Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Etnicidade e diversidade cultural nas sociedades de orixe e destino Código 615472104
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Pedagoxía e Didáctica
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Depalma Ungaro, Renee
Correo electrónico
r.depalma@udc.es
Profesorado
Depalma Ungaro, Renee
Correo electrónico
r.depalma@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Os obxectivos do curso consisten en: 1. Profundizar sobre as discusións actuais acerca do concepto de cultura e a súa relación coa identidade colectiva e a etnicidade. 2. Explorar e debatir os feitos e principios que definen ás sociedades cosmopolitas no cadro da globalización. 3. Aplicar a realidades concretas as suxerencias teóricas destes debates. 4. Analizar os novos conceptos de cidadanía nas súas implicacións políticas 5. Profundizar sobre o papel das migracións na transformación dos sistemas étnicos. AM1
AM2
AM5
AM10
BM1
BM3
BM7
BM10
BM11
BM13
CM1
CM2
CM3
CM5

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1º Conceptos claves: Cultura, etnicidade, diversidade
Discusión sistemática sobre os últimos debates en etnicidade
Entendendo novas formas de cultura
Globalización e nova diversidade cultural
Tema 2º Os grupos étnicos e as súas fronteiras.
Diversidades en paises de orixe e destino
Reterritorialización, ethnoscape
Tema 3º Conflito, estratexia e forzas centrífugas.
A cultura como arma política
Diáspora e cosmopolitanismo
Tema 4º Construir e de-construir o imaxinario do "Outro" A súa relevancia política e teórica
Discursos políticos e populares
Cara un concepto dinámaico de cultura

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A1 A2 A5 A10 B1 B3 B7 B10 B11 B13 C1 C2 C3 C5 0 73 73
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados A asignatura avaliaráse a través dunhas preguntas base que conformarán un traballo tutelado. As preguntas versarán sobre a bibliografía, as experiencias e todo o tratado na aulas maxistrais.

Os alumnos a distancia terán a mesma opción a entregar estos traballos tutelados e a realizar as tutorías nos días indicados a tal fin.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
O alumnado dispoñerá dunha atención personalizada na elaboración dos traballos. No caso do alumnado on-line, se pode comunicar por correo-e, por medio da plataforma virtual, ou por Skype.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A5 A10 B1 B3 B7 B10 B11 B13 C1 C2 C3 C5 A asignatura avaliaráse a través dunhas preguntas base que conformarán un traballo tutelado. As preguntas versarán sobre a bibliografía, as experiencias e todo o tratado na aulas maxistrais. 100
 
Observacións avaliación

En caso de non poder acceder ou de non superar a avaliación a través do
traballo tutelado, tense dereito a exame na convocatoria oficial.


Fontes de información
Bibliografía básica

A. Appadurai: “El rechazo de las minorías”. Selección de textos
F. Barth: “Los grupos étnicos y sus fronteras”. Introducción.
J. A. Fernández de Rota: “Nacionalismo, cultura y tradición”.
Selección de textos.
M. Delgado: “La ciudad anterior. Mito, memoria e inmigración”
E. Leach: “Sistemas políticos de las tierra altas de Birmania”.
Comentario.
M. Sahlins: Textos seleccionados de “Cultura y razón práctica”
e “Islas de Historia”.

A Olmos Alcaráz: “Pateras, embarazadas y prostitución”: Representaciones y discursos sobre la mujer Inmigrante en la televisión española

C. Silva Domínguez: A denominación “Los nuevos gallegos” aplicada a inmigrantes no xornal La Voz de Galicia: Análise discursiva e implicacións sociolóxicas

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías