Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber deseñar bases de datos para representar información espacial |
AP1
|
BP1 BP2 BP4 BP8 BP9
|
CP2 CP4 CP5
|
Coñecer as alternativas para representar información espacial en computadores, tanto a nivel lóxico como a nivel físico |
AP1
|
BP1 BP2 BP4 BP8 BP9
|
CP2 CP4 CP5
|
Coñecer as distintas formas na que se xestiona a información espacial na arquitectura dos sistemas de información |
AP1
|
BP1 BP2 BP4 BP8 BP9
|
CP2 CP4 CP5
|
Coñecer as técnicas para utilizar de forma eficiente información espacial |
AP1
|
BP1 BP2 BP4 BP8 BP9
|
CP2 CP4 CP5
|
Saber como se modela información espacial que evoluciona no tempo |
AP1
|
BP1 BP2 BP4 BP8 BP9
|
CP2 CP4 CP5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Modelado conceptual |
Obxectos xeográficos
Campos xeográficos
Redes espaciais |
Modelado lóxico |
Modelo vectorial
Modelo ráster
Grafos |
Modelado físico |
Modelo espagueti
Modelo topolóxico
Formatos de imaxe para ráster
Redes de triángulos irregulares
|
Indexación espacial |
Quad-trees
R-Trees |
Información espacio-temporal |
Modelado de información espacio-temporal |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 B1 B2 B8 B9 C2 C4 |
20 |
0 |
20 |
Prácticas a través de TIC |
A1 B1 B2 B4 B8 B9 C2 C4 C5 |
20 |
0 |
20 |
Estudo de casos |
A1 B1 B2 B4 B8 B9 C2 C4 C5 |
10 |
10 |
20 |
Proba práctica |
A1 B1 B2 B4 B8 B9 C2 C4 C5 |
3 |
0 |
3 |
Proba oral |
A1 B1 B4 C5 |
1 |
0 |
1 |
Traballos tutelados |
A1 B1 B2 B4 B8 B9 C2 C4 C5 |
6 |
77 |
83 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. O TIC supoñen un excelente soporte e canle para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Proba práctica |
Proba na que se busca que o alumno desenvolva total ou parcialmente algunha práctica que previamente tivese feito durante as clases prácticas. A proba práctica pode incluír previamente a resolución dunha pregunta/problema que teña como resultado a aplicación práctica dunha determinada técnica ou práctica aprendida. |
Proba oral |
Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas cortas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de elaboración e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Se estima que entre o alumnado haberá diferencias notables tanto en canto á sua familiariación con conceptos e termos informáticos, como en canta ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas. Por iso, prevese desenvolver unha atención personalizada para as prácticas na aula e para os traballos que se desenvolverán de forma individual. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba práctica |
A1 B1 B2 B4 B8 B9 C2 C4 C5 |
Constará dunha proba na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos durante as clases maxistrais e as prácticas. Esta proba pódese repetir na segunda oportunidade. |
20 |
Proba oral |
A1 B1 B4 C5 |
Constará dunha defensa oral na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos durante os traballos tutelados. Esta proba pódese repetir na segunda oportunidade. |
20 |
Traballos tutelados |
A1 B1 B2 B4 B8 B9 C2 C4 C5 |
Avaliaranse a adecuación ás pautas marcadas, a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas, a resolución de problemas, e a entrega dos traballos no prazo establecido. Os traballos pódense repetir na segunda oportunidade. |
60 |
|
Observacións avaliación |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE Para aprobar a asignatura é obligatorio: - Unha NOTA MÍNIMA de 2,5 (sobre 6) nos traballos tutelados.
- Unha NOTA MÍNIMA de 1 (sobre 2) na proba práctica.
- Unha NOTA MÍNIMA de 1 (sobre 2) na proba oral.
De non obter a nota mínima nalgunha das probas ou nos traballos tutelados, a nota máxima global da materia non será superior a un 4,9 ainda que a suma das partes o sexa. Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice a proba práctica. SEGUNDA OPORTUNIDADE Poderán presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. A recuperación de cada unha das partes farase mediante a realización e presentación dos entregables nas mesmas condicións que na primeira oportunidade - Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación dalgunha das partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte.
- Para aprobar a materia é obligatorio obter unha nota mínima de 2,5 sobre 6 no traballo tutelado, e de 1 sobre 2 na proba práctica e na proba oral.
- Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non opte á recuperación de ningunha dúas partes.
OPORTUNIDADE ADIANTADA: A avaliación na oportunidade adiantada consistirá de dúas probas: - Proba
práctica (50%), recollendo coñecementos e competencias adquiridos
durante as sesións maxistrais, prácticas e traballo tutelado. - Proba
oral (50%), onde o estudante deberá realizar unha exposición oral da probar práctica na que se contemplen
todos os coñecementos e competencias adquiridos na materia.
DISPENSA ACADÉMICA Aqueles estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica
que lles exima da asistencia ás clases deberán contactar cos docentes
durante as dúas primeiras semanas de clase para establecer as condicións
de entrega dos traballos tutelados.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Michael F. Worboys, Matt Duckham (2004). GIS: A Computing Perspective. CRC Press
Philippe Rigaux, Michel Scholl and Agnès Voisard (2002). Spatial Databases With Application to GIS . Morgan Kaufmann |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos de Enxeñaría Cartográfica/614520001 | Fundamentos de Sistemas de Información/614520002 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|