Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Aptitude para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos básicos e de execución, esbozos e anteproxectos. (T) |
A6 |
Aptitude para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos urbanos. (T) |
A8 |
Aptitude para elaborar programas funcionais de edificios e espazos urbanos. (T) |
A11 |
Capacidade para redactar e xestionar planos urbanísticos a calquera escala. (T) |
A12 |
Elaboración, presentación e defensa, una vez obtidos todos os créditos de grao e mestrado, dun exercicio orixinal realizado individualmente, ante un tribunal universitario no que deberá incluírse polo menos un profesional de recoñecido prestixio proposto polas organizacións profesionais. O exercicio consistirá nun proxecto integral de arquitectura de natureza profesional no que se sinteticen todas as competencias adquiridas na carreira, desenvolvido ate o punto de demostrar suficiencia para determinar a completa execución das obras de edificación sobre as que verse, con cumprimento da regulamentación técnica e administrativa aplicable (T) |
B1 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B2 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B3 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B4 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B5 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e no especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B6 |
Coñecer os métodos de investigación e preparación de proxectos de construción. |
B7 |
Crear proxectos arquitectónicos que satisfagan á súa vez as esixencias estéticas e as técnicas e os requisitos dos seus usuarios, respectando os límites impostos polos factores orzamentarios e a normativa sobre construción. |
B8 |
Comprender a profesión de arquitecto e a súa función na sociedade, en particular, elaborando proxectos que teñan en conta os factores sociais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultura da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacitar o estudante para enfrentarse o análise e o deseño urbano, así como os problemas asociados o marco legal urbanístico que plantexa cualquer proxecto de arquitectura. Familiarizarse coa redacción de instrumentos de desenvolvemento urbanístico e cos problemas de implantación e de inserción na ciudade das novas edificacións o urbanizacións.
Por último concienciar o estudante das implicacións sociais, económicas, medioambientais e paisaxísticas que conleva una intervención arquitectónica o urbanística. |
AM5 AM6 AM8 AM11 AM12
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8
|
CM1 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
MANEXO DAS ESCALAS DA PLANIFICACIÓN E DO PROXECTO URBANO |
1.- DESDE AS ESTRATEXIAS ATA A MATERIALIZACIÓN DAS PROPOSTAS.
2.- ESCALA E ANÁLISE |
O ENCAIXE URBANÍSTICO DO PROXECTO |
1.- CONTEXTO URBANO
2.- CONTEXTO LEGAL
3.- INSTRUMENTOS DE DESENVOLVEMENTO URBANÍSTICO |
NORMATIVA |
1.- SECTORIAL CON IMPLICACIÓNS SOBRE A ORDENACIÓN DO TERRITORIO
2.- URBANÍSTICA |
CRITERIOS E CONDICIÓNS DE URBANIZACIÓN E TRANSFORMACIÓN |
1.- REDES E SERVIZOS
2.- O PROXECTO DE URBANIZACIÓN |
PRINCIPIOS E PAUTAS DE IMPLANTACIÓN AMBIENTAL E PAISAXÍSTICA |
1.- ECOLOXÍA
2.- PAISAXE
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Saídas de campo |
B6 B7 C8 |
3 |
1 |
4 |
Obradoiro |
A5 A6 A7 A8 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
18 |
18 |
36 |
Análise de fontes documentais |
A8 B4 B6 C3 |
3 |
3 |
6 |
Esquemas |
A11 B1 B5 C7 |
2 |
2 |
4 |
Portafolios do alumno |
A5 A6 A8 B5 B8 C4 C5 |
5 |
5 |
10 |
Prácticas a través de TIC |
A5 A6 A8 A11 A12 B3 B4 C6 C8 |
1 |
5 |
6 |
Proba mixta |
A5 A6 A8 A11 A12 B1 B2 C1 |
2 |
2 |
4 |
Sesión maxistral |
A5 A6 A8 A11 B3 B6 B7 C8 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Saídas de campo |
Actividades desenvoltas nun contexto externo o entorno académico universitario relacionadas co ámbito de estudo da materia, vinculadas principalmente o entendemento do "lugar" onde se plantexa o traballo do taller. Estas actividades se centran no desenrolo das capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, a execución de croquis, fotografías, bosquexos, deseños, e o análise dos lugares obxeto de proxecto. |
Obradoiro |
Encaminada o desenvolvemento de traballos prácticos, ben vinculados a outras asignaturas,no contexto da realización dun proxecto concreto (taller de arquitectura); ben resolvendo exercicios prácticos, propios dos instrumentos de intervención urbanística (taller da asignatura). Se abordarán os aspectos urbanísticos, tanto analíticos e proxectuais como instrumentais, relacionados co proxecto en redacción. |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuales y/o bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais o películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, revistas, planos históricos e actuais, textos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades específicamente deseñadas para o análise dos mesmos. Se pode emplear como introducción xeral a un tema, como instrumento de aplicación de estudo de casos, para a explicación de procesos que no se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas o como síntese. Encaminada fundamentalmente a familiarizar o alumno coas fontes propias da información urbanística. |
Esquemas |
Consiste nunha síntese dos principais contidos traballados. E un recurso óptimo para facilitar a comprensión da realidade y/o texto y a concentración persoal sobre o material obxeto de estudo. Análise, síntesis e diagnóstico dos problemas que plantexa o caso práctico proposto. E tamén unha axuda importante para o repaso e a preparación de exames. |
Portafolios do alumno |
Esta composto polos bocetos, esquemas, reflexións que o alumno vai acumulando o longo do desenvolvemento da práctica e a presentación final da documentación elaborada polo alumno no transcurso dos talleres. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite o alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canle para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenrolo do alumnado. Facilita o acceso a información urbanística, así como o seu análise posterior. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxetivas.
En cuanto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademáis, en canto preguntas obxetivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/o de asociación. A proba tamén estará vinculada aos traballos específicos desenvoltos durante o curso. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe sobre temas específicos que se consideran imprescindibles para o desenvolvemento dos traballos prácticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Análise de fontes documentais |
Esquemas |
Portafolios do alumno |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Tiempo que cada profesor tiene reservado para atender y resolver dudas a los alumnos individualmente, para asesorar a cada uno sobre el desarrollo de su trabajo concreto. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A5 A6 A8 A11 A12 B1 B2 C1 |
A proba mixta trata de valorar a asimilación por parte do alumno dos coñecementos expostos durante o curso. |
40 |
Obradoiro |
A5 A6 A7 A8 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Trátase do desenvolvemento de exercicios prácticos. No caso do taller de arquitectura está vinculado a un proxecto de arquitectura concreto que se planteará cada curso. No caso do taller de asignatura podrán ser uno o mais pequenos exercicios encamiñados a fixar conceptos clave. No caso do taller de arquitectura es obrigatorio cursar todas as signaturas que o compoñen |
40 |
Portafolios do alumno |
A5 A6 A8 B5 B8 C4 C5 |
Trátase da presentación en formato adecuado dos traballos desenvoltos nos talleres. Así como da valoración do conxunto de esquemas , bocetos, análises que o alumno fai o longo do curso. |
10 |
Prácticas a través de TIC |
A5 A6 A8 A11 A12 B3 B4 C6 C8 |
Cada ano valórase o uso de novas tecnoloxías no desenvolvemento dos talleres. Na marcha da materia se fará especial referencia aos SIG. |
10 |
|
Observacións avaliación |
As porcentaxes que se refllicten son aproximadas, para poder aprobar a materia haberá que aprobar tanto as partes prácticas como as partes teóricas, de manera independente, si ben a nota final se compoñe de ambas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Información urbanística dispoñible a través de distintas administracións públicas e institucións: Plans territoriais Plans de ordenación de recursos naturais Plans xerales de ordenación municipal Normas subsidiarias Catálogos ................................ |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Proxectos Avanzados/630519005 | Traballo Fin de Mestrado/630519007 | Proxecto de Construción/630519001 | Proxecto de Estruturas/630519002 | Proxecto de Instalacións/630519003 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo Fin de Mestrado/630519007 |
|
|