Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A13 |
Coñecemento, deseño e utilización de forma eficiente dos tipos e estruturas de datos máis adecuados á resolución dun problema. |
A18 |
Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura das bases de datos, que permitan o seu adecuado uso, e o deseño e a análise e implementación de aplicacións baseadas nelas. |
A19 |
Coñecemento e aplicación das ferramentas necesarias para o almacenamento, procesamento e acceso aos sistemas de información, incluídos os baseados en web. |
A25 |
Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware. |
A29 |
Capacidade de identificar, avaliar e xestionar os riscos potencias asociados que se puideren presentar. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B2 |
Traballo en equipo |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
B4 |
Capacidade para organizar e planificar |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Conocer en profundidade os principais elementos dos xestores de bases datos relacionais.
|
A13 A18 A19 A25 A29
|
B1 B3 B4
|
C3
|
Conocer e aplicar técnicas avanzadas de bases de datos, incluíndo o manexo de
transaccións, así como descubrir aplicacións de bases de datos en dominios particulares.
|
A18 A19 A25 A29
|
B1 B2 B3 B4
|
C3
|
Manexar con rigurosidade e eficacia as linguaxes de bases de datos, de forma interactiva ou incrustada noutras linguaxes de programación. |
A18 A19 A25 A29
|
B1 B2 B3 B4
|
C3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Elementos das bases de datos relacionais |
Catálogo
Vistas
Integridade
Seguridade
Actividade (disparadores) |
Proceso transaccional: recuperación e concurrencia |
Recuperación
Concurrencia
|
Procesamento de consultas e Optimización |
|
SQL avanzado |
Repaso e ampliación de SQL
SQL avanzado
SQL no entorno aplicativo
|
Outros modelos e novas tendencias en bases de datos |
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A13 A18 A25 A29 |
21 |
42 |
63 |
Problem solving |
A18 A29 B1 B3 |
7 |
14 |
21 |
Workbook |
A13 |
0 |
14 |
14 |
Mixed objective/subjective test |
A18 A29 B1 B3 |
3 |
0 |
3 |
Laboratory practice |
A18 A19 A29 B1 B3 C3 |
14 |
21 |
35 |
Supervised projects |
A18 A19 A25 A29 B1 B2 B3 B4 C3 |
0 |
14 |
14 |
|
Personalized attention |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Clases teóricas de aula. Nelas expoñeranse os contidos fundamentais da asignatura. Constan de exposición de obxectivos, motivación, desenvolvemento conceptual, utilidade e resume. |
Problem solving |
En grupos reducidos, plantexaránse problemas e discutiranse as solucións, fomentando a participación e interacción entre o alumnado. |
Workbook |
O profesorado indicará unha serie de lecturas específicas (normalmente capítulos ou seccións da bibliografía básica ou complementaria) para cada tema. É recomendable que o alumnado as lea antes das sesións maxistrais dese tema. |
Mixed objective/subjective test |
Exame da asignatura, que combina tanto conceptos teóricos como aspectos prácticos e problemas. |
Laboratory practice |
O obxectivo fundamental das prácticas de laboratorio é desenvolver as competencias procedimentais.
Por unha parte, realizaranse exercicios que permitan madurar e asentar os coñecementos explicados nas clases teóricas. Por outra, explicaranse novos conceptos e apoiaranse tamén coa realización de exercicios prácticos.
|
Supervised projects |
Proporanse traballos que o alumnado terá que levar a cabo.
Os prazos e as normas de entrega estableceranse durante o curso e quedarán publicados na páxina web da materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Laboratory practice |
Problem solving |
|
Description |
Nas prácticas de laboratorio haberá unha atención (semi)personalizada ó estar traballando en pequenos grupos, directamente sobre unha aplicación concreta, en cada ordenador. O profesor atenderá dudas puntuales a cada estudiante ou grupo.
Nas clases de solucións de problemas os grupos son reducidos, o que permitirá unha maior interacción e posibilitará un seguimento detallado do avance dos estudiantes.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A18 A19 A25 A29 B1 B2 B3 B4 C3 |
A nota máxima é 2 puntos.
A data de entrega marcarase durante o curso e non será aplazable.
Non se esixe un mínimo para esta parte, pero non será recuperable na segunda oportunidade. |
20 |
Laboratory practice |
A18 A19 A29 B1 B3 C3 |
A nota máxima para esta parte serán 3 puntos:
Realizarase durante o curso un seguimento do alumnado e con probas ou entregas de exercicios periódicos. Para superar esta parte, deberá conseguirse 1 punto. En caso de non conseguirse, a asignatura estará suspensa, cunha nota numérica nunca superior ó 4,5.
Na segunda oportunidade poderán recuperarse os 3 puntos mediante a realización dun exame escrito. |
30 |
Mixed objective/subjective test |
A18 A29 B1 B3 |
A nota máxima son 5 puntos. Para superar esta parte deben obterse 1,5 puntos.
De non conseguilo, a asignatura estará suspensa, e recibirá unha nota numérica non superior ó 4,5.
As condicións da proba mixta son idénticas para a primeira e a segunda oportunidade. |
50 |
|
Assessment comments |
NON PRESENTADO- Na primeira oportunidade consideraranse non presentados os estudiantes que non realicen a proba escrita.
- Na segunda oporturnidade consideraranse non presentados os estudiantes que non acudan a recuperar ningunha das 2 partes recuperables.
SEGUNDA OPORTUNIDADE Só aqueles estudiantes que non superen a materia poderán recuperar as prácticas, a proba mixta, ou ambas. Poderán presentarse a calquera das 2 partes, incluso anque estean "liberadas" (superan o 1 nas prácticas ou o 1,5 na proba mixta). Neste caso, a nota da segunda oportunidade sustituirá a da primeira, sexa maior ou menor. DISPENSA ACADÉMICA Aqueles
estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles
exima da asistencia ás clases deberán contactar co profesor para buscar unha alternativa á avaliación das prácticas de laboratorio, por exemplo mediante a realización dunha proba escrita na primeira oportunidade ou a entrega de traballos pola súa conta. OPORTUNIDADE ADIANTADA A avaliación na oportunidade adiantada consistirá unicamente nunha proba escrita que computará o 100% da cualificación.
|
Sources of information |
Basic
|
A. Silberschatz; H. Korth; S. Sudarshan (2006). Database System Concepts, 5ª edición . McGraw-Hill
R.A. Elmasri; S.B. Navathe (2007). Fundamentals of database systems, 5a edición. Addison-Wesley
T. Connolly; C. Begg (2005). Sistemas de bases de datos, 4ª edición . Addison-Wesley |
|
Complementary
|
Inmon, W. H. (2002). Building the Data Warehouse (3rd edition). John Wiley & Sons
(). Catálogo de SQL Server 2000: http://193.144.51.190/~lgares/sqlserver.chm.
García-Molina, H.; Ullman, J.; Widom, J. (2002). Database System. The complete book. Prentice Hall
(). Documentación online de Oracle: http://www.oracle.com/pls/db102/homepage.
Ramakrishnan, R.; Gehrke, J. (2007). Sistemas de Gestión de Bases de Datos (3a edición). McGraw-Hill
Groff, J.; Weinberg, P. N. (2002). SQL: The Complete Reference (2nd edition). McGraw-Hill
(). SQL:1999 A tutorial, de Jim Melton: http://www.ncb.ernet.in/education/modules/dbms/SQL99/sql1999_c4.pdf.
(). Web del libro de Silberschatz, Korth y Sudarshan: http://www.cse.iitb.ac.in/~sudarsha/db-book/. |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|