Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A1 A2 A3 A5 A11 A15 A16 A17
|
B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C4
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
|
B5
|
|
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A5
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción. Actividades iniciais.
Os xéneros..
Características da prosa.
|
Características da prosa.
Literalidade e literariedade
Ficción e non ficción |
Discursos da literatura e discursos da historia.
Ficción e historia. |
Prosa de ficción
Prosa memorialista
Prosa e pensamento
Prosa e política |
Comentarios de textos de diferentes modalidades de prosa.
Análisis dos modelos e estudo dos textos aportados pola profesora como exemplario. |
Exemplario:
crónica, memorias, ensaio político, narrativa de ficción. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 A11 A16 A17 B1 |
10 |
26 |
36 |
Obradoiro |
A2 A5 A15 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C4 |
18 |
18 |
36 |
Actividades iniciais |
B1 B3 B8 B9 |
2 |
2 |
4 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A11 |
2 |
32 |
34 |
|
Atención personalizada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor introducirá o obxecto de análise; sexa unha práctica de comentario, un xénero ou unha obra do ejemplario. Esta introducción servirá de base para a correcta realización dos ejercicios prácticos por parte dos alumnos e dotará a clase de elementos de debate e de suxerencias para a investigación individual e a autoformación. |
Obradoiro |
Mediante a combinación de diversas metodoloxías ,o alumno levará a cabo distintas actividades sobre diferentes aspectos do programa baixo a supervisión do profesor . O obradoiro é un espazo xerador de sinerxias productivas na aprendizaxe práctica. |
Actividades iniciais |
As actividades iniciais consisten nunha serie de probas que indican a disposición dos alumnos para o aprendizaxe da materia e a súa formación inicial e o seu interese. Esto permite impartir docencia de maneira o máis axeitada posible o perfil dos alumnos. |
Proba mixta |
Realizaráse unha proba mixta o finalizar a materia. Consitirá nun exercicio práctico que permita poñer en práctica as habilidades acadadas por parte dos alumnos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Proba mixta |
|
Descrición |
O alumno acudirá periódicamente a titorías para aclarar dúbidas sobre os temas suscitados.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A2 A5 A15 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C4 |
Valoraráse a capacidade crítica do alumno mediante diversos exercicios prácticos: exposicións, debates, solución de problemas, análise de textos buscando fomentar o pensamento crítico dentro e fora da aula. |
50 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A11 |
Valoraráse a capacidade de comprensión, análisis, pensamento crítico e dominio do idioma castelán; ademáis da orixinalidade e o rigor analítico. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos deberán acadar unha calificación mínima de 5 en cada unha das probas para poder aprobar a asignatura.Os alumnos que non sexan avaliados positivamente na primeira convocatoria deberán facer unha nova proba mixta, agás dun traballo individualizado, se o profesor o considera axeitado, dependendo en cada caso das competencias que debe incrementar. Terase en conta a situación dos alumnos con dispensa académica que deberán informar o profesor da sua condición o inicio do curso. O profesor deseñará un sistema de avaliación que, agás de outras actividades evaluables, como prácticas textuais e bibliográficas, incluirá unha proba mixta especialmente formulada para un alumno que non participara nas sesións de obradoiro. A avaliación será simétrica na primeira e segunda oportunidade. A convocatoria de decembro consistirá nunha proba mixta na que se incluirá unha práctica de comentario de texto. Calificaránse con non presentado os alumnos que non entreguen as prácticas do obradoiro e /ou non se presenten a proba mixta.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Vitor Manuel Aguar e Silva, Teoría de la Literatura, Gredos, Madrid, 1986. Pedro Aullón de Haro, Idea de la literatura y teoría de los géneros literarios, Universidad de Salamanca, 2017. M. Angel Garrido edit. El lenguaje literario. Vocabulario crítico, Madrid, Síntesis, 2009. JM Pozuelo Yvancos, Poética de la ficción,Madrid, Síntesis, 1999. Kurt Spang, Géneos literarios, Madrid, Sintesis, 1999. Jorge Edwards, Persona non grata,Madrid,Cátedra, 2015. ____________, Los círculos morados, Barcelona, Lumen,2013. ____________, La última hermana, Madrid, Acantilado, 2016 ____________, Adiós Poeta, Barcelona, Tusquets, 1990. |
Bibliografía complementaria
|
|
Jorge Edwards, Persona non grata,Madrid,Cátedra, 2015. ____________, Los círculos morados, Barcelona, Lumen,2013. ____________, La última hermana, Madrid, Acantilado, 2016 ____________, Adiós Poeta, Barcelona, Tusquets, 1990.La profesora aportará otros fragmentos de manuscritos y/o inéditos. También de textos descatalogados. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|