Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A3 |
Xestionar proxetos audiovisuais. |
A4 |
Investigar e analizala comunicación audiovisual. |
A6 |
Coñecelo sector audiovisual: a oferta e as audiencias. |
A9 |
Coñecelos modelos de xestión. |
A10 |
Coñecelo marco legal e deontolóxico. |
B1 |
Que os estudantes demostraran posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoitan atoparse nun nivle que, se ben se apoia en libros de textos avanzados, inclúe tamén algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu eido de estudo. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan amosarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que acheguen unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B9 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C1 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C2 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C3 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C4 |
Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer a estrutura do sistema audiovisual español e internacional a partir da análise da radio, a televisión, o cinema, a animación e internet como mercado de produtos audiovisuais. |
A3 A4 A6 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C1 C4
|
Análise dos elementos estruturais do mercado audiovisual mediante técnicas cuantitativas e cualitativas. |
A4 A6
|
B2 B3 B4 B5
|
C1 C3 C4
|
Adquirir os hábitos de traballo individual e colaborativo para desempeñarse profesionalmente no sector audiovisual.
Tomar decisións, asumir riscos e afrontar con madurez os acertos e erros derivados das mesmas.
Capacidade de organización e temporalización das tarefas. Consultar se se necesita orientación: chegar a tempo coas preguntas e as dúbidas. |
A3 A4 A6 A9
|
B2 B3 B4 B5 B9
|
C2 C3 C4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. O sector audiovisual en España |
-Configuración do sistema de radio e televisión na etapa democrática (dende 1977 ata a actualidade)
- O sector audiovisual no contexto dos sectores económicos españois
- Grupos audiovisuais españois.
- Grupos de comunicación europeos en España.
- Grupos de comunicación non europeos en España. |
Tema 2. O sector radiofónico |
- Datos estruturais do sector radiofónico.
- Tendencias. |
Tema 3. O sector televisivo |
- Datos estruturais do sector televisivo.
- O mercado publicitario e a televisión.
- Novos modelos de explotación e distribución. |
Tema 4. O sector cinemetográfico |
- Cadea de valor: produción-distribución-exhibición
- Datos estruturais do sector do cine
- Novos modelos de explotación e distribución |
Tema 5. O sector da animación |
- Antecedentes
- Datos estruturais da industria da animación
- Tendencias
- O sector da animación en Galicia |
Tema 6. Internet como centro dos cambios no sector audiovisual |
- Novos modelos de produción, distribución e consumo
- Mercado das redes sociais
- Mercado das aplicacións para dispositivos móbiles |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A4 A6 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 C4 C1 |
32 |
16 |
48 |
Document analysis |
A4 A6 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C4 |
8 |
10 |
18 |
Workbook |
A6 A9 A10 B3 B9 C2 C4 |
0 |
20 |
20 |
Collaborative learning |
A4 A6 A9 B2 B3 B4 B5 B9 C2 C3 C4 |
10 |
30 |
40 |
Mixed objective/subjective test |
B1 B2 B3 B4 C2 |
2 |
20 |
22 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Leccións expositivas nas que se explicarán os aspectos principais dos bloques temáticos que comprende a materia. Un dos seus obxectivos é facilitar a aprendizaxe dos conceptos propios desta disciplina.
É conveniente que o alumno dedique polo menos unha hora de traballo persoal para cada lección expositiva, para reflexionar sobre o explicado e expoñer a tempo as súas dúbidas e comentarios. |
Document analysis |
Busca, selección e sistematización de fontes de información de referencia sobre os sectores estudados, e sobre os grupos de comunicación.
Interpretación da información obtida nas devanditas fontes: informes sectoriais, informes económico-financeiros, datos estatísticos.
É conveniente que o alumno dedique polo menos unha hora de traballo persoal por cada clase de análise de fontes, para reflexionar sobre o explicado e expoñer a tempo as súas dúbidas e comentarios. |
Workbook |
Seleccionarase un libro de lectura obrigatoria.
A lectura de libros actuais sobre a materia facilita a comprensión conceptual e a reflexión, e contribúe a garantir unha aprendizaxe en profundidade.
A lectura é un dos hábitos que máis contribúe á profundidade no xuízo e á riqueza expresiva. |
Collaborative learning |
Para lograr a aprendizaxe do alumno sobre as características e situación actual dos distintos sectores que abrangue esta materia, realizarase un traballo en grupo.
Deste modo preténdese alcanzar unha aprendizaxe dinámica sobre uns contidos que son en si mesmos cambiantes, e polo tanto, o máis importante é que os alumnos saiban que é relevante actualizar, cales son as fontes de información significativas e como utilizalas. |
Mixed objective/subjective test |
Exames sobre a materia |
Personalized attention |
Methodologies
|
Collaborative learning |
|
Description |
A profesora estará a disposición dos alumnos nas súas horas de titoría e a través do correo electrónico para as necesarias orientacións e seguimento nestas actividades. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Collaborative learning |
A4 A6 A9 B2 B3 B4 B5 B9 C2 C3 C4 |
Traballo en grupo no que se valora tanto o resultado como o proceso.
A cualificación de cada alumno integrante do grupo podería ser diferente en función da súa achega e compromiso.
A asistencia ás clases relativas a esta actividade é obrigatoria, e terase en conta para a cualificación de cada alumno.
A participación neste traballo é obrigatoria para optar á avaliación da materia. |
30 |
Mixed objective/subjective test |
B1 B2 B3 B4 C2 |
Exames. O contido da bibliografía básica é potencial materia deste exame.
É necesario aprobar o exame final para que a súa cualificación faga media coas outras probas e traballos previstos nesta avaliación.
Se este exame non se aproba, a materia resulta automaticamente suspensa |
50 |
Workbook |
A6 A9 A10 B3 B9 C2 C4 |
Proba para a avaliación do libro de lectura obrigatoria.
A presentación a esta proba é obrigatoria para optar á avaliación da materia. |
20 |
|
Assessment comments |
Ortografía: as posibles faltas de ortografía nos exames e traballos baixarán de modo significativo a cualificación dos mesmos. Os alumnos deberán consultar semanalmente o Campus Virtual (moodle),
porque a través deste espazo docente virtual comunicaráselles toda a
información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e
cualificacións.
|
Sources of information |
Basic
|
LÓPEZ GARCÍA, X. y ANEIROS DÍAZ, R.(coord.) (2016). A Comunicación en Galicia 2015. Santiago de Compostela: Consello da Cultura Galega, Sección de Comunicación
SGAE (). Anuario SGAE de las artes escénicas, musicales y audiovisuales. Madrid: Fundación Autor-SGAE
FERNÁNDEZ ALONSO, Isabel (ed.) (2017). Austeridad y clientelismo. Política audiovisual en España en el contexto mediterráneo y de la crisis financiera. Barcelona: Gedisa
MIÑARRO, Laura (2013). Cómo vender una obra audiovisual : una aproximación a la distribución de contenidos audiovisuales. Barcelona: Editorial UOC
HERBERA, J.; LINARES, R. y NEIRA, E. (2015). Márketing Cinematográfico. Cómo promocionar una película en el entorno digital. Barcelona: Editorial UOC
NOTICIAS DE LA COMUNICACIÓN (). Noticias de la Comunicación (revista mensual especializada).
GUTIÉRREZ MONTES, Eladio (coord.) (2017). Televisión Abierta. Situación actual y tendencias de futuro de la TDT. Madrid: Colegio Oficial de Ingenieros de Telecomunicaciones |
|
Complementary
|
AZURMENDI, A. (2011). Derecho de la Comunicación. Barcelona. Bosch
CLARES, J. (2013). Distribución audiovisual en Internet: VoD y nuevos modelos de negocio. Barcelona: Editorial UOC
KAHNEY, Leander ([2009] (2010 imp.) ). En la cabeza de Steve Jobs : la mente detrás de Apple. Barcelona : Gestión 2000
EPSTEIN, E.J. (2007). La gran ilusión. Dinero y poder en Hollywood. Barcelona. Tusquets
NEIRA, Elena (2015). La otra pantalla : redes sociales, móviles y la nueva televisión. Barcelona: Editorial UOC
ISAACSON, Walter (2011). Steve Jobs : la biografía. Barcelona : Random House Mondadori |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
History of radio, televisión and multi-media/616G01002 | Law/616G01005 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
History of Cinema and Animation/616G01006 | Communication and the Cultural Industries/616G01009 | Business/616G01010 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Estudo persoal: nada pode
suplir o tempo que o alumno necesita para pensar e entender os contidos.
Nesta materia non se require tanto un exercicio de memoria como un
traballo continuado que permita incorporar os coñecementos. Os alumnos deberán consultar semanalmente o Campus Virtual (moodle),
porque a través deste espazo docente virtual comunicaráselles toda a
información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e
cualificacións. |
|