Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A4 |
Coñecer os fundamentos da interoperabilidade e infraestruturas de datos espaciais, software e fontes de datos existentes, así como aplicacións en infraestruturas de transporte, minería, enxeñaría forestal, xestión de residuos, plan urbanístico, xestión ambiental e xestión do medio mariño. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación e desenvolvemento. |
B2 |
Saber aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B4 |
Saber comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B8 |
Adquirir a capacidade para analizar as necesidades dunha empresa no ámbito xeoespacial e determinar a mellor solución tecnolóxica ás mesmas. |
B10 |
Coñecer e ser capaz de aplicar os principios e metodoloxías da investigación como son a procura bibliográfica, a toma de datos e a análise e interpretación dos mesmos e a presentación de conclusións, de forma clara, concisa e rigorosa. |
C2 |
Ser capaz de predicir e controlar a evolución de situacións complexas mediante o desenvolvemento de novas e innovadoras metodoloxías de traballo adaptadas ao ámbito científico/investigador, tecnolóxico ou profesional concreto, en xeral multidisciplinar, no que se desenvolva a súa actividade. |
C4 |
Adquirir a capacidade de xestionar, manipular e consultar grandes cantidades de datos de forma que se posibilite a extracción de información útil en multitude de sectores. |
C5 |
Desenvolver capacidade de traballo en equipo e compromiso ético coa sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecer o concepto de interoperabilidad de infraestruturas de datos espaciais |
AJ4
|
BJ1 BJ2 BJ4 BJ8 BJ10
|
CJ2 CJ4 CJ5
|
Coñecer as diferentes ferramentas software existentes no mercado |
AJ4
|
BJ1 BJ2 BJ4 BJ8 BJ10
|
CJ2 CJ4 CJ5
|
Coñecer posibles fontes de información espacial que poden ser utilizadas nos proxectos |
AJ4
|
BJ1 BJ2 BJ4 BJ8 BJ10
|
CJ2 CJ4 CJ5
|
Saber aplicar o coñecemento adquirido a problemáticas presentes en diferentes ámbitos como as infraestruturas de transporte, minería, enxeñaría forestal, xestión de residuos, plan urbanístico, geomarketing, xestión ambiental, etc |
AJ4
|
BJ1 BJ2 BJ4 BJ8 BJ10
|
CJ2 CJ4 CJ5
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Interoperabilidade |
Infraestruturas de datos espaciais
|
Software e fontes de datos |
Software (ArcGIS, QGIS, etc.)
Fontes de datos (IDE de España, etc.) |
Aplicacións en sectores de negocio |
Infraestruturas de transporte
Minería
Enxeñaría forestal
Xestión de residuos
Planeamento urbanístico
Xeomarketing
Xestión ambiental |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A4 B1 B2 B8 C2 C4 |
20 |
0 |
20 |
ICT practicals |
A4 B1 B2 B4 B8 C2 C4 C5 |
20 |
0 |
20 |
Case study |
A4 B1 B2 B4 B8 B10 C2 C4 C5 |
10 |
10 |
20 |
Practical test: |
A4 B1 B2 B4 B8 B10 C2 C4 C5 |
3 |
0 |
3 |
Speaking test |
A4 B1 B4 C5 |
1 |
0 |
1 |
Supervised projects |
A4 B1 B2 B4 B8 B10 C2 C4 C5 |
0 |
60 |
60 |
|
Personalized attention |
|
0 |
|
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
ICT practicals |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. O TIC supoñen un excelente soporte e canle para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Case study |
Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Practical test: |
Proba na que se busca que o alumno desenvolva total ou parcialmente algunha práctica que previamente tivese feito durante as clases prácticas. A proba práctica pode incluír previamente a resolución dunha pregunta/problema que teña como resultado a aplicación práctica dunha determinada técnica ou práctica aprendida. |
Speaking test |
Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas cortas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de elaboración e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Se estima que entre o alumnado haberá diferencias notables tanto en canto á sua familiariación con conceptos e termos informáticos, como en canta ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas. Por iso, prevese desenvolver unha atención personalizada para as prácticas na aula e para os traballos que se desenvolverán de forma individual. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A4 B1 B2 B4 B8 B10 C2 C4 C5 |
Avaliaranse a adecuación ás pautas marcadas, a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas, a resolución de problemas, e a entrega dos traballos no prazo establecido. Os traballos pódense repetir na segunda oportunidade. |
60 |
Practical test: |
A4 B1 B2 B4 B8 B10 C2 C4 C5 |
Constará dunha proba na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos durante as clases maxistrais e as prácticas. Esta proba pódese repetir na segunda oportunidade. |
20 |
Speaking test |
A4 B1 B4 C5 |
Constará dunha defensa oral na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos durante os traballos tutelados. Esta proba pódese repetir na segunda oportunidade. |
20 |
|
Assessment comments |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE Para aprobar a asignatura é obligatorio: - Unha NOTA MÍNIMA de 2,5 (sobre 6) nos traballos tutelados.
- Unha NOTA MÍNIMA de 1 (sobre 2) na proba práctica.
- Unha NOTA MÍNIMA de 1 (sobre 2) na proba oral.
De
non obter a nota mínima nalgunha das probas ou nos traballos tutelados,
a nota máxima global da materia non será superior a un 4,9 ainda que a
suma das partes o sexa. Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice a proba práctica. SEGUNDA OPORTUNIDADE Poderán
presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles/as estudantes que
non superen a materia na primeira oportunidade. A recuperación de cada
unha das partes farase mediante a realización e presentación dos
entregables nas mesmas condicións que na primeira oportunidade - Se
un/unha estudante decide non realizar a recuperación dalgunha das
partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte. - Para
aprobar a materia é obligatorio obter unha nota mínima de 2,5 sobre 6
no traballo tutelado, e de 1 sobre 2 na proba práctica e na proba oral. - Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non opte á recuperación de ningunha dúas partes.
OPORTUNIDADE ADIANTADA: A avaliación na oportunidade adiantada consistirá de dúas probas: - Proba
práctica (50%), recollendo coñecementos e competencias adquiridos
durante as sesións maxistrais, prácticas e traballo tutelado. - Proba
oral (50%), onde o estudante deberá realizar unha exposición oral da probar práctica na que se contemplen
todos os coñecementos e competencias adquiridos na materia.
DISPENSA ACADÉMICA Aqueles estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica
que lles exima da asistencia ás clases deberán contactar cos docentes
durante as dúas primeiras semanas de clase para establecer as condicións
de entrega dos traballos tutelados.
|
Sources of information |
Basic
|
Gary Sherman (2012). The Geospatial Desktop. Locate Press
Robert Laurini (1992). undamentals of Spatial Information Systems. Elsevier |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Geomatics Fundamentals/614520001 | Geocomputation/614520004 | Geovisualization/614520005 | Information Systems Fundamentals/614520002 | Spatial Information Representation/614520003 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|