Identifying Data 2017/18
Subject (*) Literature and Sociocultural Context Code 613584112
Study programme
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade (plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Pena Sueiro, Nieves
E-mail
nieves.pena.sueiro@udc.es
Lecturers
Pena Sueiro, Nieves
E-mail
nieves.pena.sueiro@udc.es
Web
General description Estudo avanzado dos procesos de creación e difusión dos textos literarios no seu entorno sociocultural. Entre outros aspectos, atenderase aos seguintes:
-Mecenazgo e literatura
-Círculos de difusión: o texto e os seus contidos
-Usos e funcións da literatura

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural
A4 Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos
A8 Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma
A9 Aplicar as técnicas de análise cultural respetando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos
A10 Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos
A12 Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais
A13 Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais
A14 Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais
B3 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
B4 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
B6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse
B7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe
B8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
B10 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
B12 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base e oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos. dentro de contextos mais amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 Que os estudiantes sexan capaces de integrar coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
C1 Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva
C2 Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos
C3 Demostrar un compromiso ético coas desigualdades
C4 Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade
C5 Integrar coñecementos de campos de estudos diversos
C6 Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares
C7 Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador
C8 Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico
C9 Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudios literarios e culturais. Aplicar as técnicas de análisise cultural en contextos diversos. Ampliar o concepto de literatura, a través da sua relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural. AC1
AC4
AC8
AC9
AJ1
AR1
AR2
AR3
BC3
BJ1
BJ3
BJ4
BJ5
BJ7
BR1
BR2
BR3
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CR1
CR2
CR3

Contents
Topic Sub-topic
1. Introducción.


O contorno sociocultural como marco da creación literaria

2. Mecenado e literatura 2.1. A literatura cortesá
2.2. Festa e literatura
3. Usos e funcións da literatura 3. A literatura española da Idade Media ao século XVII
3.1. Funcións: Docere, Delectare, Movere

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A13 A1 A14 A8 A9 A12 B13 B4 B6 B14 B8 B12 B10 B3 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 10 0 10
Workbook A1 A4 A10 A8 A12 B7 B8 C3 C5 C8 0 10 10
Workshop A1 A4 A10 A8 A12 B7 B8 C3 C5 C8 5 16 21
Supervised projects A4 A10 B7 0 33 33
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech O profesor presentará contidos teórico-criticos pertinentes da materia obxecto de estudo.
Workbook O alumno preparará diversas lecturas asignadas polo profesor.
Workshop Mediante a combinación de diversas metodoloxías (discusión dirixida, debate, ejercicios, etc.) o alumno levará a cabo distintas actividades sobor diferentes aspectos do programa baixo a supervisión do profesor.
Supervised projects Os alumnos desarrollarán un traballo, previamente consensuado co profesor, sobre calquer aspecto relacionado coa materia objeto de estudio nesta asignatura.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Cando o requira ou estime oportuno, o alumno acudirá ao despacho do profesor, durante horario de titorías, para recabar o asesoramento pertinente.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A4 A10 B7 Valorarase a capacidade de investigación literaria do alumno en función da análise crítica do tema obxecto de estudo, o razoamento ordenado da exposición, as referencias pertinentes a bibliografía,e tc. 50
Workshop A1 A4 A10 A8 A12 B7 B8 C3 C5 C8 Valoraranse os traballos realizados na aula, sempre que se fagan cos criterios establecidos e se demostre capacidade crítica. 50
 
Assessment comments

Recibirán a cualificación de "Non Presentado" aqueles alumnos que non entreguen o traballo tutelado.

Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades superadas. Para os estudantes con dedicación a tempo parcial ou de modalidades específicas de aprendizaxe e apoio a diversidade, o profesorado responsable poderá adoptar as medidas que considere oportunas para non perxudicar ao alumno.


Sources of information
Basic


Complementary

Lecturas de ampliación bibliográfica:

Prats i Cuevas, España: Siglo XX (1898-1931). Madrid, Anaya 1988.

Paniagua,Javier. Espana: Siglo XX (1931-39). Madrid. Anaya, 1988.

Castelló,J.E. Espana: Siglo XX (1939-78). Madrid, Anaya, 1988.

Se recomendarán/distribuirán en clase otras lecturas pertinentes. El profesor asesorará al alumno sobre bibliografía específica (personalizada).


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.