no seu caso, na avaliación do primeiro ou do segundo cuadrimestre. Por último, no caso de que ao alumno se lle conceda unha oportunidade de "avaliación adiantada", manterase os mesmos criterios que na oportunidade de xullo Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
academica de exención de asistencia: Na primeira e segunda oportunidade,
os criterios de avaliación rexiránse dacordo á realización dunha proba
mixta cun peso do cen por cento sobre a cualificación. Consistirá nunha
proba na que se incluirán cuestións teóricas e prácticas nas que os
estudantes terán que demostrar ter alcanzado as competencias e os
resultados de aprendizaxe da materia. Os criterios e actividades
de avaliación correspondentes á segunda oportunidade serán os mesmos que
os establecidos para a primeira.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Un dos textos pioneiros na análise estructural de sectores industriais e entorno competitivo. Recomendase a leitura do orixinal en ingles. Tamén do mesmo autor, a monumental investigación “La ventaja competitiva de las naciones”. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|