Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural |
A2 |
Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural |
A7 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes |
A9 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respetando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos |
A10 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos |
A12 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais |
A14 |
Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais |
B3 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
B4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
B6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse |
B7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe |
B8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
B10 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C1 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva |
C2 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos |
C3 |
Demostrar un compromiso ético coas desigualdades |
C4 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade |
C5 |
Integrar coñecementos de campos de estudos diversos |
C6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares |
C7 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e utilizar os recursos bibliográficos e documentais relacionados coa materia. |
AM2 AM7 AI3
|
BP3 BP4 BP5
|
CM2 CM3 CM5 CI1
|
Profundizar nos procesos de recepción dos textos literarios, atendendo non só aos lectores e/ou oidores, senón aos mediadores (traductores, adaptadores, comentaristas) que influén na fortuna editorial dos textos. |
AM1 AM7 AM9 AI1
|
BM3 BP1
|
CM1 CM4 CM6
|
Utilizar o sentido crítico para o estudo e a análise literaria de textos españois, profundizando non só nos procesos e técnicas de escritura e estilo (autor), senón tamén da recepción dos textos. |
AM2 AP1
|
BP3 BP7
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución |
A literatura como medio de comunicación
A recepción de la literatura
A estética da recepción
Os mediadores da recepción: Traducións, comentarios e adaptacións
|
A recepción e imitación dos clásicos |
A Imitatio
O proceso de receptio
Os progymnasmata |
A recepción da literatura na Idade Moderna |
Do manuscrito ao impreso |
Cara a unha historia da lectura |
Lectores, lecturas e bibliotecas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 A7 A10 A9 A12 C2 C3 C7 C5 |
2 |
23 |
25 |
Seminario |
A1 A2 A7 A9 B4 B6 B7 B8 C5 |
10 |
10 |
20 |
Lecturas |
A1 A2 A9 C4 C7 |
0 |
22 |
22 |
Presentación oral |
A14 B10 B3 C1 C6 |
3 |
2 |
5 |
Análise de fontes documentais |
A1 B4 B6 C7 C6 |
2 |
1 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Os alumnos terán que facer un traballo tutelado sobre algún aspecto ou lectura da materia. Baixo a tutela da profesora que ofrecerá información bibliográfica e asesoramento, os estudantes realizaran un traballo escrito de unhas 10 páxinas de extensión. |
Seminario |
A materia presentarase en seminarios, coa finalidade de chegar ao estudo intensivo do tema mediante a lectura, discusión, a participación, a elaboración de documentos e conclusións. |
Lecturas |
Mediante a lectura de textos e documentación escrita profundizarase nos contidos. |
Presentación oral |
Será preciso realizar unha presentación oral dos traballos tutelados, na que os alumnos demostren a sua oratoria, capacidade de síntese e análise, e dominio das técnicas de presentación oral |
Análise de fontes documentais |
Procura, lectura e análise de fontes primarias e secundarias que nos permitan obter información sobre a recepción da literatura, os procesos, mecanismos, etc. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Ademais das titorías semanais obrigatorias dos profesores nas que atenderán as dudas ou preguntas dos estudantes, para a realización do traballo será preciso acudir a 3 titorías nas que recibirán atención personalizada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A7 A10 A9 A12 C2 C3 C7 C5 |
Será preciso realizar un traballo tutelado sobre un tema da materia, no que estudante debe demostrar o seu correcto uso da expresión escrita académica e o seu dominio do tema. |
80 |
Presentación oral |
A14 B10 B3 C1 C6 |
Os alumnos terán que facer unha presentación oral pública do seu traballo tutelado, no que mostrarán o dominio da expresión oral e das técnicas de presentación dun tema. |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Antón, Beatriz, El tacitismo en el siglo XVII en España: el proceso de "receptio", Valladolid, Universidad, 1992. Cuartero Sancho, Pilar, "Los autores grecolatinos de literatura científica, modelos literarios de la literatura científica en castellano del Siglo de Oro", Criticón Nº 58, 1993, 85-93.
Hernández Miguel, L. A., La tradición clásica. La transmisión de las literaturas griega y latina antiguas y su recepción en las vernáculas occidentales. Liceus, 2008.
La recepción del texto literario, Coloquio de la Casa Velázquez, ed. por J. Pierre Etienvre y L. Romero Tovar, Madrid- Zaragoza, 1988.
López Grigera, Mª L., "Introducción a una lectura retórica de Cervantes: "El Quijote" a la luz de Hermógenes (II)", Salina: revista de lletres, Nº. 6, 1991, 34-40
Montero Reguera, J., "La recepción del Quijote" en El Quijote y la crítica contemporánea, Centro de Estudios Cervantinos, 1998. Biblioteca Digital Siglo de Oro: http://www.bidiso.es |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|