Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A11 |
Capacidade de deseñar e desenvolver sistemas, aplicacións e servizos informáticos en sistemas encaixados e ubicuos. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas. |
B5 |
Habilidades de xestión da información. |
B9 |
Capacidade para xerar novas ideas (creatividade). |
B10 |
Capacidade para proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos e instalacións en todos os ámbitos da enxeñaría informática |
B13 |
Capacidade para o modelado matemático, cálculo e simulación en centros tecnolóxicos e de enxeñaría de empresa, particularmente en tarefas de investigación, desenvolvemento e innovación en todos os ámbitos relacionados coa Enxeñaría en Informática |
B14 |
Capacidade para a elaboración, planificación estratéxica, dirección, coordinación e xestión técnica e económica de proxectos en todos os ámbitos da Enxeñaría en Informática seguindo criterios de calidade e ambientais |
B17 |
Capacidade para a aplicación dos coñecementos adquiridos e de resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares, sendo capaces de integrar estes coñecementos |
B21 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B22 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B23 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B25 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Adquisición de coñecementos para comprender, deseñar e desenvolver sistemas e servizos completos en equipos móbiles |
AJ11
|
BJ1 BJ5 BJ9 BJ10 BJ13 BJ14 BJ17 BC1 BC2 BC3 BC5
|
CJ4 CJ6 CJ7 CJ8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introdución ás arquitecturas e plataformas móbiles |
Hardware: arquitecturas e plataformas. Arquitectura ARM.
Software: plataformas e sistemas operativos móbiles. Perspectiva histórica, ecosistema de desenvolvemento, mercado e monetización. |
Experiencia de usuario: Usabilidade e interfaces de usuario |
Introdución á usabilidade das aplicacións móbiles e á interación co usuario.
Guías de estilo e patróns de deseño de interfaces gráficas de usuario en dispositivos móbiles. Exemplos. |
Arquitectura e deseño de software en dispositivos móbiles. Aplicación a Android |
Construíndo a primeira App: entorno e ferramentas de desenvolvemento e depuración.
Compoñentes dunha app.
Relación entre apps, a máquina virtual e os procesos Linux.
Ciclo de vida das Actividades.
Paralelización de tarefas: AsyncTask
Serialización/Deserialización de datos, Fragments e Parcelables
Services
Content Providers, Content Resolvers, Loaders
Recycler View
Apps, procesos e threads: IPC en Android
Android Binder
Xeolocalización
Almacenamento
Multimedia
Patróns arquitecturais de software aplicables ós dispositivos móbiles: MVC e as súas variantes. |
Programación dirixida por eventos e xestión da concurrencia |
Programación dirixida por eventos. Conceptos avanzados.
Patróns: Publisher/Subscriber, Active Object, Monitor Object, Half/Sync-Half-Async e Thread Pool.
Aplicación a Android |
Aplicacións nativas, baseadas en web e híbridas |
Desenvolvemento de aplicacións web móbiles.
Desenvolvemento de aplicacións móbiles híbridas.
Frameworks de desenvolvemento. |
Sensorización en plataformas móbiles |
Introducción á sensorización en plataformas móbiles.
Conceptos básicos de sensores e tipos de sensores.
Manexo de sensores en Android. |
Pantallas e Mobile HMI |
Pantallas nos dispositivos móbiles. Tipos e tecnoloxías empregadas.
Mobile HMI. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A11 B5 B10 B13 B14 B17 B21 B25 C4 C6 C7 C8 |
21 |
33 |
54 |
ICT practicals |
A11 B1 B5 B9 B10 B13 B14 B22 B23 |
26 |
52 |
78 |
Objective test |
B1 B17 B22 B23 |
4 |
0 |
4 |
|
Personalized attention |
|
14 |
0 |
14 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición dos contidos da materia. |
ICT practicals |
Talleres de prácticas individuais para desenvolver os conceptos adquiridos nas clases maxistrais. |
Objective test |
Valoración dos coñecementos adquiridos en toda a asignatura: prácticas e teoría. |
Personalized attention |
Methodologies
|
ICT practicals |
|
Description |
The professor will tutor the students and will guide them during the practical lessons.
Part-time students: it will not be required the attendance to the practical lessons, which will be flexible with the delivery and defence dates. In the same way, tutoring will be adapted to the scheduling restrictions of the part-time students.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
ICT practicals |
A11 B1 B5 B9 B10 B13 B14 B22 B23 |
Valoración dos resultados e coñecementos obtidos nas prácticas desenvolvidas. |
60 |
Objective test |
B1 B17 B22 B23 |
Valoración das competencias asimiladas na materia. |
40 |
|
Assessment comments |
The practical part of the subject will consist in developing practical examples about the content of the theory lessons. Its evaluation will be perform progressively, with clear deadlines. Such a practical part could be replaced with the development of a mobile application or a individual assignment. The objective test will be divided into two parts: one oriented towards evaluating the practical developments and a second one about the theoretical content. Part-time students: attendance to the practical part will not be required and its delivery will follow a flexible schedule.
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|