Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A9 |
CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais. |
A36 |
SOCIOLOXÍA CULTURAL: comprensión ou coñecemento das implicacións que nas funcións e responsabilidades sociais do arquitecto ten as necesidades, valores, normas de conduta e de organización e patróns espaciais e simbólicos determinados pola pertenza a unha cultura. |
A41 |
BASES ARTÍSTICAS: comprensión ou coñecemento da estética e a teoría das artes e da producción pasada e presente das belas artes e as artes aplicadas susceptibles de influír nas concepcións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas. |
A42 |
TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos. |
A43 |
HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos. |
A44 |
BASES DA ARQUITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A45 |
BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
B1 |
Learn how to learn |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B8 |
Visión espacial. |
B9 |
Creatividade. |
B10 |
Sensibilidade estética. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B18 |
Razoamento crítico. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
|
A9 A36 A41 A42 A43 A44 A45
|
B1 B3 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B18
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
PART 1 [Introduction] |
Origins of architectural thought: Classic Treatises
Encoded Architecture: Architecture and Culture
Origins and evolution: The Primitive Hut, from Vitrivius to Laugier
Forms of technique: matter, construction and thought
Forms of beauty: art, aesthetic and thought
|
PART 2. TECHNIQUE AND MODERNITY |
Classic legacy disruption: Arts&Crafts, Viollet-le-Duc, Art-Nouveau Movements and the first Frank Lloyd Wright
Industry and Architecture. The standardization issue: from Paxton to the DeuthscherWerkbund
Mecanization and Architecture: the Chicago School
Mies van der Rohe and the technique trascended
|
PART 3. ART AND MODERNITY |
The two Viennese ways: Hoffmann and Loos
The Avant-Garde Movements and their consequences: Bauhaus, Neoplasticism and Constructivism
Le Corbusier: art and technique
|
PART 4. TOWARDS OUR PRESENT: THE CRISIS OF THE MODERNITY |
Other modernities: the Nordic, the Italian and the Spanish interpretation
From contention to exaltation of form: Rudolf Schindler
New methodological perspectives: Structuralism
Social dynamics after the II World War: The last Mies and The Smithson
|
PART 5 [Conclusions] |
Architectural thought and Contemporaneity
From the Situationist Theory to the Architecture of Spectacle.
New perspectives after the 2007 crisis: social responsability and environmental awareness
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
B1 B3 B5 B6 B9 B10 B11 |
15 |
45 |
60 |
Mixed objective/subjective test |
A36 A41 B8 B18 C1 C4 C8 |
3 |
42 |
45 |
Guest lecture / keynote speech |
A9 A42 A43 A44 A45 C6 C7 |
42 |
0 |
42 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
|
Mixed objective/subjective test |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
During workshop classes, teachers will follow the process of the work. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
B1 B3 B5 B6 B9 B10 B11 |
Os traballos, realizados en grupo, terán unha cualificación máxima de 2 puntos. Será preciso ter entregado os traballos para superar a asignatura. |
20 |
Mixed objective/subjective test |
A36 A41 B8 B18 C1 C4 C8 |
Un exame ao final do cuatrimestre, referido á totalidade de todos os contidos do curso. A este exame corresponderá un 80% da cualificación final. No mesmo, é preciso acadar unha cualificación de 4 (sobre un máximo de 10) para poder superar a asignatura e poder facer media cos traballos. |
80 |
|
Assessment comments |
Classes attendance is compulsory.
|
Sources of information |
Basic
|
KRUFT, Hanno-Walter (1990). History of Theory of Architecture. Madrid: Alianza Forma
AGRASAR, Fernando (2008). Introducción al conocimiento de la arquitectura . A Coruña: COAG
CURTIS, William (2006). Modern Architecture from 1900. Londres, Nueva York: PHAIDON |
|
Complementary
|
|
A bibliografía específica
está disponible en Moodle e organizada por temas. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Introduction to Architecture/630G01005 | History of Art/630G01015 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Theory of Composition and Heritage/630G01055 |
|
|