Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A5 |
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
A6 |
Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
A13 |
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito. |
A14 |
Capacidade de elaboración de normas. |
A15 |
Capacidade de negociación e mediación. |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocimiento de la función del Derecho como sistema regulador de las relaciones sociales |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Percepción del carácter sistemático del ordenamiento jurídico |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. O ORDENAMENTO XURÍDICO INTERNACIONAL
|
|
Lección 1.- A sociedade internacional e o seu ordenamento xurídico |
1. A sociedade internacional
A) Evolución histórica
B) Caracteres básicos
2. O Dereito Internacional Público como ordenamento xurídico da sociedade internacional
A) Concepto de Dereito Internacional Público
B) Caracteres do Dereito Internacional Público
C) Funcións do Dereito Internacional Público
|
Lección 2.- A formación do Dereito Internacional Público. |
1. A creación e o desenvolvemento progresivo do Dereito Internacional Público
2. Os tratados internacionais
A) O procedemento de celebración de tratados
B) A aplicación dos tratados
3. O costume e os principios xerais
4. Os actos unilaterais dos estados e das organizacións internacionais
5. A recepción das normas internacionais nos ordenamentos internos
|
II. OS SUXEITOS DO DEREITO INTERNACIONAL PÚBLICO
A) O ESTADO |
|
Lección 3.- O Estado como suxeito primario do Dereito internacional público
|
1. Os elementos constitutivos do Estado
2. O recoñecemento de estados e o recoñecemento de gobernos
3. As inmunidades do Estado
4. A sucesión de estados
|
Lección 4.- O territorio do Estado |
1.Ideas xerais sobre o territorio do Estado
2.Competencias territoriais sobre o espazo mariño
3.Competencias territoriais sobre o espazo supraterrestre
4.Competencias territoriais sobre outros espazos
|
Lección 5.- A poboación do Estado.
|
1. A nacionalidade: competencias do Estado sobre os seus súbditos no estranxeiro
2. A condición xurídica do estranxeiro
3. Réximes cualificados de estranxeiría
|
Lección 6.- Os órganos do Estado nas relacións internacionais
|
1. Os órganos centrais
2. A representación diplomática
3. As oficinas consulares
|
B) LAS ORGANIZACIONES INTERNACIONALES |
|
Lección 7.- Aspectos xerais das Organizacións internacionais
|
1. Antecedentes e evolución histórica
2. Concepto e clases
3. Estrutura e formación da vontade
4. Personalidade xurídica internacional
|
Lección 8.- A Organización das Nacións Unidas.
|
1. Antecedentes e evolución histórica
2. Propósitos e principios
3. Os membros
4. A estrutura institucional
|
Lección 9.- As principais funcións das Nacións Unidas.
|
1. A descolonización
2. O desenvolvemento e o comercio internacional
3. Dereitos humanos
4. Mantemento da paz e seguridade internacionais
|
C) A PERSONA HUMANA |
|
Lección 10- A personas humana ante o Dereito internacional público.
|
1. A capacidade de actuar do individuo ante órganos internacionais
2. A responsabilidade internacional do individuo
3. A protección dos dereitos humanos
|
III. A APLICACIÓN DEL DEREITO INTERNACIONAL PÚBLICO |
|
Lección 11.- A responsabilidade internacional.
|
1. Codificación e desenvolvemento progresivo do dereito sobre a responsabilidade internacional
2. A responsabilidade internacional por feitos internacionalmente ilícitos
3. A responsabilidade internacional polas consecuencias prexudiciais de feitos non prohibidos polo Dereito Internacional Público
|
Lección 12.- Os procedementos para asegurar a aplicación das normas internacionais.
|
1. A protección diplomática
2. As medidas de autotutela
3. Os procedementos institucionalizados
|
Lección 13.- Os procedementos pacíficos de solución de controversias internacionais.
|
1. As controversias internacionais
2. Os procedementos non xurisdicionais de solución de controversias
3. Os procedementos xurisdicionais de solución de controversias
|
Lección 14.- O control do uso da forza
|
1. A prohibición da ameaza ou do uso da forza
2. A regulamentación dos conflitos armados
3. O Dereito internacional humanitario
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
28 |
28 |
56 |
Proba oral |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B6 |
1 |
42 |
43 |
Actividades iniciais |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
24 |
0 |
24 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
3 |
6 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
3 |
6 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 B6 B9 |
6 |
3 |
9 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 |
3 |
3 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Docencia expositiva y orientativa sobre los contenidos del programa. |
Proba oral |
El examen se desarrollará de forma oral y consistirá en diversas preguntas basadas en epígrafes del programa. |
Actividades iniciais |
Las actividades dirigidas consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación o de rol, en trabajos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuya elaboración o resolución los alumnos contarán con las correspondientes orientaciones e instrucciones metodológicas, bibliográficas y documentales. |
Solución de problemas |
Las actividades dirigidas consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación o de rol, en trabajos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuya elaboración o resolución los alumnos contarán con las correspondientes orientaciones e instrucciones metodológicas, bibliográficas y documentales. |
Estudo de casos |
Las actividades dirigidas consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación o de rol, en trabajos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuya elaboración o resolución los alumnos contarán con las correspondientes orientaciones e instrucciones metodológicas, bibliográficas y documentales. |
Análise de fontes documentais |
Las actividades dirigidas consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación o de rol, en trabajos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuya elaboración o resolución los alumnos contarán con las correspondientes orientaciones e instrucciones metodológicas, bibliográficas y documentales. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Las actividades dirigidas consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación o de rol, en trabajos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuya elaboración o resolución los alumnos contarán con las correspondientes orientaciones e instrucciones metodológicas, bibliográficas y documentales. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Solución de problemas |
Estudo de casos |
Análise de fontes documentais |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Proba oral |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
En la evaluación global también se tendrá en cuenta positivamente la asistencia y la activa participación del alumnado en las clases, en las tutorías y en las demás actividades que se desarrollen durante el curso, de tal modo que el profesor pueda llevar a cabo un seguimiento personalizado del estudiante. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Actividades iniciais |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
As actividades dirixidas representarán o 20% da nota final e consistirán, fundamentalmente, en activdidades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instruccións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
2 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
As actividades dirixidas representarán o 20% da nota final e consistirán, fundamentalmente, en activdidades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instruccións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
10 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
As actividades dirixidas representarán o 20% da nota final e consistirán, fundamentalmente, en activdidades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instruccións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
2 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 B6 B9 |
As actividades dirixidas representarán o 20% da nota final e consistirán, fundamentalmente, en activdidades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instruccións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
2 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 |
As actividades dirixidas representarán o 20% da nota final e consistirán, fundamentalmente, en activdidades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instruccións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
3 |
Proba oral |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B6 |
Exame final. Suporá o 80% da nota total, e se realizará ó final do cuatrimestre, sobre a base da docencia impartida durante o curso e co apoio da bibliografía e da documentación relativa ós contidos da guía docente.
O exame será oral ou escrito (opcional) e consistirá en diversas preguntas baseadas en epígrafes do programa.
O nivel mínimo esixido para a superación da proba é de 5 puntos sobre 10. En caso contrario, a materia non se considerará aprobada.
|
80 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Docencia expositiva e orientativa sobre os contidos do programa. |
1 |
|
Observacións avaliación |
Para superar la asignatura deberá alcanzarse un 5 sobre 10 en el examen, que será final y oral, y supondrá un 80% de la nota final.
Para que se pueda sumar la nota de las actividades prácticas, que supondrá el 20% de la nota final, deberá haberse alcanzado un 5 sobre 10 en el examen final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
DIEZ DE VELASCO, M. (2013). Instituciones de Derecho Internacional Público, 18ª ed.. Madrid: Ed. Tecnos
DIEZ DE VELASCO, M. (SOBRINO HEREDIA, J.M. coord.) (2010). Las Organizaciones internacionales. Madrid: Ed. Tecnos
SOBRINO HEREDIA, J.M. (2016). Textos para el estudio del Derecho internacional público,Derecho de la Unión Europea y Derecho internacional de los espacios. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch
SOBRINO HEREDIA, J.M. (2016). Textos para el estudio del Derecho internacional público,Derecho de la Unión Europea y Derecho internacional de los espacios. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch |
|
Bibliografía complementaria
|
PASTOR RIDRUEJO, J.A. (2015). Curso de Derecho internacional público y Organizaciones internacionales, 19ª ed.. Madrid: Ed. Tecnos
MARIÑO MENENDEZ, F. (2005). Derecho internacional público. Parte general, 4ª ed. revisada. Madrid: Ed. Trotta
REMIRO BROTONS, A. Y OTROS (2014). Derecho internacional: curso general, 2ª ed.. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch
RODRIGUEZ CARRIÓN, A. (2009). Lecciones de Derecho internacional público, 6ª ed., 2ª reimpresión . Madrid: Ed. Tecnos
SÁENZ DE SANTAMARÍA, P.A. (2014). Sistema de Derecho Internacional Público, 3ª ed.. Pamplona: Ed. Civitas-Thomson Reuters |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Dereito da Unión Europea/612G01021 | Traballo fin de Grao/612G01031 | Dereito internacional dos espazos/612G01047 |
|
|