Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
A13 |
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito. |
A15 |
Capacidade de negociación e mediación. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade de expresión tanto oral como escrita, con especial atención á linguaxe xurídica |
A11
|
B7 B12 B1 B3 B4
|
C1
|
Capacidade de se expresar axeitadamente en público e de manexar a oratoria e a argumentación xurídica |
A8 A10 A12
|
B6 B1 B3
|
C1 C4 C6
|
Traballar de forma colaborativa e comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo |
A12 A15
|
B6 B7 B2 B3 B5
|
C4
|
Capacidade para empregar internet e as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
A13
|
B8
|
C3 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Concepto de comunicación |
1.1.Concepto
1.2. Elementos
1.3. Funcións |
2. O valor das palabras |
2.1. Introducción á semiótica
2.2. Características da linguaxe xurídica
|
3. Comunicación escrita I |
3.1. Ortografía |
4. Comunicación escrita II |
4.1. Sintaxis
4.2. Puntuación |
5. Tipoloxía dos escritos |
5.1. Tipos de texto escrito
5.2. A argumentación
5.2.1 Estructura dos textos argumentativos
5.2.2 Tipos de argumentación
5.3. O Uso das figuras retóricas |
6. Comunicación verbal e non verbal |
6.1. Qué se di e cómo se di
6.2. A importancia da imaxe e do son
6.3. posta en escena e materiais de apoio
6.4. Casuística de cada medio de comunicación |
7. Comunicación oral |
7.1. Oratoria
7.2. Persuasión
7.3. Problemas na expresión oral |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B6 B5 |
1.5 |
0 |
1.5 |
Discusión dirixida |
A10 A11 A12 A13 A15 B7 B8 B12 B3 B4 C7 |
11 |
0 |
11 |
Obradoiro |
A8 B6 C3 |
13.5 |
27 |
40.5 |
Presentación oral |
A12 C1 |
12 |
24 |
36 |
Traballos tutelados |
A13 B6 B2 C1 C6 |
0 |
27 |
27 |
Proba práctica |
A11 A13 A15 |
4 |
0 |
4 |
Proba mixta |
A11 A12 B1 B2 C4 C1 |
2 |
24 |
26 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación dos obxectivos, contidos, dinámica e bibliografía da materia, ben como a realización de probas de avaliación inicial. |
Discusión dirixida |
Clases expositivas presenciais en que se presentarán conceptos cuxo coñecemento será esixido tanto para a realización das prácticas como nas probas escritas. |
Obradoiro |
Actividades que se realizarán individualmente ou en grupo. |
Presentación oral |
Actividades de comunicación oral. |
Traballos tutelados |
Traballo tutelado seguindo as pautas definidas polo/a docente. |
Proba práctica |
Traballo escrito |
Proba mixta |
Proba na que se avalía a asimilación dos contidos e a capacidade de por en práctica as destrezas propias da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Proba mixta |
Presentación oral |
|
Descrición |
A atención personalizada ao alumnado realizarase a través do seguimento e corrección dos traballos tutelados, así como das diversas prácticas que terán que realizar durante o cuadrimestre.
Para o desenvolvemento desta atención personalizada contémplanse ora tutorías presenciais, ora o seguimento continuo a través das ferramentas que as TIC poñen ao servizo da educación.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba práctica |
A11 A13 A15 |
Práctica de escritura |
15 |
Traballos tutelados |
A13 B6 B2 C1 C6 |
Traballo para avaliar a competencia en comunicación escrita. |
20 |
Proba mixta |
A11 A12 B1 B2 C4 C1 |
Proba de carácter teórico-práctico na que se mostrará que foron adquiridos os coñecementos e as competencias da materia. Valorarase tamén a corrección e a adecuación lingüística. |
40 |
Presentación oral |
A12 C1 |
Probas de comunicación oral. |
25 |
|
Observacións avaliación |
Dado que é unha materia eminentemente práctica, o peso
maioritario desta recae sobre todo nos traballos realizados polos alumnos.
O 40% da avaliación total procede da proba obxectiva sobre a teoría impartida
nas clases maxistrais e exercicios prácticos. Esta proba realizarase na data
esablecida pola Facultade. O 60% restante responde a avaliación das prácticas de comunicación
oral e escrita realizadas ao longo do curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
(). . |
CASADO, M., El castellano actual: usos y normas ( Argumentación). EUNSA. 2016. CASSANY,
D., La cocina de la escritura, Anagrama. Barcelona. 2013. JIMENEZ, R., Escribir bien es de justicia, Thompon Reuters Aranzadi, 2016. REAL ACADEMIA ESPAÑOLA ,Ortografía de la Lengua Española.
Espasa Calpe, Madrid. 2003. MONTOLÍO,
E., Manuela práctico de escritura académica, Ariel, 2002. PERELMAN, CH., Tratado de la argumentación. Gredos. 2009. VVAA. Ejercicios de gramática y de expresión con nociones teóricas. Madrid: CERA,2014. VILCHES VIVANCOS, F., Manual
de lenguaje jurídico-administrativo. Madrid: Dykinson, 2010. |
Bibliografía complementaria
|
|
Alcaraz Varó, Enrique e Brian Hughes (2009). El español jurídico. Barcelona: Ariel. Atkinson, Max (2005). Claves para hablar en público. Barcelona: Gestión 2000. Cassany, Daniel (2007. 14.ª ed.). La cocina de la escritura. Barcelona: Anagrama. Galanes Santos, I., A Gómez Méixome, A. González Montañés e M. Souto González (2000): «A lingua dos documentos xurídicos», Cadernos de Lingua, 22, páx. 5-37. En liña en http://consellodacultura.gal/arquivos/cdsg/kit/docs/bibliografia/cd/docs/aldx.pdf Regueiro Rodríguez, Mª Luisa e Daniel M. Sáez Rivera (2013). El español académico. Guía práctica para la elaboración de textos académicos. Madrid: Arco Libros Stuger, Jürg (2008). Oratoria. El arte de hablar en público. Madrid: Drac. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|