Identifying Data 2017/18
Subject (*) Urban Planning 1 Code 630G01018
Study programme
Grao en Arquitectura
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatoria 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinador
Martinez Suarez, Jose Luis
E-mail
j.l.martinez@udc.es
Lecturers
Martinez Suarez, Jose Luis
E-mail
j.l.martinez@udc.es
Web
General description Ofrecer un corpus de coñecimentos de teoría e historia dos trazados urbanos e de útiles metodolóxicos de analise que permitan aos estudantes percibir o Proxecto Arquitectónico e o Proxecto Urbano como parte dun contexto mais amplo, desarrollando un posicionamento critico ante a cidade contemporánea
Definir a especificidade da Cidade Europea e comprender o porqué da súa existencia como un sistema de conceptos, signos, formas

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan.
A2 PROXECTOS DE EXECUCIÓN: aptitude ou capacidade para elaborar proxectos integrais de execución de edificios e espazos urbanos en grao de definición suficiente para a súa completa posta en obra e equipamento de servizos e instalacións.
A3 DIRECCIÓN DE OBRAS: aptitude ou capacidade para dirixir obras de edificación e urbanización desenvolvendo proxectos, replanteando no terreo, aplicando os procedementos de construción adecuados e coordinando oficios e industrias.
A4 PROGRAMACIÓN FUNCIONAL: aptitude ou capacidade para elaborar programas de edificios, considerando os requisitos de clientes e usuarios, analizando os precedentes e as condicións de localización aplicando estándares e establecendo dimensións e relacións de espazos e equipos.
A5 INTERVENCIÓN NO PATRIMONIO EDIFICADO: aptitude ou capacidade para intervir nos edificios de valor histórico, coordinar estudos históricos e arqueolóxicos sobre eles, elaborar os seus plans directores de conservación e redactar e executar os proxectos de restauración e rehabilitación.
A7 SUPRESIÓN DE BARREIRAS: aptitude ou capacidade para deseñar e executar edificios e espazos urbanos aptos para as persoas con diferentes capacidades físicas ou para adaptar con este fin os xa existentes.
A9 CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais.
A12 PROXECTO DE ACONDICIONAMENTO AMBIENTAL: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar solucións de acondicionamento ambiental, incluíndo o illamento térmico e acústico, o control climático, o rendemento enerxético e a iluminación natural, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos.
A19 ADECUACIÓN MEDIOAMBIENTAL: aptitude ou capacidade para realizar estudos medioambientais e paisaxísticos, e definir medidas de protección fronte ao impacto ambiental.
A20 PROXECTO DE ESPAZOS LIBRES: aptitude ou capacidade para redactar e executar trazados urbanos e proxectos de urbanización e de xardinería, así como os de obra civil e complementaria asociada a eles.
A21 PROXECTO DE OBRA CIVIL: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular e executar as solucións de obra civil asociadas á edificación e aos conxuntos urbanos, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos.
A22 CONSERVACION DE INSTALACIÓNS: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade e definir as condicións de mantemento das instalacións de subministro e evacuación de augas, electricidade, iluminación artificial, calefacción, aclimatación, transporte mecánico, comunicacións audiovisuais, seguridade e protección contra incendios.
A25 PROXECTO DE SEGURIDADE EN INMOBLES: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar solucións de seguridade, de evacuación de persoas e de protección contra incendios, tanto activas como pasivas, asi como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos.
A29 ANÁLISE TÉCNICO DE PROXECTOS: aptitude ou capacidade para elaborar estudos de viabilidade e exercer a supervisión, control e coordinación de proxectos integrados de edificación e de conxuntos e espazos urbanos.
A30 XESTIÓN DE NORMAS URBANÍSTICAS: aptitude ou capacidade para aplicar as normas urbanísticas e xestionar a obtención de licenzas nos proxectos integrados e na execución, tanto de obras de edificación como de espazos urbanos.
A34 FUNCIÓNS PRÁCTICAS E SIMBÓLICAS: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo dos procesos de simbolización da ergonomía e das relacións entre o comportamento humano, o entorno natural ou artificial e os obxectos, de acordo cos requirimentos e a escala humanos.
A35 SOCIOLOXÍA RESIDENCIAL: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo das necesidades e demandas sociais, dos compoñentes da calidade de vida, das condicións de habitabilidade e dos programas básicos de vivenda.
A36 SOCIOLOXÍA CULTURAL: comprensión ou coñecemento das implicacións que nas funcións e responsabilidades sociais do arquitecto ten as necesidades, valores, normas de conduta e de organización e patróns espaciais e simbólicos determinados pola pertenza a unha cultura.
A37 ANÁLISE DE FORMAS: comprensión ou coñecemento das leis da percepción visual e da proporción, as teorías da forma e da imaxe, as teorías estéticas da cor e os procedementos de estudo fenomenolóxico e analítico das formas arquitectónicas e urbanas.
A42 TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos.
A43 HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos.
A44 BASES DA ARQUITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos.
A47 ECOLOXÍA E SOSTENIBILIDADE: comprensión ou coñecemento da responsabilidade do arquitecto respecto aos principios básicos de ecoloxía, de sostenibilidade e de conservación dos recursos e do medio ambiente na edificación, o urbanismo e a paisaxe.
A48 SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos.
A49 CIENCIAS DO MEDIO FÍSICO: comprensión ou coñecemento das bases de climatoloxía, xeomorfoloxía, xeoloxía, hidroloxía e edafoloxía precisas para abordar os estudos territoriais, urbanísticos e paisaxísticos.
A50 MORFOLOXÍA E REPRESENTACIÓN DO TERREO:comprensión ou coñecemento das bases de topografía, hipsometría e cartografía e das técnicas de modificación do terreo precisas para realizar estudos e proxectos de carácter territorial, urbanístico e paisaxístico e para practicar deslindes e parcelacións.
A51 BASES DE XARDINERÍA: comprensión ou coñecemento das bases de botánica, horticultura, floricultura e silvicultura e as técnicas de hidráulica precisas para realizar estudos e proxectos de xardín, de paisaxe e de urbanización.
A52 MÉTODOS URBANÍSTICOS: comprensión ou coñecemento dos fundamentos metodolóxicos do planeamento urbano a diferentes escalas e da ordenación territorial e metropolitana, na súa relación co deseño urbano e edificatorio.
B1 Learn how to learn
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B9 Creatividade.
B10 Sensibilidade estética.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B14 Habilidade gráfica xeral.
B18 Razoamento crítico.
B20 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
B22 Traballo en colaboración con responsabilidades compartidas.
B24 Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo.
B27 Liderado.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Understanding of the methodological foundations of the urban planning the different scales and of the territorial and metropolitan planning, in their relation with the urban design A1
A2
A3
A4
A5
A7
A9
A12
A19
A20
A21
A22
A25
A29
A30
A34
A35
A37
A42
A47
A48
A49
A51
A52
B1
B5
B7
B11
B24
Offer a corpus of knowledge of theory and history of the urban tissues and methodological tools of analysis that allow the students to perceive the Architectural and Urban Project like part of a context , developing a critical position about the contemporary city A19
A20
A21
A22
A36
A50
A52
B5
B6
B14
B18
B20
C1
Define the specificity of the European City and comprise the reason of his existence like a system of concepts, signs, forms. A43
A44
B9
B10
B11
B22
B27
C6

Contents
Topic Sub-topic
URBANOS.THEORY And HISTORY OF THE URBAN TISSUES THEORY MEDIAEVAL CITY
01._The MEDIAEVAL CITY. THE ENCLOSED CITY.

THEORY RENACENTIST CITY
02._ The CITY LIKE PROJECT OF ARCHITECTURE.
03._THE BAROQUE CITY. OF THE EMBELLISMENT PARTIAL To the EMBELLISMENT TOTAL.

INDUSTRIAL REVOLUTION And CITY
04._MODELS OF SPACE ORGANISATION *ANTIURBANA.
05._The DIALECTIC URBAN REFORM / URBN EXTENSION

THE MODERN URBAN THEORY
Scientific Analysis of the urban problems
06._The URBANISM LIKE SCIENCE: CERDÁ. GENERAL THEORY OF THE URBANISATION
07._The REGULATORY PLANE And ZONNING.
The big proposals for the contemporary city
08._GARDEN CITY .
09._LINEAR CITY.
10._INDUSTRIAL CITY.
The theories on the big city
11._GROSSTADT-METROPOLIS.
12._LE CORBUSIER. HILBERSEIMER. WRIGHT
13._CIAM: The FUNCTIONAL CITY
The construction of the contemporary city. The Urbanism with the city
14._The CONTEMPORARY URBANISM

ELEMENTS OF URBAN ANALYSIS
A._The PLACE

B._The TRACED

C._The FABRICS

D._COMPONENTS:
1.la PLOT.
2.la APPLE
3.The STREETS And The SQUARE.
4.FREE SPACES And GREEN ZONES: PARKS.
5.THE BUILDING TYPOLOGIES.
6.THE PUBLIC FACILITIES.
PRACTICES OF URBAN ANALYSIS The CENTRAL SUBJECT OF THE COURSE IS The ANALYSIS And STUDY OF The PROTOTYPICAL URBAN FABRICS OF The EUROPEAN CITY.
CONTEXTS OF The WORKS:
1. HISTORICAL CITY :
- CITY OF MEDIAEVAL ORIGIN:
CITY
SUBURBS.
- URBAN EXTENSIONS
2. CONTEMPORARY CITY:
- PLANS OF FAÇADES, GENERAL PLANS
- POLYGONS

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Student portfolio A3 A5 A7 A9 A12 A20 A21 A22 A25 A29 A34 A35 A36 A37 A42 A47 A48 A49 A50 A51 B1 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B14 B18 B20 B24 B27 C1 C6 0 144 144
Mixed objective/subjective test A1 A2 A3 A4 A5 A7 A9 A12 A19 A20 A21 A22 A25 A29 A30 A34 A35 A36 A37 A42 A43 A44 A47 A48 A49 A50 A51 A52 B1 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B14 B18 B20 B22 B24 B27 C1 C6 4 0 4
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Student portfolio The portfolios of the students will be reviewed during all the academic course: The PORTFOLIO is an indispensable document of approximation of the student through graphic representation (drawing, photography, collage...) And of the theoretical reflection to the reading of the city in the different space fields studied.
In the portfolio the drawing will reproduce the view of the student through the consciousness of the different scales of approximation and identification of the specifically urban, doing upsetting in the RELATIONS on which operates conscious or unconsciously the URBAN PROJECT or the ARCHITECTURAL PROJECT.
Mixed objective/subjective test Final examination

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Description
Os profesores de prácticas realizarán un seguimento persoalizado dos traballos dos alumnos. As prácticas dos Obradoiros se realizarán como máximo en grupos de 3 persoas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio A3 A5 A7 A9 A12 A20 A21 A22 A25 A29 A34 A35 A36 A37 A42 A47 A48 A49 A50 A51 B1 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B14 B18 B20 B24 B27 C1 C6 Graphic description and writing with drawings of perspective, plants and sections of the fabrics of the European city reflection of the perceptions of the student 30
Mixed objective/subjective test A1 A2 A3 A4 A5 A7 A9 A12 A19 A20 A21 A22 A25 A29 A30 A34 A35 A36 A37 A42 A43 A44 A47 A48 A49 A50 A51 A52 B1 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B14 B18 B20 B22 B24 B27 C1 C6 Text of theoretical and practical contents
The theoretical contents of the matter will be the given in the sessions and also the hanged information in the platform *moodle.
It will be compulsory to surpass the matter have approved this individual test
70
 
Assessment comments

* The delivery of all-practical Workshops will be compulsory to present so much to the first how to the second opportunity

* The assistance the sessions and Workshops is fixed in 80% minimum;


Sources of information
Basic L. Benevolo (). Diseño de la Ciudad 1, 2, 3, 4 e 5. Gustavo Gili
A. E. J. Morris (1994). Historia de la Forma Urbana. Gustavo Gili
B. Gravagnuolo (1998). Historia del urbanismo en Europa. 1750-1960. Akal
G. Cannigia- G.L. Maffei (). Tipologia de la Edificación. Estructura del Espacio Antrópico.. Celeste Ediciones

- ETSA. Barcelona. Laboratorio de Urbanismo (). - LUB: Formas de Crecimiento Urbano. Edicions UPC.

- L. Benevolo (). Diseño de la Ciudad 1, 2, 3, 4 e 5. Gustavo Gili

- A. E. J. Morris (1994). Historia de la Forma Urbana. Gustavo Gili

- B. Gravagnuolo (1998). Historia del urbanismo en Europa. 1750-1960. akal

- G. Cannigia- G.L. Maffei (). Tipologia de la Edificación. Estructura del Espacio Antrópico. Celeste Ediciones

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Architectural Analysis 1/630G01012

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Projects 4/630G01016
Architectural Analysis 2/630G01017

Subjects that continue the syllabus
Urban Planning 2/630G01024

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.