Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
PROXECTOS DE EXECUCIÓN: aptitude ou capacidade para elaborar proxectos integrais de execución de edificios e espazos urbanos en grao de definición suficiente para a súa completa posta en obra e equipamento de servizos e instalacións. |
A3 |
DIRECCIÓN DE OBRAS: aptitude ou capacidade para dirixir obras de edificación e urbanización desenvolvendo proxectos, replanteando no terreo, aplicando os procedementos de construción adecuados e coordinando oficios e industrias. |
A11 |
XESTIÓN DE NORMAS CONSTRUCTIVAS: aptitude ou capacidade para aplicar as normas de construción, de homologación, de protección, de mantemento, de seguridade e de cálculo nos proxectos integrados e na execución, tanto de obras de edificación como de espazos urbanos. |
A14 |
CONTROL DE EXECUCIÓN DE OBRA GROSA: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade e definir condicións de mantemento e medidas de intervención nos sistemas de obra grosa, cerramento, cuberta e demais obra grosa, así como nos de obra civil asociados a eles. |
A17 |
PROXECTO DA CIMENTACIÓN: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar as solucións de cimentación, así como asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A27 |
PROXECTO DE OBRA GROSA: aptitude ou capacidade para dimensionar, deseñar, programar e poñer en obra e integrar en edificios e conxuntos urbanos as solucións construtivas, encontros e remates dos sistemas de obra grosa, pechamento, cuberta, e en detalle, e tamén para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A47 |
ECOLOXÍA E SOSTENIBILIDADE: comprensión ou coñecemento da responsabilidade do arquitecto respecto aos principios básicos de ecoloxía, de sostenibilidade e de conservación dos recursos e do medio ambiente na edificación, o urbanismo e a paisaxe. |
A58 |
MATERIAIS DE CONSTRUCCIÓN: comprensión ou coñecemento das características físicas e químicas, os procedementos de fabricación e homologación, a análise patolóxica e as aplicacións e restricións de uso dos materiais empregados en obra estrutural, civil, grosa e acabada. |
A59 |
SISTEMAS CONSTRUTIVOS CONVENCIONAIS: comprensión ou coñecemento das características físicas, os procedementos de fabricación e homologación, os tratamentos e acabados, a organización dimensional, os métodos de montaxe e a análise patolóxica dos compoñentes construtivos convencionais na obra estrutural, civil, grosa e acabada. |
A64 |
MÉTODOS DE VALORACIÓN: comprensión ou coñecemento dos métodos de medición, valoración e taxación, de programación económica e de cálculo de custos e fiscalización destes, nas obras de carácter arquitectónico e urbanístico e no planeamento. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B9 |
Creatividade. |
B10 |
Sensibilidade estética. |
B12 |
Toma de decisións. |
B13 |
Imaxinación. |
B14 |
Habilidade gráfica xeral. |
B15 |
Capacidade de organización e planificación. |
B16 |
Motivación pola calidade. |
B21 |
Intuición mecánica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumno coñecerá os comportamentos xenéricos dos materiais ante determinadas solicitaciones; saberá fabricar e utilizar os conglomerados; coñecerá os terreos e os elementos de contención dos mesmos; saberá dos distintos cimentos que trasladan as cargas dos edificios ao terreo e dominará os muros portantes de fábrica con todas as súas características. Tamén aprenderá a realizar o proxecto dunha vivenda unifamiliar, sen deseñala.
|
A2 A3 A11 A14 A17 A27 A47 A58 A59 A64
|
B1 B2 B3 B6 B9 B10 B12 B13 B14 B15 B16 B21
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 01. O PROCESO ARQUITECTÓNICO. ARQUITECTURA, MATERIAES E CONSTRUCCIÓN.
TEMA 02. OS MATERIAES DE CONSTRUCCIÓN. CIENCIA DOS MATERIAES
TEMA 03. CONGLOMERANTES E CONGLOMERADOS
TEMA 04. TERREOS
TEMA 05. SISTEMAS DE CIMENTACIÓN E CONTENCIÓN
TEMA 06. SISTEMAS CONSTRUCTIVOS COMPRIMIDOS. MUROS PORTANTES DE FÁBRICA
TEMA 07. FÁBRICAS CERÁMICAS
TEMA 08. FÁBRICAS DE BLOQUES DE FORMIGON
TEMA 09. FÁBRICAS DE PEDRA NATURAL
|
TEMA 01. O PROCESO ARQUITECTÓNICO. ARQUITECTURA, MATERIAES E CONSTRUCCIÓN.
Lección 0.1. O proceso arquitectónico
Lección 02. A arquitectura dos materiaes
TEMA 02. OS MATERIAES DE CONSTRUCCIÓN. CIENCIA DOS MATERIAES
Lección 03. Características básicas dos materiaes
Lección 04. Características mecánicas dos materiaes
Lección 05. Características térmicas dos materiaes. CTE-DB-HE
Lección 06. Características higrotérmicas dos materiaes. CTE-DB-HE
Lección 07. Características químicas dos materiaes
Lección 08. Características acústicas dos materiaes. CTE-DB-HR
TEMA 03. CONGLOMERANTES E CONGLOMERADOS
Lección 09. Conglomerantes e conglomerados
Lección 10. Os yesos
Lección 11. As cales
Lección 12. Os cementos
Lección 13. Os outros compoñentes dos conglomerados
Lección 14. Os conglomerados. Pastas e morteros
Lección 15. Os conglomerados. Formigon
TEMA 04. TERREOS
Lección 16. Terreos. Estudios geotécnicos. CTE-DB-SE-C
Lección 17. Terreos: acondicionamiento e replanteo
TEMA 05 SISTEMAS DE CIMENTACIÓN E CONTENCIÓN
Lección 18. Tipoloxías de cimentacions superficiales e profundas
Lección 19. Sistemas de contención
TEMA 06. SISTEMAS CONSTRUCTIVOS COMPRIMIDOS. MUROS PORTANTES DE FÁBRICA
Lección 20. As fábricas e os muros portantes. Fabrica armada.
O código técnico CTE-DB-SE-F.
TEMA 07. FÁBRICAS CERÁMICAS
Lección 21. A cerámica material de construcción. Proxecto e construcción
TEMA 08. FÁBRICAS DE BLOQUES DE FORMIGÓN
Lección 22. Arquitectura, proxecto e construcción con bloque de formigón
TEMA 09. FABRICAS DE PEDRA NATURAL
Lección 23. Arquitectura de pedra: proxecto e construcción
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A2 A3 A11 A14 A17 A27 A47 A58 A59 A64 B1 B2 B3 B6 B9 B10 B12 B13 B14 B15 B16 B21 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
145 |
149 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
|
Atención personalizada |
|
Descrición |
As leccións maxistrais terán unha atención personalizada para aclaración de conceptos e dúbidas.
O taller contará con atención personalizada para o desenvolvemento de cada fase do traballo, en sesións abertas con presenza dos alumnos.
As probas obxectivas presenciais terán atención personalizada para aclaración de conceptos e dúbidas.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A2 A3 A11 A14 A17 A27 A47 A58 A59 A64 B1 B2 B3 B6 B9 B10 B12 B13 B14 B15 B16 B21 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
Proba teórico práctica de avaliación |
100 |
|
Observacións avaliación |
Sera necesario obtener cinco puntos en la prueba objetiva para la superación de la asignatura en cualquiera de las oportunidades.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fructuós Mañá Reixach (2007). A obra grosa. Santiago. COAG
AA. VV. (2009). Aplicaciones del CTE-SE-F. Monografías de los Colegios de Arquitectos.
David Dernie (2003). Arquitectura en Piedra. Barcelona Blume
Klaus Greilich, Theodor Hugues, Christine Peter (). Bloques cerámicos. . GG
(). CTE-DB-SE-F, DB-HE, DB-SE-C.
Ignacio Paricio (1983 revisad post). La construcción de la arquitectura. Barcelona ITC
Ignacio Aparicio (2000). La fachada de ladrillo. Barcelona. Bisagra
AA. VV (1998). Manual de Geotecnia i patología, diagnosi i intervenció en fonaments. CAAT de Barcelona
J. Fernández Madrid (1996). Manual del granito para arquitectos. Santiago. AGG
José Laffarga y Manuel Olivares (1995). Materiales de construcción. Sevilla. Editan
Richard Weston (2003). Materiales, forma y arquitectura. Barcelona. Blume
Theodor Hugues, Ludwig Steiger, Johann Weber (). Piedra natural. Tipos de piedra, detalles, ejemplos. GG
(). Tectónica 15 Cerámica (I). |
ARQUITECTURA DE REFERENCIA
- Vivienda en Mallorca. Jørn Utzon
- Iglesia de la Atlántida. Eladio Dieste. Uruguay
- Iglesia Evangelista. Berlin. Rudolf Reiterman & Peter Snsseroth
-Vivienda unifamiliar en Ligornetto. Mario Botta |
Bibliografía complementaria
|
A. Desplazes (2005 2010 ver esp). Constructing architecture. Basel. Birkhäuser
AA.VV. (1996). Eladio Dieste 1943-1996. Sevilla-Montevideo. Junta de Andalucía
K. Frampton (1999). Estudios sobre cultura tectónica. Poéticas de la construcción en la arquitectura. Madrid. Akal Arquitectura
Juan B. Pérez Valcarcel (2004). Excavaciones Urbanas y estructuras de contención. Santiago. Ediciones CAT
L. F. Rodríguez Martín (1986). Fábrica de bloques. Madrid. Escuela de edificación
Alfonso Acocella (2004). L´Architectura di pietra . Perugia. Lucense Alinea
Gernot Minke (2001). Manual de construcción en Tierra. Montevideo. Nordan-Comunidad
F. Orus (1985). Materiales de Construcción. Madrid Edit. Dossat
A. Miravete (1994). Nuevos materiales en la construcción. Universidad de Zaragoza |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|