Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A1 |
Conocimiento de las principales instituciones jurídicas. |
A2 |
Conocer la función del derecho como sistema regulador de las relaciones sociales. |
A3 |
Percibir el carácter sistemático del ordenamiento jurídico. |
A4 |
Percibir el carácter interdisciplinar de los problemas jurídicos. |
A5 |
Conocer los principios y valores constitucionales. |
A6 |
Comprender las distintas manifestaciones del derecho en su evolución histórica y en su realidad actual. |
A7 |
Conocer las estructuras jurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A8 |
Conocimientos básicos de argumentación jurídica. |
A9 |
Capacidad para el manejo de fuentes jurídicas (legales, jurisprudenciales y doctrinales). |
A10 |
Capacidad para interpretar y analizar críticamente el ordenamiento jurídico. |
A11 |
Capacidad para comprender y redactar documentos jurídicos. |
A12 |
Manejo de oratoria jurídica (capacidad para expresarse apropiadamente en público). |
A13 |
Dominio de las nuevas tecnologías aplicadas al derecho. |
A14 |
Capacidad de elaboración de normas. |
A15 |
Capacidad de negociación y mediación. |
B3 |
Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B4 |
Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
B8 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo, entendiendo, también, la importancia de la cultura emprendedora. |
B9 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa teniendo en cuenta la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
B11 |
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Resolver problemas |
A1 A5 A6 A7 A11 A13 A14 A15
|
B7 B11 B3 B4 B5
|
C3 C7
|
Pensamento crítico |
|
B8
|
|
Traballar de forma autónoma |
|
B9
|
|
Expresión correcta tanto oral como escrita |
|
|
C1
|
Capacidade de analizar a realidade e solucionar problemas |
|
|
C4
|
Valorar a importancia da investigación e a innovación no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
|
|
C8
|
Manexo da oratoria xurídica |
A12
|
|
|
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico |
A10
|
|
|
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas |
A9
|
|
|
Coñecementos básicos de argumentación xurídica |
A8
|
|
|
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos |
A4
|
|
|
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico |
A3
|
|
|
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais |
A2
|
|
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
2.1. O TFG supón a realización, por parte de cada estudante e de forma individual, dun caso práctico ou un informe xurídico concreto baixo a supervisión dun ou máis tutores.
|
Neste traballo deben integrarse e desenvolverse os contidos formativos recibidos, así como as capacidades, competencias e habilidades adquiridas durante o período de docencia do grao.
|
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Presentación oral |
A1 A5 A6 A7 A8 A11 A12 A13 A14 A15 B8 B11 B3 B4 B5 C1 C3 C7 |
1 |
6 |
7 |
Trabajos tutelados |
A2 A3 A4 A10 B7 B9 C4 C8 |
0 |
50 |
50 |
Análisis de fuentes documentales |
A9 A10 B9 |
0 |
75 |
75 |
|
Atención personalizada |
|
18 |
0 |
18 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Presentación oral |
O estudantado defenderá os seus TFG pública e presencialmente. No caso de que o/a estudante solicite de forma motivada e acreditada defender o TFG de forma non-presencial, cumprirá que o faga ante a Comisión de Plans de Estudo, delegada do Consello de Goberno, para que a autorice ou non. Isto sempre de se daren as condicións legais, técnicas, administrativas e económicas que o permitiren. A realización, presentación e defensa dos TFG poderán efectuarse en calquera dos idiomas empregados na impartición do grao, de acordo co disposto na memoria de verificación do título.
Cada estudante disporá dun tempo máximo, do que será informado polo tribunal, para a defensa do TFG, en que deberá expoñer os obxectivos, a metodoloxía, o contido e as conclusións do seu traballo. Con posterioridade terá que atender as preguntas, as aclaracións, os comentarios e as suxestións que puideren formularlle os membros do tribunal de avaliación
|
Trabajos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Análisis de fuentes documentales |
O estudante deberá analizar as fontes legais e xurisprudenciais de maneira adecuada para poder resolver o caso ou elaborar adecuadamente o informe plantexado. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Trabajos tutelados |
|
Descripción |
O TFG será dirixido por un membro do profesorado dos departamentos con docencia a tempo completo no plan de estudos do título de grao.
Tal profesor/a será responsable de:
a) expoñerlle ao estudantado cuxa titoría exerza as características do traballo, e orientalo no seu desenvolvemento;
b) realizar un seguimento da elaboración do TFG e velar polo cumprimento dos obxectivos fixados;
c) autorizar a presentación e defensa do TFG.
|
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Presentación oral |
A1 A5 A6 A7 A8 A11 A12 A13 A14 A15 B8 B11 B3 B4 B5 C1 C3 C7 |
O alumno fará unha exposición pública oral ante o tribunal que avalía os traballos fin de grao no que exporá a metodoloxía empregada e a resolución da tarefa proposta |
50 |
Trabajos tutelados |
A2 A3 A4 A10 B7 B9 C4 C8 |
Calidad del trabajo presentado |
50 |
|
Observaciones evaluación |
Unha vez realizada a exposición do/a estudante, o tribunal deliberará sobre a cualificación que lle corresponde. Aplicaranse os criterios de avaliación da guía docente e o disposto na memoria de verificación do título. Os criterios faranse públicos antes das defensas dos TFG. Para a cualificación final establecerase a media aritmética das cualificacións asignadas ao TFG por cada un dos membros do tribunal. Nas derradeiras convocatorias o Tribunal está aplicando o seguinte criterio respecto a presentación oral: otorga ata un 20% a exposición do TFG e otorga ata un 30% ao turno de preguntas e respostas.
A cualificación outorgarase en función da seguinte escala numérica establecida no Real Decreto 1125/2003[1], de 0 a 10, con expresión dun decimal, a que terá que engadírselle a correspondente cualificación cualitativa: a) 0-4,9 suspenso b) 5,0-6,9 aprobado c) 7,0-8,9 notable d) 9,0-10 sobresaliente Poderá acceder á mención de matrícula de honra o estudantado que obtiver unha cualificación igual ou superior a 9,0 puntos, segundo o criterio do tribunal avaliador. No caso de o/a estudante obter a cualificación de suspenso, o tribunal faralle chegar un informe coas recomendacións oportunas para a mellora do traballo e a súa posterior avaliación. Enviaráselle(s) unha copia deste informe á(s) persoa(s) que dirixiron o TFG. A revisión e/ou reclamación das cualificacións finais dos TFG levaranse a cabo de conformidade co previsto na normativa da UDC
|
Fuentes de información |
Básica
|
|
O alumnado deberá seleccionar a fontes doctrinais e xurisprudencias mais axeitadas ao suposto elexido para desenvolver do mellor xeito o TFG. |
Complementária
|
|
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
Otros comentarios |
Tratándose do TFG e un requisito indispensable que o alumnado teña superadas todas as materias do Grao en Dereito. A normativa permite que o alumnado poida depositar o TFG con algunha materia non superada, pero a defensa solo poderá realizarse cando o alumno/a teña todas a materias do Grao en Dereito superadas. |
|