Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Fomentar a convivencia, estimulando e poñendo en valor a capacidade de constancia, esforzo e disciplina dos participantes nas actividades de educación física e deportiva. |
A25 |
Identificar e comprender os requisitos psicomotores e sociomotores das habilidades deportivas, executando basicamente as habilidades motrices específicas dun conxunto de deportes, considerando as diferenzas por xénero. |
A26 |
Identificar e aplicar as peculiaridades didácticas de cada especialidade deportiva na intención pedagóxica dos diferentes ámbitos de intervención. |
B2 |
Resolver problemas de forma eficaz e eficiente no ámbito das ciencias da actividade física e do deporte. |
B4 |
Trabajar de forma colaboradora, desenvolvendo habilidades, de liderado, relación interpersoal e traballo en equipo. |
B11 |
Desenvolver competencias para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o regulamento básico do voleibol |
A25 A26
|
|
|
Coñecer e saber executar os fundamentos técnicos básicos do voleibol |
A25 A26
|
|
|
Coñecer e saber aplicar os fundamentos tácticos básicos do voleibol |
A25 A26
|
|
|
Saber plantexar tarefas e progresions de aprendizaxe para ensinar o deporte do voleibol nos nenos |
A5 A25 A26
|
|
|
Aprender a realizar traballo en equipo, establecendo relacións de cooperación para resolver problemas e situacións relacionadas coa ensinanza e aprendizaxe do voleibol |
|
B2 B4 B11
|
C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción e Iniciación al voleibol |
1.1. Características e ámbitos do voleibol
1.2. Proceso de ensinanza-aprendizaxe en voleibol
1.3. Xeralidades na iniciación |
2. Fundamentos Técnico Tácticos Básicos e Avanzados
|
2.1. Posicións Fundamentais e Desprazamentos
2.2. Pase de dedos
2.3. Pase de antebrazos
2.4. Saque de Seguridade
2.5. Pases de dedos especiais. Pase Colocación
2.6. Saque Tenis
2.7. Saque Flotante
2.8. Saque en Suspensión
2.8. Elementos de Ataque
2.9. Bloqueo Individual e Colectivo
2.10. Elementos de Defensa de Campo
|
3. Táctica e Técnica individual |
3.1. Táctica e Técnica ofensiva
3.2. Táctica e Técnica defensiva
|
4. Táctica Colectiva |
4.1. Introducción á Táctica Colectiva Básica
4.2. Dispositivos de Recepción
4.3. Dispositivos de Ataque
4.4. Dispositivos de Apoio
4.5. Dispositivos de Defensa |
5. Regras do Xogo e Arbitraxe |
5.1. Estudo del Reglamento |
6. Volei Praia |
6.1. Conceptos xerais do Volei Praia |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A25 C7 |
3 |
0 |
3 |
Práctica de actividade física |
A5 A25 A26 |
22 |
17 |
39 |
Portafolios do alumno |
A25 A26 |
0 |
25 |
25 |
Recensión bilbiográfica |
A25 A26 |
1 |
3 |
4 |
Proba mixta |
A25 A26 |
3 |
12 |
15 |
Traballos tutelados |
A5 A25 A26 B4 |
2 |
10 |
12 |
Sesión maxistral |
A25 A26 |
10 |
10 |
20 |
Aprendizaxe colaborativa |
A5 A25 A26 B2 B4 B11 |
12 |
17 |
29 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación polo profesor da guía docente da materia |
Práctica de actividade física |
Práctica por parte dos alunos das tarefas motoras propostas polo profesor en relación cos contidos de aprendizaxe |
Portafolios do alumno |
O alumno deberá recopilar, ordear, desenrolar e completar as descripciones técnicas e tarefas de aprendizaxe dos xestos técnicos vistos na clase |
Recensión bilbiográfica |
O aluno poderá realizar unha recensión bibliográfica dos libros, revistas técnicas e artigos que teñan relación cos temas traballados en clase |
Proba mixta |
- Preguntas de resposta breve
- Deseño de sesión práctica
- Proba de dominio técnico-táctico básico
|
Traballos tutelados |
Os estudantes elaborarán un traballo de desentrolo dunha sesión orientada á sesións con alunos de secundaria. ... |
Sesión maxistral |
Explicación dos aspectos técnico-tácticos e regulamentarios |
Aprendizaxe colaborativa |
Os estudantes organizarán tuteladamenete unha sesión orientada a alunos de secundaria na que asumirán o rol de profesor de Educación Física impartindo unha UD de voleibol |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Práctica de actividade física |
Portafolios do alumno |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
- Asistencia a titoría individuais
- O alumno deberá recopilar, ordear, desenrolar e completar as descripciones técnicas e tareas de aprendizaxe dos xestos técnicos vistos na clase
- Os estudantes organizarán tuteladamenete unha sesión orientada a alumnos de secundaria na que asumirán o rol de profeso de voleibol
- No caso de estudantes con matrícula parcial, estudarase o caso particular de cada estudante. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A25 A26 |
O alumno deberá recopilar, ordear, desenrolar e completar as descripciónones técnicas e tarefas de aprendizaxe das hablidades técnico-tácticas os xestos técnicos vistaos na clase |
10 |
Recensión bilbiográfica |
A25 A26 |
O aluno poderá realizar unha recensión bibliográfica dos libros, revistas técnicas e artigos que teñan relación cos temas traballados en clase |
5 |
Proba mixta |
A25 A26 |
-Preguntas de resposta breve
- Deseño de sesión práctica
- Proba de dominio técnico-táctico básico
|
75 |
Traballos tutelados |
A5 A25 A26 B4 |
Os estudantes organizarán tuteladamente unha sesión orientada a alumnos de secundaria na que asumirán o rol de profeso de voleibol
|
10 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia será necesario asistir como
mínimo ao 70% das sesións e obter o aprobado na proba mixta, tanto no exame
teórico como na proba de dominio técnico/táctico. Gardaranse as partes
aprobadas para próximas convocatorias. No caso de estudantes lesionados e que
conten con parte de baixa (diagnóstico médico) o profesor poderá considerar
apto na proba de dominio técnico-táctico a partir do desempeño mostrado polo
estudante ao longo do curso. Na segunda oportunidade os criterios de avaliación
serán os mesmos que na primeira e gardaranse os aprobados da primeira
oportunidad nas diferentes metodoloxías. Os criterios de avaliación nas
seguintes convocatorias serán os mesmos, gardándose as partes aprobadas en
convocatorias anteriores. O exame teórico será realizado en castelan no caso de
que algún alumno desexe o enunciado en galego deberá solicitalo ao profesor
cunha semana de antelación á data do exame. Os alumnos con matrícula a tempo
parcial terán que asistir como mínimo ao 50% das sesións para poder superar a
asignatura. Os estudantes que non alcancen a porcentaxe mínima
de presencialidade nas prácticas, non poderán aprobar a asignatura. Non están
contempladas outras alterantivas de avaliación para a segunda oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Bachmann M. (1987). 1000 EJERCICIES: el jeux de volley-ball. Paris, Vigot
Ramón Romance, A. (1997). ANÁLISIS DE LOS GESTOS TÉCNICOS DE LA ACCIÓN DE JUEGO EN VOLEIBOL. Madrid, Editorial Gymnos
Morate Rábago J.C. (2002). Apuntes de la asignatura Voley Playa. Curso nacional de entrenadores nivel III de Voleibol de la F.E.VB.. Barcelona, Espluges
Pagano Beniamino. (1980). DAI GIOCHI CON LA PALLA AL MINIVOLLEY. Roma, Società Stampa Sportiva
Drauchke K. (1994). EL ENTRENADOR DE VOLEIBOL. Barcelona, Paidotribo
Lucas J. (1991). EL VOLEIBOL: Iniciación y perfeccionamiento. Barcelona, Paidotribo
Bechorini A. (1987). ELEMENTI DI MINIVOLLEY. Roma, Società Stampa Sportiva
Bonnefoy G. (2000). ENSEÑAR VOLEIBOL para jugar en equipo. Barcelona, Inde
Asociación Entrenadores Americanos (1996). GUIA DE VOLEIVOL de la AEAV. Barcelona, Paidotribo
Mainer San Martín M. (1990). INICIACIÓN AL VOLEIBOL . Zaragoza, CEPID
Duerrwaechter G. (1983). INICIACIÓN AL VOLEIBOL: Aprender jugando, practicar jugando. Buenos Aires, Editorial Stadium
Moras G. (2000). LA PREPARACIÓN INTEGRAL DEL VOLEIBOL. (Vol. I, II, y III). Barcelona, Paidotribo
Cassignol R. (1978). LAS CINCO ETAPAS DEL VOLEIBOL. Buenos Aires, Editorial Kapelusz
Baacke H. (1975). L’ABC DELLA PALLAVOLO. Roma, Società Stampa Sportiva
Palao J.M. (2007). Manual para la iniciación al VOLEIBOL. Murcia, Diego Marin Librero
Gotsch W. (1983). MINIVOLEIBOL. Buenos Aires, Editorial Stadium
Monge Muñoz, M.A. (1997). VOLEIBOL. Santiago de Compostela, Editorial Lea
Santos del Campo José. (1996). VOLEIBOL. Madrid, Ministerio de Educación y Ciencia
COE (1992). VOLEIBOL. Madrid, COE
Fiedler M. (1976). VOLEIBOL MODERNO. Buenos Aires, Editorial Stadium
Grupo Estudio Kinesis (2002). VOLEIBOL BÁSICO. Colombia, Editorial Kinesis
Díaz García J. (1984). VOLEIBOL EN LA ESCUELA. Madrid, Editorial Gymnos
Hessing W. (1994). VOLEIBOL P/PRINCIPIANTES. Entrenamiento, técnica y táctica. Barcelona, Paidotribo
Vargas Rodríguez R. (1991). VOLEIBOL: 1001 ejercicios y juegos. Madrid, Augusto Pila Teleña
Pimenov, M.P. (1997). VOLEIBOL: Aprender y progresar. Barcelona, Paidotribo
Kenny B. (2008). VOLEIBOL: claves para dominar los fundamentos y las destrezas técnicas. Madrid, Tutor
Chêne E. (1990). VOLEIBOL: De la escuela a las asociaciones deportivas. Lérida, Deportiva Agonos
Marsenach J. (1981). VOLEIBOL: El niño y la actividad física. Madrid, Editorial Gymnos
Wise M. (2003). VOLEIBOL: entrenamiento de la técnica y la táctica. Barcelona, Hispano Europea
Fronhner B. (1996). VOLEIBOL: Juego para el entrenamiento. Buenos Aires, Editorial Stadium
Zhelezniak Y.D. (1993). VOLEIBOL: Teoría y método de la preparación. Barcelona, Paidotribo
Autores varios. (1994). VOLEY PLAYA, aprendizaje, entrenamiento y competición. Madrid, Alianza Deporte
Mata D.; De La Encarnación G.; Rodríguez F. (1994). VOLEY PLAYA: aprendizaje, entrenamiento y organización. Madrid, Alianza Editorial |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Ao tratarse de estudantes de primeiro curso non se recomenda cursar previamente ningunha materia concreta |
|