Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado da literatura galega. |
A18 |
Ter un coñecemento avanzado da literatura portuguesa. |
A19 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades galegofalantes. |
A20 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades lusófonas. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumnado debe coñecer as diversas metodoloxías de análise literaria e espectacular. |
A1 A14
|
B1 B6 B7
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das TICs necesarias para ser capaz de avaliar criticamente o estilo dun texto dramático e/ou espectacular. |
A2 A10
|
B5
|
|
Posuír un coñecemento avanzado dos textos dramáticos das literaturas en linguas galega e portuguesa. |
A11 A17 A18 A19 A20
|
B1 B6 B8
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Destaques na historia do teatro galego |
A renovación dramática galega do primeiro terzo de século XX
O teatro galego no exilio americano
A refundación do teatro galego
Dramaturgos, compañías, espazos escénicos e premios na década de 90 |
2. Destaques na historia do teatro portugués |
Gil Vicente e o nacemento do teatro portugués
O Renacemento no teatro portugués: Sá de Miranda e António Ferreira
O teatro barroco: Francisco Manuel de Melo e o Judeu
Literatura de cordel
O romantismo de Almeida Garrett
O marinheiro de Pessoa |
3. A contemporaneidade nos teatros galego e portugués |
Novas tendencias na escrita dramática en Portugal e Galiza
O teatro levado aos palcos: principais autores/as e obras; liñas dramatúrxicas
Dramaturxias postdramáticas galegas e portuguesas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A2 A17 A18 A19 A20 C3 |
4 |
32 |
36 |
Proba oral |
A1 A10 A17 A20 B5 B7 C3 |
6 |
10 |
16 |
Obradoiro |
A1 A2 A10 A14 A17 A18 A19 A20 B1 B6 B7 C3 |
14 |
32 |
46 |
Sesión maxistral |
A10 A11 A17 A18 B7 B8 |
10 |
2 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
No Paso 8 desta Guia, está a relación de obras que o/a alumno/a debe ler ao longo do cuadrimestre. |
Proba oral |
Exposición oral individual, na aula, en que cada alumno/a exporá a análise e comentario dunha das lecturas obrigatorias. A totalidade do grupo participará no diálogo posterior, demostrando a lectura da obra. |
Obradoiro |
Sesións de traballo na sala de aulas en que, coa guía do docente, os estudantes realizarán comentarios de encenacións e dramaturxias de textos representativos das últimas décadas dos teatros galego, portugués e brasileiro.
Para alén do traballo na sala de aulas, o alumnado deberá realizar unha serie de visionados e lecturas complementares.
|
Sesión maxistral |
Sesións de traballo en que o profesorado explica a contextualización e os elementos necesarios do temario para que o alumnado poda desenvolver os traballos prácticos. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Os/as alumnos/as poderán contar con axuda personalizada para a preparación da súa presentación oral, a resolución de dúbidas levantadas polas lecturas e a realización do seminario.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
A2 A17 A18 A19 A20 C3 |
O control das lecturas será realizado a traves de discusións dirixidas na aula posteriores ás presentacións orais individuais. |
25 |
Proba oral |
A1 A10 A17 A20 B5 B7 C3 |
Esta proba, realizada na aula, servirá para o alumnado expor individualmente a súa análise e comentario dunha das lecturas obrigatorias.
A seguir de cada presentación realizarase un diálogo cos/coas compañeiros/as. |
25 |
Obradoiro |
A1 A2 A10 A14 A17 A18 A19 A20 B1 B6 B7 C3 |
O alumnado deberá realizar a análise grupal de dramaturxias e encenacións contemporáneas acordadas co profesor. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Os/as alumnos/as que teñan matrícula a tempo parcial e/ou dispensa académica deberán porse en contacto co docente en horario de titorías ou a través do correo electrónico para fixar as condicións da súa avaliación. Para superar a materia será requisito indispensábel a realización da proba oral e a participación no obradoiro. Quen non realizar ambos os exercicios será considerado/a NON PRESENTADO/A. Na segunda oportunidade haberá que realizar os mesmos traballos e probas que na primeira. Os/as alumnos/as que se matricularen na convocatoria adiantada de decembro deberan contactar co profesor antes de concluír o mes de novembro.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Tato Fontaíña, L (2000). "O teatro desde 1936", en Anxo Tarrío (coord.), Literatura Galega.. A Coruña: Hércules de Edicións
Biscainho-Fernandes, C-C (2007). A Escola Dramática Galega na configuración do sistema teatral. Santiago: Editorial Laiovento
Rebello, F. L. (1991). História do Teatro . Lisboa: Imprensa Nacional / Casa da Moeda
Tato Fontaíña, L (1999). Historia do teatro galego. Das orixes a 1936. Vigo: A Nosa Terra
Barata, J. Oliveira (1991). História do Teatro Portugués. Lisboa: Universidade Aberta
Lourenço Módia, C. & Biscainho-Fernandes, C-C (2000). Talía na Crónica de Nós. Dez anos de teatro galego (1990-1999). Ourense: Abano
(2003). Teatro galego. RSetepalcos 4. Coimbra: Cena Lusófona
Biscainho-Fernandes, C-C (2008). Un país desde as táboas. 125 anos de teatro galego. Compostela: Xunta de Galicia |
Obras de lectura: Castelao: Os vellos non deben de namorarse Otero Pedrayo: A lagarada Vidal Bolaño: A burla do Galo Cándido Pazó: Commedia, un xoguete para Goldoni Gil Vicente: Farsa de Inês Pereira António Ferreira: Castro Casquilharia por força Pessoa: O marinheiro |
Bibliografía complementaria
|
Tato Fontaíña, L. (2001). A construción dun teatro nacional en Castelao. Castelao. Co pensamento en Galiza. Actas do Congreso. Pontevedra: AS-PG / Concello de Pontevedra. pp
Fernández Castro, X.M. (2011). A obra dramática de Roberto Vidal Bolaño. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia | Bertamiráns: Laiovento
Franco, Camilo (2012). Dez obras na vida de Vidal Bolaño. A Coruña: Biblos
Tato Fontaíña, L. (2013). Do teatro ao cinema. Obras dramáticas e guións cinematográficos de Ramón Otero Pedrayo. Santiago de Compostela: Sotelo Blanco
Carvalho Calero, R (2000). Escritos sobre teatro. A Coruña: Biblioteca-Arquivo Teatral 'Francisco Pillado Mayor' da Universidade da Coruña
Vidal Ponte, R. (2014). Fóra de portas. Santiago: Positivas
Cruz, I. (2001). Historia do teatro português. Lisboa: Verbo
Vasques, E. (2001). Mulheres que escreveram teatro no século XX em Portugal. Lisboa: Colibrí
Cruz, I. (2005). O teatro português. Estrutura e transversalidade. A Coruña: Biblioteca-Arquivo Teatral "Francisco Pillado Mayor"
Pascual, Roberto (2013). Roberto Vidal Bolaño e os oficios do teatro. Vigo: Xerais
Tato Fontaíña, L. (2013). Roberto Vidal Bolaño. Unha vida para o teatro. Noia: Toxossoutos
Pena, M. & Enríquez, G. (2013). Un chapeu negro e un nariz de pallaso. Vigo: Galaxia |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Literatura Galega/613G02012 | Literatura Portuguesa 1/613G02026 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|