Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Comprender os límites epistemolóxicos do estudo das migracións internacionais e a natureza esencialmente política que sostén a definición e identificación do fenómeno migratorio. |
A2 |
Relativizar e valorar as intensidades observadas dos movementos migratorios, desde unha perspectiva comparativa e contextualizada histórica e culturalmente |
A3 |
Relativizar e valorar o impacto das migracións internacionais nas sociedades de orixe e destino en función do cambio social que xeran, dos intereses en xogo, e da construcción social das identidades culturais |
A4 |
Profundidade na análise dos movementos migratorios asociados á historia e á situación actual de Galicia, como orixe e como destino |
A5 |
Comprender os argumentos filosóficos e xurídicos tras as distintas perspectivas sobre as migracións internacionais e as problemáticas sociais que xeran. |
A9 |
Manexar os conceptos fundamentais no estudo das migracións internacionais |
A10 |
Coñecer suficientemente os autores e traballos de maior relevancia académica e profesional |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo |
B6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva |
B8 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
B12 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito social |
B13 |
Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións |
B15 |
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas |
C1 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C3 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C4 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C5 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Capacidade para identificar e deconstruír prexuízos ideolóxicos en situacións de conflito. |
AC3
|
BC3 BC5 BC6 BC8 BC11 BC12
|
|
Comprensión crítica dos obxectivos que orientan os distintos tipos de políticas migratorias existentes. |
AC1 AC5 AC9 AC10
|
BC6 BC7 BC13 BC15
|
CC1 CC5
|
Capacidade para desenvolver e aplicar unha perspectiva teórica madura e cientificamente sustentada sobre as causas e consecuencias dos movementos migratorios. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC9
|
BC1 BC2 BC3 BC6
|
CC3 CC4 CC5
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Teorías explicativas dos procesos de migracións internacionais |
1.1. O modelo económico do push-pull
1.2. Teorías da acción individual
1.3. Teorías do capital social e das redes
1.4. Teorías da mobilidade social
1.5. O modelo centro-periferia
1.6. O modelo das cidades globais |
2. Unha visión histórica da teorías das migracións internacionais |
2.1. A escola de Chicago: Park e Thomas e Znaniecki
2.2. A socioloxía da "Race and Etnic relations"
2.3. A aportación ás migracións desde a socioloxía norteamericana contemporánea: Portes e Massey
2.4. A escola francesa e a súa achega teórica: Bourdieu e Sayad. |
3. Novas teorías sobre as migracións internacionais |
3.1. O transnacionalismo como paradigma emerxente
3.2. As migracións nun mundo globalizado |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Critical bibliographical |
A1 A2 A3 A4 A5 A9 A10 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B11 B12 B13 B15 C1 C3 C4 C5 |
0 |
35 |
35 |
|
Personalized attention |
|
40 |
0 |
40 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Critical bibliographical |
Consiste na leitura da bibliografía recomendada e obligatoria que será proporcionada ao alumnado do máster. Ademáis, a profesora asignará un libro a cada alumno/-a para a súa recensión no que se poderán incluír referencias ao resto de bibliografía asignada establecendo un diálogo crítico entre enfoques e teóricos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Critical bibliographical |
|
Description |
As dúbidas sobre a recensión bibliográfica ou sobre os textos que debe ler o alumnado poden consultarse co profesorado responsable en horario de titorías ou a través dos distintos mecanismos habilitados para este fin (correo electrónico, chamadas telefónicas, consulta en foros, etc.). Para solicitar unha titoría é condición previa a petición dunha cita previa por correo electrónico. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Critical bibliographical |
A1 A2 A3 A4 A5 A9 A10 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B11 B12 B13 B15 C1 C3 C4 C5 |
A entrega da recensión bibliográfica terá un valor dun 100 por cen da nota final da asignatura. Dentro da mesma terase en conta a asistencia e participación nos debates dentro da aula que poderá subir a nota da recensión nun 10 por cento, e que servirán para enriquecer o traballo realizado polo alumnado. |
100 |
|
Assessment comments |
O alumnado a distancia terá as mesmas opcións de subir o 10% dado que dispón de teconoloxía TIC que permite a sua participación nos foros, chats, de moodle, etc.
|
Sources of information |
Basic
|
Césaire, Aimé (2006). Discurso sobre el colonialismo. Madrid: Akal
Sennett, Richard (2014). El extranjero: dos ensayos sobre el exilio. Barcelona: Anagrama
Ribas-Mateos, Natalia (2011). El Río Bravo Mediterráneo: las regiones fronterizas en la época de la globalización. Barcelona: Bellaterra
Sassen, Saskia (2013). Inmigrantes y ciudadanos: de las migraciones masivas a la Europa Fortaleza. Tres Cantos: Siglo XXI
Sayad, Abdelmalek (2010). La doble ausencia: de las ilusiones del emigrado a los padecimientos del inmigrado. Rubí: Anthropos
Bretell, Caroline B.; Hollifield, James F. (ed) (2000). Migration theory: talking across disciplines. New York: Routledge
Fanon, Frank (2009). Piel negras, máscaras blancas. Madrid: Akal
Terrén, Eduardo (2002). Razas en conflicto: perspectivas sociológicas. Barcelona: Editorial Anthropos
Portes, A; DeWind, J. (coord.) (2006). Repensando las migraciones internacionales. Nuevas Perspectivas teóricas y empíricas. Miguel Ángel Porrúa
Rea, Andrea (2009). Sociología de la inmigración. Barcelona: Hacer
Portes, Alejandro (2012). Sociología económica de las migraciones internacionales. Barcelona: Anthropos
Massey, D; Arango, J.; Graeme, H.; Kouaocuci, A.; Pelegrino, A. (2000). Teorías de la Migración Internacional: Una reseña y una evaluación . Revista Trabajo, Año 2, Nº 3, págs. 5-50
Spencer, Sarah (2011). The migration debate. Bristol: Policy Press
Messina, Anthony M; Lahav, Gallya (2006). The migration reader: exploring politics and policies. Boulder: Lynne Rienner
Cohen, Robin (ed) (1996). The sociology of migration. Cheltenam: Edward Elgar
Cohen, Robin (ed) (1996). Theories of migration. Cheltenam: Edward Elgar
Ribas-Mateos, Natalia (2004). Una invitación a la sociología de las migraciones . Barcelona: Bellaterra
Massey, Douglas S. (2005). Worlds in motion: understanding international migration at the end of the millennium. Oxford: Clarendon Press |
|
Complementary
|
Cairo, Heriberto; Grosfoguel, R. (2010). Descolonizar la modernidad, descolonizar Europa: un diálogo Europa-América Latina. Madrid: IEPALA
Blanco, Cristina (2000). Las migraciones contemporáneas. Madrid: Ariel
Mármora, Lelio (2002). Las políticas de migraciones internacionales. México D.F.: Paidós
Castles, Stephen (1993). The age of migration. Houndmills: MacMillan |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Ethnicity and Cultural Diversity in Origin and Destination Countries/615472104 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Comparative Migration Systems/615472202 | Social Structure, Employment Market and International Migration/615472203 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Migration Flow and Foreign Entry Control Policy/615472204 |
|
|