Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
E03 - Aptitude ou capacidade para elaborar o material gráfico asociado ao levantamento, a análise, a interpretación e a intervención do patrimonio arquitectónico. |
A5 |
E05 - Aptitude ou capacidade para a conservación da obra pesada, mediante a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a estimación da seguridade das estruturas de edificación, incluídas as súas posibles cimentacións, podendo igualmente afrontar a redacción de proxectos de reparación e reforzo, e a dirección da execución asociada. |
A6 |
E06 - Aptitude ou capacidade para inspeccionar, analizar, controlar a calidade e definir as condicións de mantemento, e intervir nas instalacións de edificación. |
A7 |
E07 - Aptitude ou capacidade para a conservación da obra grosa e acabada, cuestión que comporta a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a intervención nos sistemas construtivos de edificación, incluídos os elementos de compartimentación interior, as carpintarías e as solucións de envolvente. |
A8 |
E08 - Aptitude ou capacidade para redactar informes técnicos e proxectos de rehabilitación do patrimonio edificado, incluídas actividades de asesoramento e consultoría. |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
C1 |
T01 - Capacidade de análise e síntese |
C5 |
T05 - Capacidade para a xestión da información |
C6 |
T06 - Resolución de problemas |
C9 |
T09 - Creatividade |
C11 |
T11 - Visión espacial |
C13 |
T13 - Intuición mecánica |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocimiento de los factores físicos que producen movimientos y tensiones que desencadenan procesos patológicos en los edificios |
AP3 AP5 AP6 AP7 AP8
|
BP3 BP4
|
CP1 CP5 CP6 CP9 CP11 CP13
|
Capacidad para comprender los procesos de causa-efecto en las lesiones de la edificación y desde dicho conocimiento inferir desde las lesiones observadas cuáles han sido las causas y concausas que las originaron. |
AP3 AP5
|
BP3 BP4
|
CP1 CP5 CP6 CP9 CP11 CP13
|
Capacidad de diseño integrador para conseguir la coexistencia compatible de todos y cada uno de los sistemas constructivos |
AP3 AP6 AP8
|
BP3 BP4
|
CP1 CP5 CP6 CP9 CP11 CP13
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I.- Introducción a la Inspección de edificios |
I.- Introducción a la Inspección de edificios
I.1.- El concepto de inspección de edificios
I.2.- Tipos de inspecciones
I.3.- Propósito de la inspección
I.4.- Documentos de la inspección
|
II.- Equipos para la inspección de edificios |
II.1.- Equipos para inspección de terrenos, cimentaciones y estructuras
II.2.- Equipos para inspección de envolventes
II.3.- Equipos para registro de lesiones
|
III.- Inspección de cerramientos verticales y particiones |
III.1.- Lesiones más frecuentes
III.2.- Códigos de representación de lesiones
III.3.- Fichas resumen
|
IV.- Inspección de cubiertas |
IV.1.- Tejados: armazones, soporte, faldones, desagüe
IV.2.- Azoteas: soporte, faldones, juntas, desagües
IV.3.- Sistemas de recogida y evecuación de pluviales
|
V.- Inspección de humedades |
V.1.- Humedad higroscópica y de condensación
V.2.- Humedad de infiltración por fachadas
V.3.- Humedad capilar y procedente del terreno
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A5 A6 A7 A8 B3 B4 C1 C5 C6 C9 C11 C13 |
18 |
18 |
36 |
Solución de problemas |
A3 A5 A7 A8 |
0 |
20 |
20 |
Traballos tutelados |
A3 A5 A7 A8 |
3 |
15 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
En el aula del Master se expondrán los conceptos fundamentales de la materia, con apoyo de imágenes, esquemas y fichas. Esta información se completará con la lectura de una bibliografía recomendada. |
Solución de problemas |
Se utilizará el método inductivo, por lo que a partir del estudio de casos concretos se logrará establecer pautas de diagnóstico más acertadas. |
Traballos tutelados |
Trabajos tutelados: Elaboración por parte do alumno dun traballo a nivel profesional e/ou de investigación.
Metodologxa deseñada para promover aaprendizaxe autónomo dos estudantes, baixo a tutela do profesor, en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baisada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe e no seguimento de isa aprendizaxe por parte do profesor-tutor.
O traballo tutelado versará sobre contidos directos da materia ou que resulten afines a xuicio do profesor. O traballo poderá plantexarse como traballo único e independente ou, preferiblemente, poderá formar parte do Trabajo Fin de Master, como acontece co resto das materias da Área de Construcción. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Se procurará implicar a cada alumno en la explicaciones teóricas, fomentando la participación.
El ejercicio práctico será tutelado desde el inicio, con correciones periódicas previamente establecidas.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A3 A5 A7 A8 |
El trabajo práctico de inspección de un edificio, que podrá realizarse en grupo, permitirá verificar los resultados de aprendizaje conseguidos por cada alumno, así como su capacidad de trabajar sectorialmente en grupo sin perder el objetivo holístico perseguido.
El reparto de cometidos y tareas dentro del grupo será el que apruebe el profesor. |
70 |
Sesión maxistral |
A3 A5 A6 A7 A8 B3 B4 C1 C5 C6 C9 C11 C13 |
Dado el carácter presencial del Master, en esta materia como en las restantes materias que integran el presente postgrado, se exige una asistencia no inferior al 80% relativa a la totalidad de las sesiones presenciales programadas. |
30 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Eichler;
Friedrich (1973). Patología de la Construcción. Barcelona, Blume
Monjo
Carrió; Juan (1991). Patología de Cerramientos y Acabados arquitectónicos.
Madrid; Munillalería
Díaz, C;
Casado, Natividad (2003). Inspección y Diagnóstico - Pautas para la
intervención en edificios de viviendas. Colegio de Arquitectos de Cataluña-
"Papers Sert" |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|