Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A5 |
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
A6 |
Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual. |
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecemento dos conceptos fundamentais do estatuto xurídico do empresario e dos problemas prácticos que o mesmo plantexa. |
A1 A2 A4 A8 A9 A10 A11
|
B7 B8 B2 B3 B5
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecemento dos conceptos fundamentais do estatuto xurídico da empresa e dos problemas prácticos que o mesmo plantexa. |
A1 A2 A4 A8 A9 A10 A11
|
B7 B8 B2 B3 B5
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Destrezas básicas no funcionamento do Rexistro Mercantil. |
A1 A2 A9 A10 A11
|
B7 B8 B2 B3 B5
|
C3 C6
|
Coñecemento básico do réxime xurídico propio da contabilidade do empresario. |
A1 A4 A9 A10
|
B7 B8 B2 B3 B5
|
C3
|
Coñecemento do réxime xurídico dos distintos colaboradores do empresario e dos problemas prácticos que o mesmo plantexa. |
A1 A2 A8 A9 A10 A11
|
B7 B8 B2 B3 B5
|
C3 C5
|
Manexo adecuado das fontes do Dereito Mercantil. |
A1 A2 A3 A4 A6 A8 A9 A10
|
B7 B8 B2 B3 B5
|
C3 C4 C5 C7
|
Coñecemento do concepto e da evolución histórica do Dereito Mercantil. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6
|
B8
|
C3 C4 C5 C7
|
Destrezas básicas na Teoría Xeral da Propiedade Intelectual e da Competencia. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A10
|
B7 B8 B2 B3 B4 B5
|
C3 C4 C5 C7
|
Manexo adecuado das categorías xurídicas propias dos dereitos sobre creacións industriais. |
A1 A2 A3 A4 A6 A8 A9 A10 A11
|
B7 B8 B2 B3 B4 B5
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Manexo adecuado das categorías xurídicas propias do dereito dos signos distintivos. |
A1 A2 A4 A6 A8 A9 A10 A11
|
B7 B8 B2 B3 B4 B5
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecemento do Dereito de Autor e dos dereitos afíns, así como dos problemas prácticos que plantexan. |
A1 A2 A4 A6 A8 A9 A10 A11
|
B7 B8 B2 B3 B4 B5
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Manexo adecuado das categorías xurídicas propias do Dereito da Libre Competencia ou Dereito antitrust. |
A1 A2 A4 A6 A8 A9 A10 A11
|
B7 B8 B2 B3 B4 B5
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Manexo adecuado das categorías xurídicas propias do Dereito da Competencia Desleal e da Publicidade Económica. |
A1 A2 A4 A6 A8 A9 A10 A11
|
B7 B8 B2 B3 B4 B5
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Lección 1.- Concepto e evolución histórica do Dereito Mercantil |
1.- O concepto de Dereito Mercantil.
2.- O Dereito Mercantil como categoría histórica: Orixe e evolución.
3.- A codificación mercantil.
4.- O Dereito Mercantil contemporáneo. |
Lección 2.- As fontes do Dereito Mercantil. |
1.- Plantexamento xeral.
2.- A Lei mercantil.
3.- Os usos de comercio.
4.- O Dereito común. |
Lección 3.- A empresa. |
1.- O concepto de empresa.
2.- Problemática xeral da transmisión "inter vivos" da empresa.
3.- A compraventa da empresa.
4.- O arrendamento e o usufructo da empresa. |
Lección 4.- O empresario. |
1.- O concepto de empresario.
2.- Clases de empresarios.
3.- A responsabilidade do empresario.
4.- O empresario individual.
5.- O exercizo da actividade mercantil por persoa casada.
6.- O empresario persoa xurídica. |
Lección 5.- O Rexistro Mercantil. |
1.- Nocións fundamentais sobre o Rexistro Mercantil.
2.- Suxeitos e actos inscribibles.
3.- Os Rexistros Mercantís Territoriais e as súas funcións.
4.- O Rexistro Mercantil Central e as súas funcións. |
Lección 6.- A contabilidade do empresario. |
1.- Nocións introductorias.
2.- A contabilidade formal: O deber de contabilidade, o segredo contable e a contabilidade como medio de proba.
3.- A contabilidade material: As contas anuais, os principios contables e a auditoría de contas. |
Lección 7.- A representación do empresario. |
1.- Nocións introductorias.
2.- O apoderado xeral ou factor.
3.- Os apoderados singulares. |
Lección 8.- Teoría xeral da Propiedade Intelectual e da Competencia. |
1.- A Propiedade Intelectual e o Dereito da Competencia.
2.- Características do réxime da Propiedade Intelectual.
3.- Características do réxime do Dereito da Competencia.
4.- Modalidades. |
Lección 9.- As patentes. |
1.- A patente de invención: Concepto, natureza e clases.
2.- A regulación española das patentes de invención.
3.- O Dereito supranacional de patentes. |
Lección 10.- As marcas. |
1.- Concepto e funcións da marca.
2.- O nacemento do dereito sobre a marca: Prohibicións.
3.- Contido do dereito sobre a marca.
4.- Nulidade e caducidade da marca rexistrada.
5.- Marcas internacionais e marcas comunitarias. |
Lección 11.- Outras creacións industriais e signos distintivos. |
1.- O modelo de utilidade.
2.- O deseño industrial.
3.- Outras modalidades.
4.- O nome comercial.
5.- As denominacións xeográficas dos productos.
6.- Os nomes de dominio. |
Lección 12.- O Dereito de Autor. |
1.- O dereito de autor de obras literarias, artísticas e científicas.
2.- Os dereitos afíns.
3.- A protección do dereito de autor. |
Lección 13.- A libre competencia. |
1.- Réxime xurídico da libre competencia: Regulación española e Dereito Comunitario.
2.- Acordos e prácticas concertadas. Abuso de posición dominante.
3.- Falseamento da competencia por actos desleais. Control das concentracións empresariais.
4.- Axudas públicas.
5.- Órganos e sancións. |
Lección 14.- Competencia desleal e publicidade económica. |
1.- A lealtade na concurrencia mercantil e a Lei de Competencia Desleal.
2.- A cláusula xeral de prohibición.
3.- Os actos de competencia desleal.
4.- A publicidade económica. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Case study |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B7 B8 B2 B3 B4 B5 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
26 |
0 |
26 |
Directed discussion |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B7 B8 B2 B3 B4 B5 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
16 |
0 |
16 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 C4 C5 C6 C7 |
28 |
0 |
28 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B7 B8 B2 B3 B4 B5 C4 C5 C6 C7 |
2 |
40 |
42 |
Long answer / essay questions |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B7 B8 B2 B3 B4 B5 C4 C5 C6 C7 |
2 |
12 |
14 |
|
Personalized attention |
|
24 |
0 |
24 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Case study |
Se analizarán sentenzas dos tribunais e, especialmente, se resolverán problemas xurídicos plantexados en supostos de feito concretos (casos prácticos). |
Directed discussion |
O profesor plantexará en clase un problema xurídico e se procurará chegar á solución do mesmo cas intervencións dos alumnos. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral de cada unha das leccións que integran os contidos da asignatura, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Mixed objective/subjective test |
Método de evaluación consistente nunha proba escrita (examen) que debe realizar individualmente cada alumno. |
Long answer / essay questions |
Ao longo do curso, cada certo tempo, os alumnos realizarán unha proba que terán que entregar ao profesor para a súa evaluación. A mesma servirá tamén para que os alumnos podan comprobar os seus avances na materia obxeto da asignatura. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Mixed objective/subjective test |
|
Description |
A atención personalizada xenérica consiste na tradicional tutoría mediante a cal o profesor ponse a disposición dos alumnos nun momento temporal concreto, co obxeto de que éstes podan consultar ou solventar calquer problema con él de forma individualizada.
A atención personalizada na proba mixta ten lugar tras a súa evaluación. Na tradicional revisión, o profesor atenderá persoalmente ao alumno que o solicite, mostrándolle a proba xa realizada e explicándolle a corrección da mesma.
As MEDIDAS DE ATENCIÓN PERSONALIZADA ESPECÍFICAS PARA O ALUMNADO CON RECOÑECEMENTO DE DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL centraranse, sempre tendo en conta a disponibilidade do alumnado, en establecer opcións sustitutorias daquelas partes de avaliación que, por mor das súas especiais circunstancias, non poden ser plenamente desenvolvidas. Deste xeito, a avaliación continua do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial non será exactamente a mesma ca dos alumnos con dedicación plena, sendo modulada e adaptada a cada caso concreto, en atención ás circunstancias personais de cada un. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Long answer / essay questions |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B7 B8 B2 B3 B4 B5 C4 C5 C6 C7 |
Proba, de moi variada índole (test, análise xurisprudencial, estudo e análise xurídico de casos concretos, elaboración de contratos ou documentos, discusións dirixidas, etc.), que realizan os alumnos ao longo do curso para comprobar os coñecementos adquiridos. |
30 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B7 B8 B2 B3 B4 B5 C4 C5 C6 C7 |
Exame que combinará preguntas "tipo test" con preguntas de redacción, todas elas relacionadas con calquer materia incluida no programa de contidos da asignatura. |
70 |
Case study |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B7 B8 B2 B3 B4 B5 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Os alumnos durante as sesións presenciais intervirán oralmente expoñendo a súa solución aos casos propostos, debatendo, no seu caso, co profesor e cos seus compañeiros. |
0 |
Directed discussion |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B7 B8 B2 B3 B4 B5 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Os alumnos intervirán na discusión plantexada, tratando de mostrar os seus coñecementos e habilidades. |
0 |
|
Assessment comments |
O estudo de casos, a discusión dirixida, e as probas de ensaio/desenrolo suporán o trinta por cento da nota final da asignatura. O Profesor da mesma, no seu intento de fomentar a avaliación continua do alumnado, precisará no inicio do Curso a concreta distribución de dita calificación entre as diversas metodoloxías empregadas. No caso do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial terase en conta para a súa avaliación, de maneira obrigatoria, a proba mixta e as probas de ensaio. A proba mixta, como ocorre cos demáis estudantes, terá un valor do 70% da nota final. No seu caso tamén o estudo de casos, a discusión dirixida, e as probas de ensaio/desenrolo
suporán o trinta por cento da nota final da asignatura. Mais nestes casos se terá en conta a disponiblidade do alumnado, podéndose establecer opcións sustitutorias daquelas partes de avaliación que, por mor das súas especiais circunstancias, non poden ser plenamente desenvolvidas. Certamente, tanto o estudo de casos coma a discusión dirixida poderán adaptarse ás especiais circunstancias personais de cada un.
|
Sources of information |
Basic
|
Aurelio MENÉNDEZ y Ángel ROJO (directores) (Última edición). Lecciones de Derecho Mercantil, vol. I. Thomson Reuters |
É absolutamente necesario manexar as Leis mercantís relativas aos contidos da asignatura. |
Complementary
|
BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO, A. (Última edición). Apuntes de Derecho Mercantil. Aranzadi
JIMÉNEZ SANCHEZ, G. J./DÍAZ MORENO, A. (coordinadores) (Última edición). Derecho Mercantil, vols. I y II. Marcial Pons
SÁNCHEZ CALERO, F./SÁNCHEZ-CALERO GUILARTE, J. (Última edición). Instituciones de Derecho Mercantil, t. I. Aranzadi
VICENT CHULIÁ, F. (Última edición). Introducción al Derecho Mercantil. Tirant lo Blanch
BROSETA PONT, M./MARTÍNEZ SANZ, F. (Última edición). Manual de Derecho Mercantil, t. I. Tecnos |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Commercial Law: Company Law and Securities/612G01022 | Commercial Law: Business, Contracts, Bankruptcy Law and Maritime Law/612G01035 |
|
Other comments |
É aconsellable o estudo continuo, e dende o inicio do curso, da asignatura. |
|