Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Relaciones entre la población, los recursos y medio ambiente en su movimiento y estructura; y el estudio de las técnicas y métodos del análisis demográfico. |
A8 |
Análisis de las transformaciones y evolución de las sociedades contemporáneas. |
A14 |
Capacidades en elaborar, utilizar, e interpretar indicadores sociales e instrumentos de medición social. |
A17 |
Conocimientos y habilidades en la búsqueda de información secundaria en las diferentes fuentes (instituciones oficiales, bibliotecas, internet, etc.). |
B1 |
Capacidad de organización y planificación. |
B3 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B16 |
Sensibilidad hacia temas medio ambientales. |
B26 |
Capacidades en reconocer el carácter global y local de los fenómenos sociales. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Interpretar a evolución das sociedades contemporáneas no marco das estruturas económicas e financeiras globais |
A8
|
B3 B26
|
|
Avaliar as interaccións entre a poboación e as capacidades dos recursos naturais dispoñibles |
A4
|
B16
|
|
Elaborar indicadores para a medición de procesos sociais relacionados cos movementos de poboación e as súas consecuencias sobre a desigualdade social. |
A14 A17
|
B1 B3
|
|
Redactar informes analíticos de fenómenos sociais que mediante resultados empíricos ofrezan evidencias sobre as causas da desigualdade social e as súas implicacións. |
A4 A8 A14 A17
|
B1 B3 B26
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1.- O proceso de globalización e a sua incidencia no crecemento da poboación. |
Comprensión do proceso de globalización. Desafíos debates teóricos e desafíos futuros.
|
TEMA 2.- Cabemos todos no mundo? Consideracións sobre as relacións entre o medio e a poboación. |
Relacións e consecuencias entre o crecimento económico, o aumento de poboación e o medio ambente. |
TEMA 3.- Crises económicas globais: consecuencias sobre a pobreza, a desigualdade e o benestar. Son necesarias as políticas de austeridade para propiciar un crecemento económico? |
Estructura económica e social no período de recesión. As políticas de austeridade e España e as súas consecuencias sobre a desigualdade social. |
TEMA 4.- Políticas de expulsión da poboación inmigrante. ¿Veñen demasiados e agotan os recursos? |
España como país de inmigración e opinión pública. O debate do número de pobación extranxeira e a disponibilidade de recursos económicos e de benestar. Políticas de exlcusión e expulsión da poboación migrante. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A8 A4 B16 B26 |
16 |
32 |
48 |
Obradoiro |
A14 A17 B1 B3 C1 |
8 |
12 |
20 |
Análise de fontes documentais |
A4 A8 A14 B3 B16 B26 C1 |
8 |
12 |
20 |
Traballos tutelados |
A4 A8 A14 A17 B1 B3 B16 B26 C1 |
1 |
19.5 |
20.5 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte do profesor dos aspectos fundamentais da materia. As exposicións complementaranse co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes. |
Obradoiro |
Sesións prácticas nas que os estudantes traballarán baixo a atención personalizada do docente. Consistirán en definir e elaborar cada un das partes do traballo a entregar para a avaliación da materia. Manexaranse tanto técnicas cuantitativas como cualitativas. O obxectivo é elaborar un informe final con resultados empíricos de elaboración primaria. |
Análise de fontes documentais |
Comentario crítico e debate na aula, sobre fontes documentais (lecturas, documentos audiovisuais, información estatística,...) recomendados pola profesora para cada tema. |
Traballos tutelados |
Realización por parte do alumnado dun traballo que conteña as partes dunha investigación social aplicada. O traballo entregarase en papel e exporase oralmente na aula. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Nos talleres traballarase coa guía e a axuda necesaria da profesora. Tamén se poden programar as titorías que os alumnos consideren necesarias. Dispoñibilidade virtual vía correo electrónico.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A4 A8 A14 A17 B1 B3 B16 B26 C1 |
A avaliación consistirá na realización dun traballo teórico e empírico sobre un tema relacionado cos contidos do programa. As clases interactivas (obradoiros) da materia utilizaranse para explicar e elaborar cada unha dos seus partes coa tutorización personalizada da docente, polo que a asistencia e obrigatoria. O traballo debe ser individual, entregarase en papel e exporase na aula.
|
80 |
Análise de fontes documentais |
A4 A8 A14 B3 B16 B26 C1 |
A avaliación consistirá na realización de actividades prácticas, baseadas na análise crítica das fontes documentais recomendadas pola profesora. Estas actividades realizaranse fundamentalmente na aula, polo que é precisa a asistencia a clase. |
20 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación consistirá en: - A realización dun traballo teórico e empírico sobre un tema relacionadocos contidos do programa. As clases interactivas (obradoiros) da materia utilizaranse para explicar e elaborar cada unha dos seus partes coa titorización personalizada da docente (polo que é obrigatoria a asistencia). O traballo deber ser individual, entregarase en papel e exporase oralmente na aula. (80% da nota) - A realización de actividades prácticas, baseadas na análise crítica das fontes documentais recomendadas pola profesora, (20% da nota) Estas actividades realizaranse fundamentalmente na aula, polo que é precisa a asistencia a clase. A asistencia é obrigatoria polo que non se pode faltar a mais de tres clases sen xustificación. Observación para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia:O/a alumno/a deberá porse en contacto coa profesora. Na primeira e segunda oportunidade oscriterios de avaliación rexeranse de acordo á realización dun traballo teórico (recensión/análise crítica de lecturas indicadas pola profesora) e práctico (realización do traballo de investigación) e na que o/a alumno/a terá que demostrar alcanzar as competencias e os resultados de aprendizaxe da materia. O traballo teórico terá un peso do 20% e o práctico do 80%, é obrigatoria a realización de ambos traballos para superar a materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
SASSEN, S. (2003). “Los espectros de la globalización”. FCE, Madrid
SEN, A. (1997). Bienestar, justicia y mercado. Paidós, Barcelona
LOSADA, A. (2001). ciones, globalización y desarrollo económico. CEPAM, Santiago
SASSEN, S. (). Ciudad global y la lógica de la expulsión del neoliberalismo. http://www.youtube.com/watch?v=7Dc-2v_YjJ4
PAPALIA, D. (2005). Desarrollo humano. Mc-Graw Hill, Madrid.
MARTÍN PALMERO, F. (Ed.) (2004). Desarrollo sostenible y huella ecológica. Netbiblo, Coruña
TAMAMES, R. (1995). Ecología y desarrollo sostenible: la polémica sobre los límites al crecimiento. Alianza, Madrid.
IVER, P. (2000). El alma global: jet lag, centros comerciales y la búsqueda del hogar. Madrid, Kailas
FERNÁNDEZ, F. (2005). Ética y políticas demográficas en la plétora miserable. http://www.paginadigital.com.ar/articulos/2005/2005terc/educacion2/etica-filosofia-271105.asp
REINHARD, M. (1996). Historia de la población mundial. Ariel, Barcelona
LIVI BACCI, M. (1990). Historia mínima de la población mundial. Ariel, Barcelona
SEN, A. (2007). Identidad y violencia. Buenos Aires, Editorial Katz.
CASTELLS, M. (1997). La era de la información: economía, sociedad y cultura. Alianza, Madrid.
VALLÍN, J. (1995). La población mundial. Alianza, Madrid.
OLIVERA, L. (2005). Los cornucopianos ganan. http://arvo.net/demografia/los-cornucopianos-ganan/gmx-niv409-con10939.htm
OBSERVATORIO METROPOLITANO (2007). Madrid, ¿la suma de todos? Globalización, territorio y desigualdad. Madrid, Observatorio Metropolitano.
MIGUEL, J.M. (1985). Políticas de población. Espasa-Calpe, Madrid.
FERNÁNDEZ, F. (1989). Políticas demográficas y vocación democrática. Anotaciones al margen de la ponencia de Juan Salcedo, pp.225-239. Revista del Centro de Estudios Constitucionales, 2
ISAAC, S.L. (1989). Population policy: a manual for policymakers and planners. Columbia U.P.
HARDIN, G. (1968). The tragedy of commons, pp.1243-1248. Science, 162
SASSEN, S. (2007). Una sociología de la globalización. Buenos Aires, Editorial Katz (125-164)
BAUMAN, Z. (2007). Vida de consumo. Buenos Aires, Fondo de cultura económica de Argentina
SASSEN, S. (2001). ¿Perdiendo el control? La soberanía en la era de la globalización. Bellaterra, Barcelona |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
|