Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística ao estudo sincrónico e diacrónico da lingua latina. |
A1
|
|
|
Saber analizar e comentar textos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual |
A2 A12
|
|
|
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e o seu desenvolvemento no campo da lingua latina. |
A3
|
|
|
Coñecer a lingua latina tanto en sincronía como no seu carácter de antecedente das linguas romances. |
A13
|
|
|
Ser capaz de levar os coñecementos lingüísticos e literarios á súa aplicación práctica no estudo da lingua latina. |
A15
|
|
|
Ter coñecementos sobre a evolución terminolóxica e sobre os procedementos de creación léxica tanto na lingua latina como nos periodos antigos das linguas romances. |
A23
|
|
|
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información relativos á lingua latina. |
|
B1
|
|
Adquirir capacidade de autoformación no estudo sincrónico e diacrónico da lingua latina. |
|
B3
|
|
Relacionar os coñecementos sobre lingua e literatura latinas cos de outras áreas e disciplinas, en particular con aquelas mais directamente derivadas do mundo clásico. |
|
B5
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma, enriquecendo a capacidade expresiva por medio da aplicación do aprendido no ámbito da lingua latina e do mundo cultural antigo. |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico na lectura e valoración de documentos escritos en lingua latina. |
|
B7 B8
|
|
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva |
|
B6
|
|
Apreciar a diversidade da lingua latina en sincronía e en diacronía. |
|
B8
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. O sistema fonético e fonolóxico do latín, e a súa representación gráfica. Principais liñas de evolución. |
1.1. Descrición do sistema vocálico; variedades e evolución
1.2 Descrición do sistema consonántico; variedades e evolución
1.3 Orixe e evolución do alfabeto latino |
2. Morfosintaxe do latín. |
2.1 A flexión nominal e a súa evolución
2.2 Morfoloxía verbal e a súa evolución
2.3 Organización sintáctica da oración simple; a súa evolución.
2.4 Organización sintáctica da oración complexa; a súa evolución |
3. O léxico latino: mecanismos para a súa creación, organización e renovación. |
3.1 Caracterización xeral do léxico patrimonial latino
3.2 Derivación
3.3 Composición
3.4 Préstamos, con atención preferente aos helenismos |
4. Variedades do latín. |
4.1 As variedades diacrónicas
4.2 A cuestión das variedades diatópicas do latín
4.3 Variedades diastráticas, con atención preferente ao chamado latín cristián.
4.4 O problema do chamado latín vulgar. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Collaborative learning |
A1 A2 A13 A15 |
16 |
32 |
48 |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A12 A13 B5 |
16 |
0 |
16 |
Workbook |
A3 A23 B1 B3 B6 B7 |
0 |
20 |
20 |
Document analysis |
A1 A2 A13 A15 A23 B1 B5 B8 C3 |
0 |
12 |
12 |
Supervised projects |
A1 A2 A13 A15 A23 B3 B4 B6 B7 C1 |
0 |
12.5 |
12.5 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A3 A12 A13 A15 A23 C1 |
2 |
0 |
2 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Collaborative learning |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Workbook |
Lectura dos manuais, artigos e monografías que se indiquen para cada tema, así como dos materiais que se poñan a disposición do alumnos a través da plataforma de teleformación. |
Document analysis |
Análise de textos relativos aos contidos da asignatura que se comentarán especialmente nas sesións maxistrais e de aprendizaxe colaborativa. Os textos indicaranse ao longo do curso. |
Supervised projects |
Dous traballos individuais onde o alumno terá que demostrar a asimilación de conceptos, manexo da bibliografía e/ou aplicación dunha metodoloxía concreta. |
Mixed objective/subjective test |
Proba que integra preguntas de tipo teórico e exercicios de tipo práctico sobre os contidos do programa. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Collaborative learning |
Supervised projects |
|
Description |
Os traballos estarán relacionados cos temas destinados á aprendizaxe colaborativa. Consistirán en comentarios de textos, reseñas de artigos, aplicacións de métodos de análise ou outras actividades puntuais que se consideren proveitosas para a autoaprendizaxe do alumno. O profesor fará un seguimento destes traballos e atenderá dúbidas sobre os mesmos tanto na actividade na aula coma durante o horario de titorías.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A1 A3 A12 A13 A15 A23 C1 |
Consistirá nunha proba escrita con cuestións a desenvolver sobre o temario desarrollado na aula. Poderá conter preguntas de índole teórica (explicación teórica dunha ou de varias cuestións do temario explicado) e exercicios de tipo práctico (comentario e explicación de textos). A proba terá lugar na data que figura no calendario oficial de exames aprobado pola Xunta de Facultade. Para superala, e para superar a materia, deberá alcanzarse na proba escrita unha calificación mínima de 5 puntos. |
50 |
Collaborative learning |
A1 A2 A13 A15 |
Asistencia de maneira regular ás aulas, participación activa nas mesmas e realización das tarefas que se encomenden. |
25 |
Supervised projects |
A1 A2 A13 A15 A23 B3 B4 B6 B7 C1 |
Os traballos tutelados, que o alumno terá que desenvolver coa supervisión do profesor, estarán relacionados preferentemente coa actividade desenvolvida na aula, pero poderán ser tamén complementarios da mesma. Valorarase o seu contido e a súa correcta presentación. |
25 |
|
Assessment comments |
Os criterios de avaliación na convocatoria de segunda oportunidade serán os mesmos ca os establecidos para a convocatoria do mes de maio. Os estudantes que, por teren dispensa académica, non asistan ás aulas, deberán preparar pola súa conta os traballos e actividades programados, que suporán un 50% da cualificación global
|
Sources of information |
Basic
|
Fontán, A.-Moure Casas, A., (1987). Antología de latín medieval. Madrid
Díaz y Díaz, M. C. (1981 (reimpr.)). Antología del latín vulgar. Madrid
Hermann, J., (2001). El latín vulgar. Barcelona
Monteil, P. (2003). Elementos de fonética y morfología del latín. Sevilla
Rubio, L., (1984 (2ª ed.)). Introducción a la sintaxis estructural del latín. Barcelona
Palmer, R. L. (1988 (2ª ed.)). Introducción al latín. Barcelona
García de la Fuente, O. (1990). Introducción al latín bíblico y cristiano. Madrid
Väänänen, V. (1985 (reimpr.)). Introducción al latín vulgar. Madrid
Löfstedt, E. (1959). Late Latin [trad. it. con apéndice de G. Orlandi: Il latino tardo. Aspetti e problemi, Brescia, 1980]. Aschehoug
Blaise, A. (1955). Manuel du latin chrêtien. Strasbourg
Mantello, F. A. C.-Rigg, A. G. (1999 (reimpr.)). Medieval Latin. An Introduction and Bibliographical Guide. Washington
Sidwell, K., (1995). Reading Medieval Latin. Cambridge
Ernout, A. (1956 (2ª ed.)). Recueil de textes latines archaïques. Paris
Molina Yévenes, J. (1996). Sintaxis de los casos. Retroversión y comentario de textos. Barcelona
Ernout, A.-Thomas, F. (1964). Syntaxe latine. Paris
Pisani, V. (1975). Testi latini arcaici e volgari con commento glottologico. Torino
Adams, J. N. (2007). The Regional Diversification of Latin 200 BC - AD 600. Cambridge |
|
Complementary
|
|
A bibliografía complementaria indicarase en cada tema. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|