Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A17 |
Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura dos sistemas distribuídos, as redes de computadores e internet, e deseñar e implementar aplicacións baseadas nelas. |
A38 |
Capacidade para deseñar, despregar, administrar e xestionar redes de computadores. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os fenómenos básicos da propagación das ondas de radio. |
A17 A38
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer os principios básicos da transmisión da información en redes sen fíos. |
A17 A38
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer os equipos hardware máis comúns dunha rede sen fíos. |
A17 A38
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Entender e estimar a área de cobertura dunha rede sen fíos. |
A17 A38
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Planificar o despregamento dunha rede sen fíos. |
A17 A38
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Introdución. Perspectiva global |
1.1. Orixe das comunicacións sen fíos
1.2. Redes de telefonía móbil
1.3. Redes de datos
1.4. Redes satelitais |
Tema 2: Conceptos fundamentais |
2.1 Revisión da terminoloxía
2.1.1. Frecuencia e lonxitude de onda. Ancho de banda
2.1.2. Ganancia e atenuación. Decibelios
2.1.3. Relación sinal a ruido
2.1.4. Multitraxecto e fading. Diversidade
2.1.5. Modulación e tipos
2.1.6. Multiplexación e tipos
2.1.7. Polarización e tipos
2.2. Radiofrecuencia. Espectro radioeléctrico |
Tema 3: Transmisión nas redes sen fíos |
3.1 Conceptos básicos de propagación do sinal
3.1.1. Atenuación en espacio libre
3.1.2. LOS e NLOS
3.1.3. Modelos básicos de propagación
3.1.4. Fading e efecto Doppler
3.2. Cálculo de radioenlaces |
Tema 4: Antenas e hardware de radiofrecuencia |
4.1. Antenas
4.1.1. Fundamentos de radiación
4.1.2. Parámetros das antenas
4.1.3. Clasificación das antenas
4.1.4. Diagramas de radiación
4.1.5. Agrupacións de antenas
4.1.6. Estruturas e materiais
4.1.7. Cableado e conectores
4.2. Compoñentes dunha rede sen fíos
4.2.1 Puntos de acceso sen fíos
4.2.2. Routers sen fíos
4.2.3. Bridges sen fíos
4.2.4. Repetidores sen fíos
4.2.5. Switches sen fíos
4.2.6. Gateways sen fíos
4.3 Dispositivos sen fíos cliente |
Tema 5: Redes Celulares |
5.1. Concepto e arquitectura dunha rede celular
5.2. Reuso de frecuencias
5.3. Interferencias
5.4. Aumento da capacidade do sistema |
Tema 6: Estándares e protocolos |
6.1. Clasificación de redes sen fíos e estándares
6.2. Redes de telefonía móbil
6.2.1. Compoñentes e arquitectura
6.2.2. Procedementos
6.2.3. Capa física: LTE
6.3. Redes WiFi
6.3.1. Protocolos
6.3.2. Modos de funcionamento
6.3.3. Autenticación e seguridade
6.4. Bluetooth
6.4.1. Pila de Bluetooth
6.4.2. Capa física e capa MAC
6.4.3. Procedementos
6.4.4. Perfís e versións
6.5. ZigBee e UWB
6.5.1. ZigBee
6.5.2. UWB
6.6. RFID
6.6.1. Principios de funcionamento
6.6.2. Tipos de sistemas RFID
6.6.3. Protocolos
6.7. SDR |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A17 B3 C2 C8 |
21 |
63 |
84 |
Obradoiro |
A17 C3 C4 C8 |
6 |
0 |
6 |
Prácticas a través de TIC |
A17 A38 B3 C3 C6 C7 |
6 |
30 |
36 |
Solución de problemas |
B1 B3 C7 |
3 |
18 |
21 |
Proba mixta |
B1 B3 C6 C7 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos teóricos da asignatura dacordo co temario da mesma.
|
Obradoiro |
Talleres previos as prácticas de laboratorio para definir obxetivos, preparar o material necesario e orientar os alumnos. |
Prácticas a través de TIC |
As prácticas non serán necesariamente presenciais, facilitando así a súa realización para aqueles alumnos que non poidan asistir ás sesións presenciais ou o fagan de xeito parcial mediante a modalidade de matriculación a tempo parcial. |
Solución de problemas |
Resolución de problemas, cuestións e casos prácticos coa participación, presentación e/ou discusión en grupos reducidos de estudantes. |
Proba mixta |
Proba escrita con preguntas de teoría e de solución de problemas dacordo cos contidos da asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
Solución de problemas |
Obradoiro |
Proba mixta |
|
Descrición |
Resolver dudas do alumnado suscitadas tanto nas sesións maxistrais como nas sesións de solución de problemas e de prácticas.
Seguimento da aprendizaxe evolutiva do alumno e da súa participación activa na dinámica da aula.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A17 A38 B3 C3 C6 C7 |
A avaliación realizarase mediante o seguimento da entrega das prácticas e unha proba obxetiva.
|
25 |
Solución de problemas |
B1 B3 C7 |
A avaliación do traballo do alumno realizarase tendo en conta a participación e a capacidade do alumno para a solución de problemas plantexados polo profesor nas clases de titorías en grupos reducidos. |
10 |
Obradoiro |
A17 C3 C4 C8 |
Avaliación continua do traballo do alumno con probas semanais dos avances obtidos na semana previa. |
25 |
Proba mixta |
B1 B3 C6 C7 |
Os conceptos teóricos expostos nas clases maxistrais e a capacidade do alumno para a solución de problemas vanse a avaliar na proba mixta final. |
40 |
|
Observacións avaliación |
A suma das partes correspondentes o taller, as prácticas a través de TIC, a solución de problemas e a proba mixta debe ser maior ou igual a 5. Esixirase unha nota mínima de 1 punto sobre 4 na proba mixta. No caso de non acadar dita nota, a cualificación final do alumno vaise calcular como a suma da nota obtida nesta proba e o resultado de dividir por dous a suma da nota obtida nos obradoiros, prácticas a través de TIC e solución de problemas. Na segunda oportunidade poderase avaliar soamente a proba mixta e a de prácticas, optando o estudante por unha de estas ou as duas. Os resultados acadados na solución de problemas e nos obradoiros será a que
os estudantes acadaran na primeira oportunidade dacordo coa avaliación
continua descrita na guía. Alumnos matriculados a tempo parcial: non se esixirá a asistencia ás prácticas e faranse flexibles as datas de entrega das mesmas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Carl J. Weisman (2002). The Essential Guide to RF and Wireless. Prentice Hall
Erik Dahlman, Stefan Parkvall, Johan Skold, Per Beming (2010). 3G Evolution: HSPA and LTE for Mobile Broadband. Academic Press
A. Cardama, L. Jofre, J.M. Rius, J. Romeu, S. Blanch, M. Ferrando (2002). Antenas. Edicions UPC
Constantine A. Balanis (2005). Antenna Theory: Analysis and Design. Caps. 1, 2 y 6. John Wiley & Sons
Z. N. Chen, K.M. Luk (2009). Antennas for Base Stations in Wireless Communications, Caps. 1 y 7. McGraw-Hill Professional
Robert Morrow (2002). Bluetooth: Operation and Use. McGraw-Hill
Robert Faludi (2011). Building Wireless Sensor Networks. O’Reilly.
Jeffrey G. Andrews, Arunabha Ghosh, Rias Muhamed (2007). Fundamentals of WiMAX: Understanding Broadband Wireless Networking . Pearson Education
Cisco Systems, José M. Díaz, Bruce E. Alexander, Jim Geier, Burce McMurdo (2006). Fundamentos de redes inalámbricas. Cisco Press
Julio Brégains, Carlos Escudero, Oscar Fresnedo (2017). https://moodle.udc.es/. Aula virtual
Dharma Prakash Agrawal, Qing-An Zeng (2010). Introduction to Wireless and Mobile Systems. Cengage Learning
Stefania Sesia (2011). LTE - The UMTS Long Term Evolution: From Theory to Practice. Wiley
Klaus Finkenzeller (2003). RFID Handbook. John Wiley & Sons
Andrea Goldsmith (2005). Wireless Communications . Cambridge University Press
William Stallings (2005). Wireless communications and networks. Pearson Prentice Hall
Drew Gislason (2008). Zigbee Wireless Networking. Newnes |
|
Bibliografía complementaria
|
Ramón Agusti, Francisco Bernardo, Fernando Casadevall, Ramon Ferrús, Jordi Pérez-Romero, Oriol Sa (2010). LTE: Nuevas tendencias en comunicaciones móviles. Fundación Vodafone España
C. Siva Ram Murthy, B.S. Manoj (2004). Ad Hoc Wireless Networks: Architectures and Protocols. Pearson Education
Jochen H. Schiller (2003). Mobile Communications. Pearson Education
Chris Hurley, Russ Rogers, Frank Thornton, Brian Baker (2007). WarDriving and Wireless Penetration Testing. Syngress |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Redes/614G01017 | Xestión de Infraestruturas/614G01025 | Software de Comunicacións/614G01034 | Procesamento Dixital da Información/614G01035 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Enxeñaría de Infraestructuras Informáticas/614G01059 | Deseño de Redes/614G01082 |
|
Materias que continúan o temario |
Administración de Redes/614G01048 | Administración de Infraestruturas Informáticas/614G01093 |
|
|