Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A17 |
Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura dos sistemas distribuídos, as redes de computadores e internet, e deseñar e implementar aplicacións baseadas nelas. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura dos sistemas distribuídos, as redes de computadores e internet, e deseñar e implementar aplicacións baseadas nelas. |
A17
|
|
|
|
A17
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Introducción ás Aplicacións Distribuidas |
O problema da integración de aplicacións
Arquitecturas multicapa
|
Tema 2. Acceso a Datos |
Acceso a base de datos: JDBC
Acceso a datos doutras aplicacións
|
Tema 3. Capa Modelo |
Conceptos xeráis de deseño basado en capas
DAOs e Persistencia
Deseño da API de Casos de Uso
|
Tema 4. Probas de Integración da Capa Modelo |
Concepto de Probas de Integración
Recordatorio da Implementación de Probas de Integración da Capa Modelo con Junit |
Tema 5. Introducción ós Servizos Web |
Integración de Plataforma: Servizos Web
O estilo RPC
O estilo REST
|
Tema 6. Linguaxes de intercambio de datos: XML |
Intercambio de datos entre aplicacións
A linguaxe XML
Introducción ós esquemas XML
Parsing de documentos XML |
Tema 7: Introducción o Deseño e Implementación de Servizos Web REST |
Deseño por capas aplicado á integración de aplicacións
Deseño de servizos REST
Implementación de clientes REST: HTTP
Implementación de servizos REST: Servlets |
Tema 8: Deseño e Implementación de Servizos Web SOAP |
Deseño de servizos web SOAP
Implementación de servizos web SOAP: JAX-WS |
Tema 9: Frameworks para facer interfaces web |
Concepto de Sistema de Plantillas
Concepto de framework dirixido a componentes
Concepto de aplicación AJAX |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A17 B3 C6 |
30 |
40 |
70 |
Laboratory practice |
A17 B1 B3 C2 C3 |
20 |
30 |
50 |
Supervised projects |
A17 B1 B3 C3 C4 |
10 |
20 |
30 |
|
Personalized attention |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Clases impartidas pólo profesor mediante a proxección de diapositivas. As clases teñen un enfoque práctico, explicando os conceptos teóricos mediante o uso de exemplos sinxelos e casos de estudo. As diapositivas e o código fonte dos exemplos e os casos de estudo están disponibles na páxina Web da asignatura en Campus Virtual |
Laboratory practice |
Ó longo do cuatrimestre realízase unha práctica (en Java), en grupo, na que o alumno utiliza a maior parte dos coñecementos teóricos de xeito integrado. A práctica realízase en tres iteracións, sendo obrigatoria a entrega das dúas primeiras e opcional a terceira. Na corrección da primeira iteración, o profesor intenta garantir que o alumno enfoca ben a resolución da práctica. Para elo, o profesor tenta detectar erros importantes, e nese caso, orienta o alumno cara a súa resolución. Na segunda iteración o alumno corrixe os erros detectados na primeira e engade as funcionalidades restantes. Na terceira iteración, os alumnos que o desexan realizan as funcionalidades opcionáis que permiten acadar unha mellor calificación |
Supervised projects |
Realízase o seguimento a cada grupo da elaboración da práctica da asignatura |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
Supervised projects |
|
Description |
Tutorías para dúbidas específicas.
Presenza do profesor no laboratorio para contestar dudas da práctica. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A17 B1 B3 C2 C3 |
A práctica estructúrase en 3 partes (chamadas iteracións). É obrigatorio presentar as dúas primeiras iteracións, mentres que a terceira é opcional. A corrección de cada iteración realízase mediante unha defensa dos membros do grupo có profesor. A corrección da primeira iteración non leva asociada unha nota, pero a súa entrega é obrigatoria, e debe obrigatoriamente cumprir cos requisitos establecidos no enunciado da práctica para a devandita iteración. O profesor pon a nota da parte obrigatoria da práctica despois da corrección da segunda iteración, e pon a nota da parte opcional despois da corrección da terceira iteración. É necesario obter polo menos un 5 sobre 10 na práctica para que se faga a media coa teoría. O peso da parte opcional da práctica é de 2 puntos sobre 10 |
40 |
Guest lecture / keynote speech |
A17 B3 C6 |
O examen será tipo test e pode constar tanto de cuestións directas como de pequenos problemas de deseño que o alumno debe resolver cos conceptos explicados en teoría e que foron usados na parte práctica. É necesario obter polo menos un 4 no exame para que se faga a media coa práctica. |
60 |
Supervised projects |
A17 B1 B3 C3 C4 |
Evaluación incluida na parte práctica |
0 |
|
Assessment comments |
Para superar a materia é necesario obter como mínimo un 4 sobre 10 no exame teórico e un 5 sobre 10 na práctica de laboratorio, e ademáis a media ponderada (60% teoría, 40% práctica) ten que alcanzar o 5 No caso de alumnos matriculados a tempo parcial flexibilizaranse as horas de defensa de prácticas para adaptarse aos horarios laborais dos alumnos, sempre dentro do prazo máximo de entrega fixado para todos os alumnos
|
Sources of information |
Basic
|
J. Crupi, D. Alur, D. Malks (2003). Core J2EE Patterns. Prentice-Hall
B. McLaughlin (2006). Java and XML, Third Edition. O'Reilly
Martin Kalin (2009). Java Web Services: Up and Running. O'Reilly
Leonard Richardson, Sam Ruby (2007). RESTFul Web Services. O'Reilly
E. R. Harold, W. S. Means (2004). XML in a Nutshell: A Desktop Quick Reference, Third edition. O'Reilly |
Recursos adicionales:
Tutorial JDBC:http://docs.oracle.com/javase/tutorial/jdbc/index.html. Tutorial Servlets:http://docs.oracle.com/javaee/6/tutorial/doc/bnafd.html. |
Complementary
|
|
E. Gamma, R. Helm, R. Johnson, J. Vlissides, Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software, Addisson-Wesley, 1994.
K. Arnold, J. Gosling, D. Holmes, The Java Programming Language, 4th edition, Addison-Wesley, 2005.
G. Booch, I. Jacobson, J. Rumbaugh, Unified Modeling Language User Guide, 2nd edition, Addison-Wesley, 2005. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Software Design/614G01015 | Networks/614G01017 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Advanced Programming/614G01030 | Application Integration/614G01080 |
|
Other comments |
Para facilitar que os alumnos con matrícula a tempo parcial poidan cursar a materia, tódolos materiais teóricos e prácticos da asignatura estarán disponibles en liña na aplicación https://campusvirtual.udc.es |
|