Identifying Data 2017/18
Subject (*) Projects 4 Code 630G01016
Study programme
Grao en Arquitectura
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador
Muñoz Fontenla, Luis W
E-mail
l.w.munoz.fontenla@udc.es
Lecturers
Muñoz Fontenla, Luis W
E-mail
l.w.munoz.fontenla@udc.es
Web
General description ESTA MATERIA TEN EXTINGUIDA A SÚA DOCENCIA PRESENCIAL DE ACORDO CO CRONOGRAMA DE IMPLANTACIÓN DA TITULACIÓN DE GRAO EN ESTUDOS DE ARQUITECTURA.

En Proxectos 4 se elixe un ámbito xeográfico do territorio galego que pertenza a unha área urbana consolidada para o emprazamento e desenvolvemento dos exercicios, en función da interese urbana, cultural e patrimonial do lugar e da pertinencia e adecuación do mesmo cos obxetivos docentes da materia.

Os traballos do cuadrimestre, emprazados nun mesmo ámbito xeográfico, se ordenan por fases sucesivas e relacionadas entre si.

O obxetivo primordial da materia é ensinar ó alumno a proxectar a partir do medio construido urbano, para o cual terá que desenvolver habilidades e e estratexias específicas.

A metodoloxía basease en "aprender facendo" nun lugar concreto. Os temas dos dous exercicios cuadrimestrais serán de dificultade crecente. Se trata de fomentar unha progresión na aprendizaxe, coa que o propio alumno se senta estimulado.

O concepto do espazo arquitectónico, a sua expresión formal e a relación co medio físico deben conformar unha parte esencial dos coñecementos adquiridos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan.
A4 PROGRAMACIÓN FUNCIONAL: aptitude ou capacidade para elaborar programas de edificios, considerando os requisitos de clientes e usuarios, analizando os precedentes e as condicións de localización aplicando estándares e establecendo dimensións e relacións de espazos e equipos.
A5 INTERVENCIÓN NO PATRIMONIO EDIFICADO: aptitude ou capacidade para intervir nos edificios de valor histórico, coordinar estudos históricos e arqueolóxicos sobre eles, elaborar os seus plans directores de conservación e redactar e executar os proxectos de restauración e rehabilitación.
A6 PROXECTO DE ESTRUTURAS: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar as solucións estruturais, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos.
A7 SUPRESIÓN DE BARREIRAS: aptitude ou capacidade para deseñar e executar edificios e espazos urbanos aptos para as persoas con diferentes capacidades físicas ou para adaptar con este fin os xa existentes.
A9 CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais.
A10 REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade.
A12 PROXECTO DE ACONDICIONAMENTO AMBIENTAL: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar solucións de acondicionamento ambiental, incluíndo o illamento térmico e acústico, o control climático, o rendemento enerxético e a iluminación natural, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos.
A13 IDEACIÓN GRÁFICA: aptitude ou capacidade para concibir e representar graficamente a figura, a cor, a textura e a luminosidade dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas de debuxo, incluídas as informáticas.
A16 PROTECCIÓN DO PATRIMONIO EDIFICADO: aptitude ou capacidade para realizar tarefas de catalogación monumental, definir medidas de protección de edificios e conxuntos históricos e redactar plans de delimitación e conservación destes últimos.
A19 ADECUACIÓN MEDIOAMBIENTAL: aptitude ou capacidade para realizar estudos medioambientais e paisaxísticos, e definir medidas de protección fronte ao impacto ambiental.
A20 PROXECTO DE ESPAZOS LIBRES: aptitude ou capacidade para redactar e executar trazados urbanos e proxectos de urbanización e de xardinería, así como os de obra civil e complementaria asociada a eles.
A37 ANÁLISE DE FORMAS: comprensión ou coñecemento das leis da percepción visual e da proporción, as teorías da forma e da imaxe, as teorías estéticas da cor e os procedementos de estudo fenomenolóxico e analítico das formas arquitectónicas e urbanas.
A38 SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN: comprensión ou coñecemento dos sistemas de representación espacial e a súa relación cos procedementos de ideación gráfica e de expresión visual das distintas fases do deseño arquitectónico e urbanístico.
A40 XEOMETRÍA: comprensión ou coñecemento da xeometría métrica e proxectiva como fundamentos do trazado, deseño e composición arquitectónicos da comprensión dos sistemas de representación espacial.
A42 TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos.
A43 HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos.
A45 BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos.
A47 ECOLOXÍA E SOSTENIBILIDADE: comprensión ou coñecemento da responsabilidade do arquitecto respecto aos principios básicos de ecoloxía, de sostenibilidade e de conservación dos recursos e do medio ambiente na edificación, o urbanismo e a paisaxe.
A48 SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos.
A52 MÉTODOS URBANÍSTICOS: comprensión ou coñecemento dos fundamentos metodolóxicos do planeamento urbano a diferentes escalas e da ordenación territorial e metropolitana, na súa relación co deseño urbano e edificatorio.
B1 Learn how to learn
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B8 Visión espacial.
B9 Creatividade.
B10 Sensibilidade estética.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Toma de decisións.
B13 Imaxinación.
B14 Habilidade gráfica xeral.
B15 Capacidade de organización e planificación.
B16 Motivación pola calidade.
B17 Cultura histórica.
B18 Razoamento crítico.
B19 Traballo nun equipo de carácter interdisciplinar.
B20 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
B21 Intuición mecánica.
B22 Traballo en colaboración con responsabilidades compartidas.
B23 Capacidade de xestión da información.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
To develop the perceptive capacities to apprehend the complex relationships that are given in a place by encouraging observation and experimentation in situ, taking as one of the starting points of the project development the relation with the preexisting elements in the scope of action. A1
A4
A5
A7
A10
A13
A16
A19
A20
A37
A38
A40
A42
A43
A45
A47
A48
A52
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
B21
B22
B23
Ability to conceptualize organizational systems from search processes to reveal the structures of our environment and facilitate the adaptability of the projected object to the environment. A1
A4
A5
A7
A9
A10
A12
A13
A16
A37
A38
A40
A42
A45
A47
A48
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
Ability to undertake small architectural projects of an academic nature, in which are synthetically reflected programs, locations and contexts of everyday reality. A1
A4
A5
A6
A9
A10
A13
A16
A37
A38
A40
A42
A43
A45
A47
A48
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
Ability to develop the project around its functional, programmatic and spatial logic. A1
A4
A5
A6
A9
A10
A13
A16
A37
A38
A40
A42
A43
A45
A47
A48
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
B21
Ability to take the first decisions on material and constructive aspects of the project. A1
A4
A5
A6
A7
A9
A13
A16
A37
A38
A40
A42
A43
A45
A48
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
Ability to relate anthropometric measurements to the dimensions of space and objects. A1
A4
A7
A10
A12
A13
A16
A37
A38
A42
A43
A45
A47
A48
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
To develop the perceptive capacities to apprehend the complex relationships that are given in a place by encouraging observation and experimentation in situ, taking as one of the starting points of the project development the relation with the preexisting elements in the scope of action. A1
A4
A5
A9
A10
A13
A16
A37
A38
A40
A42
A43
A47
A48
B2
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20

Contents
Topic Sub-topic
1. UNDERSTANDING/KNOWING A PLACE IN GALICIA
To understand the territory contextually as a support complex constructed realities.

1.1. On site knowledge of the place assigned.
-Place identity

1.2. Spatial analysis from different perspectives: geographical, landscape, cultural and historical.
-Sources and methods.

1.3. Personal synthesis of the place.

2. PLACE COMPREHENSION
Relations between context and architecture.
Relations between urban and enviroment.
2.1. Pre-exinting elements

2.2. Scale as a resource.
-Sense of scale in the natural field.

2.3. Community space and private space. Spatial categories.


3. TO DESIGN A PLACE
The experience of inhabiting of public and private urban space.

3.1 Objectives.
-Development of elements typical of the urban environment.
-.Determining factors of relation: preexisting natural/artificial elements, landscape, place structure (topography, climate, scale, tectonicmateriality, roads, etc.)

3.2 Architectónic space exterior-interior.
-Grids, textures, limits, proportions, modulations, rhythms, forms, scales, haptic perceptions, natural light.

3.3. Tasks.
-Space as social medium.
-Space as functional medium.
4. PROCESSES
Development of a set of tools for the implementation of the architectural project.
4.1 Development of the architectural project thru sketches, outlines, diagrams, plans, models.
-Ideation as articulation.
-Formalization as concretion.



Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A1 A4 A5 A6 A7 A9 A10 A12 A13 A16 A19 A20 A37 A38 A40 A42 A43 A45 A47 A48 A52 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 4 0 4
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test It will be a practice in the classroom that will show in a direct manner the abilities and knowledge acquired by the student around the issues outlined in the teaching guide.

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Description
Tutorial

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 A4 A5 A6 A7 A9 A10 A12 A13 A16 A19 A20 A37 A38 A40 A42 A43 A45 A47 A48 A52 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 It will be a practice that will show in a direct manner the abilities and knowledge acquired by the student around the issues outlined in the teaching guide. 100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic ROWE, C., (). Ciudad collage. Barcelona, Gustavo Gili
NORBERG-SCHULZ, Ch (). Genious Locci. Gustavo Gili
MONEO, R., (). Inquietud teórica y estrategia proyectual. Barcelona, Gustavo Gili
LYNCH, K., (). La imagen de la ciudad. Barcelona, Gustavo Gili
SOLÁ-MORALES, M., (). Las formas de crecimiento urbano. Barcelona, UPC
MARTÍ ARÍS, C., (). Las variaciones sobre la identidad. Barcelona, Ed. El Serbal
ABALOS, I. (). Naturaleza y artificio.
MARTÍ ARÍS, C., (). Santiago de Compostela: la ciudad histórica como presente. Barcelona, Ed. El Serbal
MONTANER, J. M., (). Sistemas arquitectónicos contemporáneos. Barcelona, Gustavo Gili
RISSELADA, M., (). Team X. Rotterdam, NAI Publishers

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Projects 3/630G01011
Architectural Analysis 1/630G01012
Geometry of Architectural Form/630G01014
History of Art/630G01015

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Architectural Analysis 2/630G01017
Urban Planning 1/630G01018
Structures 1/630G01019
Construction 2/630G01020

Subjects that continue the syllabus
Projects 5/630G01021

Other comments

Specific conditions related to mobility for incoming and outgoing students.

Since Project Design 4 pursues a continued evaluation for all students, including those who are in outgoing or incoming mobility, the same conditions of evaluation will be applied for all students, notwithstanding the fact that specific attention will be given to incoming students because of language or other clear differences between the schools of origin and destiny.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.