Estudo avanzado dos procesos de creación e difusión dos textos literarios no seu entorno sociocultural. Entre outros aspectos, atenderase aos seguintes:
-Mecenazgo e literatura
-Círculos de difusión: o texto e os seus contidos
-Usos e funcións da literatura
Competencias do título
Código
Competencias / Resultados do título
Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe
Competencias / Resultados do título
Desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudios literarios e culturais.
Aplicar as técnicas de análisise cultural en contextos diversos.
Ampliar o concepto de literatura, a través da sua relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural.
AM1 AM4 AM8 AM9 AP1 AI1 AI2 AI3
BM3 BP1 BP3 BP4 BP5 BP7 BI1 BI2 BI3
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CI1 CI2 CI3
Contidos
Temas
Subtemas
1. Introducción.
O contorno sociocultural como marco da creación literaria
2. Mecenado e literatura
2.1. A literatura cortesá
2.2. Festa e literatura
3. Usos e funcións da literatura
3. A literatura española da Idade Media ao século XVII
3.1. Funcións: Docere, Delectare, Movere
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Sesión maxistral
O profesor presentará contidos teórico-criticos pertinentes da materia obxecto de estudo.
Lecturas
O alumno preparará diversas lecturas asignadas polo profesor.
Obradoiro
Mediante a combinación de diversas metodoloxías (discusión dirixida, debate, ejercicios, etc.) o alumno levará a cabo distintas actividades sobor diferentes aspectos do programa baixo a supervisión do profesor.
Traballos tutelados
Os alumnos desarrollarán un traballo, previamente consensuado co profesor, sobre calquer aspecto relacionado coa materia objeto de estudio nesta asignatura.
Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Cando o requira ou estime oportuno, o alumno acudirá ao despacho do profesor, durante horario de titorías, para recabar o asesoramento pertinente.
Avaliación
Metodoloxías
Competencias / Resultados
Descrición
Cualificación
Traballos tutelados
A4 A10 B7
Valorarase a capacidade de investigación literaria do alumno en función da análise crítica do tema obxecto de estudo, o razoamento ordenado da exposición, as referencias pertinentes a bibliografía,e tc.
50
Obradoiro
A1 A4 A10 A8 A12 B7 B8 C3 C5 C8
Valoraranse os traballos realizados na aula, sempre que se fagan cos criterios establecidos e se demostre capacidade crítica.
50
Observacións avaliación
Recibirán a cualificación de "Non Presentado" aqueles alumnos que non entreguen o traballo tutelado.
Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades superadas. Para os estudantes con dedicación a tempo parcial ou de modalidades específicas de aprendizaxe e apoio a diversidade, o profesorado responsable poderá adoptar as medidas que considere oportunas para non perxudicar ao alumno.
Fontes de información
Bibliografía básica
Bibliografía complementaria
Lecturas de ampliación bibliográfica:
Prats i Cuevas, España: Siglo XX (1898-1931). Madrid, Anaya 1988.
Paniagua,Javier. Espana: Siglo XX (1931-39). Madrid. Anaya, 1988.
Castelló,J.E. Espana: Siglo XX (1939-78). Madrid, Anaya, 1988.
Se recomendarán/distribuirán en clase otras lecturas pertinentes. El profesor asesorará al alumno sobre bibliografía específica (personalizada).
Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Materias que continúan o temario
Observacións
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías