Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural |
A2 |
Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural |
A3 |
Ser capaz de realizar aportacións creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos productos artísticos e das realidades culturais |
A4 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos |
A5 |
Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación |
A6 |
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos hispánico e galego-portugués |
A7 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes |
A8 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma |
A10 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos |
A12 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais |
A13 |
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais |
A14 |
Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais |
B1 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B3 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
B4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
B6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse |
B7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe |
B8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
B9 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser, en grande medida, autodirixido ou autónomo |
B10 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C1 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva |
C2 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos |
C3 |
Demostrar un compromiso ético coas desigualdades |
C4 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade |
C5 |
Integrar coñecementos de campos de estudos diversos |
C6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares |
C7 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador |
C8 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico |
C9 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. |
AM1 AM3 AM6 AM8 AI1
|
BM1 BM3 BP3 BP4 BP5
|
CM1 CM2 CM4 CM5 CM6 CI1 CI2
|
Desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no campo dos estudos literarios e culturais |
AM1 AM3 AM6 AM8 AI1
|
BM1 BM3 BP3 BP4 BP5 BP7
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CI1 CI2
|
Saber interpretar textos aplicando diferentes modelos de tipo xenérico. |
AM2 AM3 AM4 AM5 AM7 AP1
|
BM1 BM3 BP3 BP4 BP5
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CI1 CI2 CI3
|
Coñecer as técnicas do análise cultural tendo en conta os fundamentos ideolóxicos dos diferentes contextos ideolóxicos. |
AM2 AM3 AM4 AM5 AM7 AI3
|
BM1 BM3 BP3 BP4 BP5
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CI1 CI2
|
Adquirir un concepto da literatura mediante a súa relación coas TICS e saber aplicar o mesmo a textos diferentes. |
AM2 AM3 AM4 AM5 AM7 AI2
|
BM1 BP1 BP3 BP5 BP6
|
CM1 CM2 CM5 CI2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Recursos para a investigación literaria |
1.1. Nocións básicas.
1.2. As fontes.
1.3. Onde buscar as fontes. |
2. Fontes convencionáis |
2.1. Fontes xerais: historias da literatura, coleccións textuais, coleccións documentais, monografías, antoloxías, revistas especializadas.
2.2. A bibliografía: a tradicional, a específica, publicacións periódicas.
2.3. Repertorios bibliográficos: por autor, por materia, por lugar de conservación.
2.4. Libros de consulta: enciclopedias, diccionarios, repertorios, anuarios e almanaques. |
3. Fontes electrónicas |
3.1. As novas tecnoloxías e a investigación literaria
3.2. As bases de datos
3.3. Bibliotecas virtuais
3.4. Catálogos colectivos
3.5. Directorios e portais
3.6. Catálogos de bibliotecas en red
3.7. Revistas electrónicas |
4. Outros recursos |
4.1. Manuscritos
4.2. Edicións
4.3. Traduccións
4.4. Actas de Congresos
4.5. Homenaxes
4.6. Epistolarios
4.7. Obras misceláneas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
A2 A4 A5 A14 A10 B4 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C4 C7 C5 C6 C9 |
2 |
15 |
17 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A14 A10 A8 A12 B6 B7 B9 B3 C1 C7 C5 C6 C9 |
2 |
2 |
4 |
Sesión maxistral |
A13 A1 A2 A3 A5 A7 A10 C3 C7 C8 |
10 |
8 |
18 |
Análise de fontes documentais |
A5 A14 B6 B7 B9 C1 |
1 |
10 |
11 |
Traballos tutelados |
A2 A4 A10 B1 C7 C5 C6 C9 |
0 |
20 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Prácticas dirixidas polo profesor que terán en conta as destrezas do alumno na busca de fontes electrónicas para o estudo da literatura. |
Obradoiro |
Realización dunha exposición oral onde se valorará a competencia a capacidade do alumno para expor as súas inquietudes e dúbidas sobre a materia do programa. |
Sesión maxistral |
Explicación por parte do profesor dos contidos do programa, que inclúe a formulación de preguntas por parte dos alumnos. |
Análise de fontes documentais |
Estudo de textos e outras fontes que conduzan ao mellor coñecemento e dominio da materia do programa e a adquirir de forma máis eficaz as destrezas asociadas ao mesmo. |
Traballos tutelados |
Proba de carácter teórico-práctico que avallará os coñecementos e destrezas adquiridos e que terá lugar ao final do curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Análise de fontes documentais |
Prácticas a través de TIC |
Obradoiro |
|
Descrición |
Estas metodoloxías comportan un seguimento particularizado do profesor, dentro e fóra da aula, segundo un calendario que se indicará ao principio do curso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A2 A4 A10 B1 C7 C5 C6 C9 |
Realización dun traballo sobre o contido da materia. Valorarase a asistencia as titorías correspondentes. Tamén a corrección no contido e na expresión. |
60 |
Prácticas a través de TIC |
A2 A4 A5 A14 A10 B4 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C4 C7 C5 C6 C9 |
Realización dunha proba práctica sobre os contidos da materia. |
20 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A14 A10 A8 A12 B6 B7 B9 B3 C1 C7 C5 C6 C9 |
Valorarase a participación e exposición oral no obradoiro sobre un dos contidos da materia. |
20 |
|
Observacións avaliación |
O sistema de avaliación será adaptado aos alumnos con dispensa
académica. En virtude da diversidade de situacións posibles, no seu
momento, de darse o caso, indicarase o sentido desta adaptación, de modo
que aquelas sesións, probas etc. en que non poidan participar sexan
compensadas con outras. Para a proba mixta cómpre acadar unha media de 5
para poder ser aprobado. Se o alumno realiza o 50% das
actividades propostas será avaliado
(a súa cualificación non será, pois, NP). Na segunda oportunidade, o
alumno deberá completar as actividades que se solicitan.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Casas, M., Redondo, G, y Sánchez, S. (2013). Actas del Seminario Internacional sobre Bibliotecas digitales y Bases de datos especializadas en Literaturas Hispánicas (BIDESLITE)i. Madrid: Instituto Universitario Menéndez Pidal-Universidad Complutense de Madrid
Laplana, J. E. (2002). Aproximación al hispanismo en Internet. Boletín de la AIH, 9, pp. 183-191
Foucault, M. (1991). Archéologie du savoir. Paris: Gallimard
Simón Díaz, J. (1980). Bibliografía de la Literatura Española. Madrid: Gredos
Simón Díaz, J. (1950). Bibliografía de la Literatura Hispánica. 16 vols.. Madrid: CSIC
Reynolds, L. D. y Wilson, N. G. (1986). Copistas y filólogos. Madrid: Gredos
García-Carcedo, P. (ed.) (2011). Enseñanza virtual y presencia de las literaturas. Granada: Universidad de Granada
López Poza, S. y Pena Sueiro, N. (2014). Humanidades Digitales: desafíos, logros y perspectivas de futuro. Janus, anexo 1. A Coruña: SIELAE
Caenegem, R. C. van y Ganshof, F. L. (1997). Introduction aux sources de l´histoire medievale. Typologie, histoire de l´erudition medievale, grandes collections, sciences auxiliares, bibliographie. Belgique: Brepols
Agenjo, X y Hernández, F. (2009). La biblioteca virtual: función y planteamiento. Boletín de la ANABAD, 59, pp. 25-105
Goicochea, M. (ed.) (2010). La entrada en la filología hoy: escritura, informática, información. Madrid: Servicio de Publicaciones de la UCM
Rodríguez, J (ed.) (2012). Libros electrónicos y contenidos digitales en la sociedad del conocimiento. Madrid: Pirámide
Romera Castillo, J. et alii (1997). Literatura y multimedia. Madrid: Visor Libros
Dacos, M. y Mounier, P. (2010). L´édition électronique. Paris: Éditions La Découverte
Palau Dulcet, J. (1948-1985). Manual del libro hispano-americano. 28 vols y 4 de índices. Barcelona: Palau |
Tamén se entregará aos alumnos unha bibliografía específica para cada un dos
temas do programa. |
Bibliografía complementaria
|
Cohen, R. (2003). 500 Cantigas d´Amigo. Porto: Campo das Letras
Soriano, L. et alii (1988-2015). Boletín Bibliográfico de la Literatura Hispánica Medieval. AHLM
Bossuart, R. et alii (1964). Dictionnaire des lettres françaises. Le Moyen Age. Paris: Fayard
(). gallica.bnf.fr.
Soriano, L. et alii (2014). Humanitats a la xarxa: món medieval/ Humanities on the Web: the Medieval World. Bern: Peter Lang
(). Lexilogos.com. "Dictionnaire français": "ancien français".
Mölk, U. y Wolfzettel, F. (1972). Répertoire métrique de la poésie lyrique française des origenes à 1350. München: Wilhelm Fink Verlag München |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|