Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Coñecer os conceptos básicos de procesamento espacial, funcións vectoriais, funcións ráster, análise de terreo, interpolación, predición espacial, funcións sobre redes, xeoprocesos en bases de datos e xeoprocesos en diferente software comercial. |
A3 |
Coñecer os diferentes modelos de datos 2D e 3D, modelos temporais, xeovisualización de datos, operacións 3D, visualización de ferramentas de escritorio, creación de cartografía, visualización web. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación e desenvolvemento. |
B4 |
Saber comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B7 |
Adquirir coñecemento en xeomática e enxeñaría cartográfica. |
B8 |
Adquirir a capacidade para analizar as necesidades dunha empresa no ámbito xeoespacial e determinar a mellor solución tecnolóxica ás mesmas. |
C2 |
Ser capaz de predicir e controlar a evolución de situacións complexas mediante o desenvolvemento de novas e innovadoras metodoloxías de traballo adaptadas ao ámbito científico/investigador, tecnolóxico ou profesional concreto, en xeral multidisciplinar, no que se desenvolva a súa actividade. |
C3 |
Saber transmitir dun modo claro e sen ambigüidades a un público especializado ou non, resultados procedentes da investigación científica e tecnolóxica ou do ámbito da innovación máis avanzada, así como os fundamentos máis relevantes sobre os que se sustentan. |
C4 |
Adquirir a capacidade de xestionar, manipular e consultar grandes cantidades de datos de forma que se posibilite a extracción de información útil en multitude de sectores. |
C5 |
Desenvolver capacidade de traballo en equipo e compromiso ético coa sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os medios e tecnoloxías actuais de visualización, consulta e análise de información espacial en Web |
AP2 AP3
|
BP1 BP4 BP5 BP7 BP8
|
CP2 CP3 CP4 CP5
|
Saber crear interfaces de usuario Web para a publicación de información xeográfica |
AP2 AP3
|
BP1 BP4 BP5 BP7 BP8
|
CP2 CP3 CP4 CP5
|
Saber programar aplicacións Web sinxelas que consulten, visualicen e procesen información espacial |
AP2 AP3
|
BP1 BP4 BP5 BP7 BP8
|
CP2 CP3 CP4 CP5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Conceptos básicos de Sistemas de Información Xeográfica |
Representación de información espacial (modelos conceptual, lóxico e físico)
Interoperabilidade de infraestructuras de datos espaciais (servidores de datos espaciais e servicios de publicación de información xeográfica)
|
Introdución á programación Web |
Creación de interfaces de usuario Web básicas (HTML, CSS)
Creación de páxinas Web dinámicas (JavaScript)
|
Web Mapping |
Creación de visores Web (Leaflet, Google Maps)
Análisis espacial na Web (Turf)
Publicación de mapas na nube (CartoDB)
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A3 B1 B4 B5 B7 B8 C2 C3 C4 |
20 |
0 |
20 |
Estudo de casos |
A2 A3 B1 B4 B5 B7 B8 C2 C3 C4 C5 |
10 |
10 |
20 |
Prácticas a través de TIC |
A2 A3 B1 B4 B5 B7 B8 C2 C3 C4 C5 |
25 |
15 |
40 |
Proba práctica |
A2 A3 B1 B4 B5 B7 B8 C2 C3 C4 C5 |
0 |
70 |
70 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral dos contidos da materia complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Estudo de casos |
Presentación de casos de exemplo que serán resoltos utilizando os contidos expostos na materia. |
Prácticas a través de TIC |
Realización de actividades prácticas de carácter individual para o desenvolvemento e aplicación dos coñecementos adquiridos en clase durante as sesións maxistrais. |
Proba práctica |
Realización de traballos prácticos periódicos de maior entidade, baixo supervisión dos docentes da materia, que promovan a aprendizaxe autónoma e a actitude reflexiva dos estudantes en relación ós contidos impartidos en cada bloque temático. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Proba práctica |
|
Descrición |
Se estima que entre o alumnado haberá diferencias notables tanto en canto á sua familiariación con conceptos e termos informáticos, como en canta ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas. Por iso, prevese desenvolver unha atención personalizada para as actividades e probas prácticas que se desenvolverán de forma individual. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A2 A3 B1 B4 B5 B7 B8 C2 C3 C4 C5 |
Avaliarase a aplicación dos coñecementos adquiridos, e a calidade e adecuación ás pautas marcadas das solucións presentadas. |
40 |
Proba práctica |
A2 A3 B1 B4 B5 B7 B8 C2 C3 C4 C5 |
Avaliarase a autoaprendizaxe do estudante e a calidade e adecuación ás pautas marcadas dos traballos realizados. |
60 |
|
Observacións avaliación |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE Para aprobar a asignatura é obligatorio acadar a nota mínima especificada en cada unha das actividades e probas prácticas. De non ser así, a nota máxima global non será superior a 4,9 (sobre 10). Será precisa unha nota mínima global de 5 (sobre 10) para superar a materia. Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice ningunha das actividades e probas prácticas propostas. SEGUNDA OPORTUNIDADE Poderán presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. A recuperación de cada unha das partes (actividades e probas prácticas) se fará tendo en conta as mesmas condicións de realización, presentación e avaliación que na primeira oportunidade. Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación dalgunha das partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte. Será precisa unha nota mínima global de 5 (sobre 10) para superar a materia. Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non opte á recuperación de ningunha dúas partes. DISPENSA ACADÉMICA Os criterios de avaliación para aqueles/as estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases serán os da segunda oportunidade en todos os casos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
CartoDB (2016). CartoDB website. https://cartodb.com
Brian Youngblood, Stefano Iacovella (2013). Geoserver Beginner's Guide. Packt Publishing
Google (2016). Google Maps JavaScript API. https://developers.google.com/maps/documentation/javascript/tutorial
Alper Dincer, Balkan Uraz (2013). Google Maps JavaScript API Cookbook. Packt Publishing
Jon Duckett (2011). HTML and CSS: Design and build Websites. John Wiley & Sons
Matthew MacDonald (2014). HTML5: The missing manual. O'Reilly Media
Astor de Caso Parra (2015). JavaScript. Anaya Multimedia
Vladimir Agafonkin (2015). Leaflet website. http://leafletjs.com
Paul Crickard III (2014). Leaflet.js Essentials. Packt Publishing
Morgan Herlocker (2016). Turf website. http://turfjs.org
Tyler Mitchell (2005). Web Mapping Illustrated. O'Reilly Media |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xeoprocesos/614520004 | Fundamentos de Sistemas de Información/614520002 | Representación de Información Espacial/614520003 | Proxectos SIX/614520006 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|