Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A5 |
E05 - Aptitude ou capacidade para a conservación da obra pesada, mediante a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a estimación da seguridade das estruturas de edificación, incluídas as súas posibles cimentacións, podendo igualmente afrontar a redacción de proxectos de reparación e reforzo, e a dirección da execución asociada. |
A6 |
E06 - Aptitude ou capacidade para inspeccionar, analizar, controlar a calidade e definir as condicións de mantemento, e intervir nas instalacións de edificación. |
A7 |
E07 - Aptitude ou capacidade para a conservación da obra grosa e acabada, cuestión que comporta a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a intervención nos sistemas construtivos de edificación, incluídos os elementos de compartimentación interior, as carpintarías e as solucións de envolvente. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
C1 |
T01 - Capacidade de análise e síntese |
C2 |
T02 - Capacidade de organización e planificación |
C3 |
T03 - Comunicación oral e escrita |
C4 |
T04 - Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo |
C5 |
T05 - Capacidade para a xestión da información |
C6 |
T06 - Resolución de problemas |
C7 |
T07 - Toma de decisións |
C8 |
T08 - Aprendizaxe autónoma |
C9 |
T09 - Creatividade |
C10 |
T10 - Habilidade gráfica xeral |
C11 |
T11 - Visión espacial |
C12 |
T12 - Comprensión numérica |
C13 |
T13 - Intuición mecánica |
C14 |
T14 - Sensibilidade estética |
C15 |
T15 - Cultura histórica |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer o método de Elementos Finitos e saber aplicalo
|
AJ5 AJ6 AJ7
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5
|
CJ1 CJ2 CJ3 CJ4 CJ5 CJ6 CJ7 CJ8 CJ9 CJ10 CJ11 CJ12 CJ13 CJ14 CJ15
|
Coñecer métodos probabilísticos para o estudo da fiabilidade estrutural |
AJ5 AJ6 AJ7
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5
|
CJ1 CJ2 CJ3 CJ4 CJ5 CJ6 CJ7 CJ8 CJ9 CJ10 CJ11 CJ12 CJ13 CJ14 CJ15
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
O Método de Elementos Finitos |
Introducción ao Método de Elementos Finitos
Formulacións isoparamétricas |
Modelos elásticos e lineais |
Modelos elásticos e lineais
Continuidade C0
Continuidade C1 |
Modelos plásticos, modelos de fractura |
Modelos plásticos
Modelos de fractura |
Modelos anisótropos |
Modelos anisótropos
|
Nocións sobre probabilidade e inferencia estatística |
Conceptos fundamentais de probabilidade
Distribucións de probabilidade
Inferencia estatística
Estimación por intervalos de confianza |
Aplicacións |
Aplicacións ao control de calidade en Arquitectura
Outras aplicacións |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Document analysis |
A5 A6 A7 B1 B2 B3 B5 C1 C2 C3 C5 C8 |
0 |
4 |
4 |
Collaborative learning |
A5 A6 A7 B3 B4 C1 C2 C3 C5 C9 |
0 |
4 |
4 |
Diagramming |
A5 A6 A7 B5 C2 C3 C5 C7 C8 C9 |
0 |
4 |
4 |
Case study |
A5 A6 A7 B1 B2 B3 B5 C2 C3 C5 C7 C8 C9 |
0 |
10 |
10 |
Workshop |
A5 A6 A7 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
5 |
0 |
5 |
ICT practicals |
A5 A6 A7 B1 B2 B3 B5 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 |
0 |
4 |
4 |
Oral presentation |
A5 A6 A7 B2 B4 C1 C2 C3 C5 C6 C8 C9 |
15 |
0 |
15 |
Summary |
A5 A6 A7 B3 B4 C1 C2 C3 C5 |
0 |
4 |
4 |
Problem solving |
A5 A6 A7 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 |
0 |
8 |
8 |
Supervised projects |
A5 A6 A7 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
0 |
10 |
10 |
Laboratory practice |
A5 A6 A7 B1 B2 B3 B4 B5 C2 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 |
0 |
2 |
2 |
Objective test |
A5 A6 A7 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
0 |
4 |
4 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Document analysis |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuales e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artículos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades específicamente deseñadas para a súa análise. Pódese utilizar como introducción xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Collaborative learning |
Conxunto de procedementos de ensinanza-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoyados con tecnoloxías da información e das comunicacións, que se basan na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar o seu propio aprendizaxe e o dos outros membros do grupo. |
Diagramming |
Un esquema é unha representación gráfica e simplificada da información que comporta uns determinados contidos de aprendizaxe. |
Case study |
Metodoloxía onde o suxeto enfréntase ante a descripción dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar una serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Workshop |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc.) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, con apoyo e a supervisión do profesorado. |
ICT practicals |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canle para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Oral presentation |
Intervención inherente aos procesos de ensinanza-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través dea que o alumnado e o profesorado interactúan dun xeito ordeado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Summary |
Consiste nunha síntese dos principais contidos traballados. É un recurso óptimo para facilitar a comprensión do texto e a concentración persoal sobre o material obxecto de estudo. É también unha axuda importante para o repaso e a preparación de exames. |
Problem solving |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron e que pode tener mais dunha posible solución. |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudantes, baixo a tutela dun profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe de “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. Este sistema de ensinanza baséase en dous elementos básicos: o aprendizaje independente do estudantado e o seguemento dese aprendizaje polo profesor-titor. |
Laboratory practice |
Metodoloxía que permite que os estudiantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Objective test |
Proba escrita utilizada para aavaliación do aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar si as respostas dadas son ou no correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigurosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemiento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a evaluación diagnóstica, formativa ou sumativa. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordeación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. También se pode construir cun único tipo dalguna destas preguntas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudantes, baixo a tutela dun profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe de “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. Este sistema de ensinanza baséase en dous elementos básicos: o aprendizaxe independente do estudantado e o seguemento dese aprendizaxe polo profesor-titor. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A5 A6 A7 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
Metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudantes, baixo a tutela dun profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe de “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. Este sistema de ensinanza baséase en dous elementos básicos: o aprendizaje independente do estudantado e o seguemento dese aprendizaje polo profesor-titor. |
40 |
Objective test |
A5 A6 A7 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar si as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigurosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa ou sumativa. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordeación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se puede construir cun único tipo dalgunha destas preguntas. |
60 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
Oñate, E. (). Cálculo de Estructuras por el Método de Elementos Finitos. Barcelona. CIMNE
Cao, R. (). Estadística básica aplicada. Santiago. Tórculo
Olarrea, J.-Cordero, M. (). Estadística para ingenieros: definiciones, teoremas y resultados. Madrid. García-Maroto
Estéban, J. et al (). Inferencia estadística. Madrid. Garceta
Valcárcel, J. (). Introducción al Método de los Elementos Finitos. A Coruña. Dpto. Tecnología de la Construcción |
|
Complementary
|
Ciarlet, P.G. (). Introduction à l´analyse numérique matricialle el à l´optimisation. París. Masson
Chapra, S.-Canale, R. (). Métodos Numéricos para Ingenieros. Méjico. McGraw Hill |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|